Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-18, 14:12
  #1
Medlem
Finns det något snabbkommando i Windows 7 för att snabbt byta standard högtalare så man slipper gå in på uppspelningsenheter varje gång?
Citera
2010-09-18, 21:15
  #2
Medlem
Tror inte du kommer gilla detta men jag postar det ändå.

Installera autohotkey från http://www.autohotkey.com/download/

På frågan om du vill skapa ett testskript under Mina dokument svara du ja.
När installationen är färdig letar du upp filen AutoHotkey.ahk som ligger i mina dokument (Bibliotek\Dokument)

Högerklicka på filen och välj Edit Script, tryck Ctrl+A och sen delete. Kopiera nedanstående skript och klistra in det, spara filen.

#S::
Run, mmsys.cpl
WinWait,Ljud
ControlSend,SysListView321,{Down}
ControlGet, isEnabled, Enabled,,&Standard
if(!isEnabled)
{
ControlSend,SysListView321,{Down}
}
ControlClick,&Standard
ControlClick,OK
WinWaitClose
SoundPlay, *-1
return

Stäng filen och dubbelklicka på den, får du upp en fråga så svara ja. När du nu trycker Win+S så kommer du växla mellan dina två ljudenheter.

Hoppas det funkar.

Edit: Om du högerklickar på din .ahk fil när den är klar och väljer Compile Script blir den en .exe fil som du kan lägga i autostart mappen så att det startas när du startar datorn.

Jag googlade allt detta, översatte bara skriptet till svenska och har testat att det fungerar. (För mig)
__________________
Senast redigerad av falliser 2010-09-18 kl. 21:26.
Citera
2013-10-21, 13:06
  #3
Medlem
SaintSoldiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falliser
Tror inte du kommer gilla detta men jag postar det ändå.

Installera autohotkey från http://www.autohotkey.com/download/

På frågan om du vill skapa ett testskript under Mina dokument svara du ja.
När installationen är färdig letar du upp filen AutoHotkey.ahk som ligger i mina dokument (Bibliotek\Dokument)

Högerklicka på filen och välj Edit Script, tryck Ctrl+A och sen delete. Kopiera nedanstående skript och klistra in det, spara filen.

#S::
Run, mmsys.cpl
WinWait,Ljud
ControlSend,SysListView321,{Down}
ControlGet, isEnabled, Enabled,,&Standard
if(!isEnabled)
{
ControlSend,SysListView321,{Down}
}
ControlClick,&Standard
ControlClick,OK
WinWaitClose
SoundPlay, *-1
return

Stäng filen och dubbelklicka på den, får du upp en fråga så svara ja. När du nu trycker Win+S så kommer du växla mellan dina två ljudenheter.

Hoppas det funkar.

Edit: Om du högerklickar på din .ahk fil när den är klar och väljer Compile Script blir den en .exe fil som du kan lägga i autostart mappen så att det startas när du startar datorn.

Jag googlade allt detta, översatte bara skriptet till svenska och har testat att det fungerar. (För mig)


Fungerar kanon!!! Tack så mycket för detta!!
Citera
2015-09-30, 11:45
  #4
Medlem
Alex-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falliser
Tror inte du kommer gilla detta men jag postar det ändå.

Installera autohotkey från http://www.autohotkey.com/download/

På frågan om du vill skapa ett testskript under Mina dokument svara du ja.
När installationen är färdig letar du upp filen AutoHotkey.ahk som ligger i mina dokument (Bibliotek\Dokument)

Högerklicka på filen och välj Edit Script, tryck Ctrl+A och sen delete. Kopiera nedanstående skript och klistra in det, spara filen.

#S::
Run, mmsys.cpl
WinWait,Ljud
ControlSend,SysListView321,{Down}
ControlGet, isEnabled, Enabled,,&Standard
if(!isEnabled)
{
ControlSend,SysListView321,{Down}
}
ControlClick,&Standard
ControlClick,OK
WinWaitClose
SoundPlay, *-1
return

Stäng filen och dubbelklicka på den, får du upp en fråga så svara ja. När du nu trycker Win+S så kommer du växla mellan dina två ljudenheter.

Hoppas det funkar.

Edit: Om du högerklickar på din .ahk fil när den är klar och väljer Compile Script blir den en .exe fil som du kan lägga i autostart mappen så att det startas när du startar datorn.

Jag googlade allt detta, översatte bara skriptet till svenska och har testat att det fungerar. (För mig)
Tack! Det fungerar fortfarande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback