• 1
  • 2
2010-09-18, 13:51
Medlem
"TV-världens stora snackis i SVT
- bara sex dagar efter sändningen i USA
NBC:s nya storsatsning The Event har premiär måndag 20 september i USA. SVT sänder serien endast sex dagar efter den amerikanska premiären - något som aldrig tidigare har inträffat eller gjorts. Jason Ritter, Blair Underwood och Laura Innes spelar några av huvudrollerna i denna actionfyllda konspirationsthriller."

"Del 1 av 13. Tänk om det finns en mörkläggning så stor att inte ens USA:s president känner till hela historien. Och tänk om en helt vanlig kille snubblar över sanningen bakom mörkläggningen, och hittar en hemlighet så kraftfull att den kan ändra förutsättningarna för hela mänskligheten. Skulle en sån kille verkligen ha någon chans att överleva? I rollerna: Jason Ritter, Blair Underwood, Laura Innes, Zeljko Ivanek, Leila Buchanan m.fl"

-vad tror ni om denna? vad vill NBC? är det bara underhållning eller finns det en dold agenda med sånt här?

länk till svt's sida http://svt.se/2.131167
Citera
2010-09-18, 14:19
Bannlyst
Varför undrar du om det finns en dold agenda bakom tv-serien? Tror du det själv, i så fall varför?
Senast redigerad av Pungskydd 2010-09-18 kl. 14:22.
Citera
2010-09-18, 14:59
Medlem
just nu har jag ingen större uppfattning om vad serien kommer gå in på, men just "The Event" kan vara en framtida händelse som vi blir upplysta om i denna serie.
ska bli intressant och se vad det är som är "The Event"
Citera
2010-09-18, 16:14
Medlem
NWO har självfallet insett att det finns cash att tjäna på att folk älskar konspirationteorier. Därför skapar de en serie om sig själva och drar in feta stålar. De är ju redan helt avslöjade på youtube så varför inte?
Citera
2010-09-18, 16:20
Medlem
krillehiphops avatar
Det sägs ju att mycket sci-fi är baserat på verklighet som pyttsas ut för att människor ska tro mindre på dom å säga -ähh det är bara film, eller sakta säga sanningen till folk så de kan vänja sig.
Hörde ett intressant coast to coast avsnitt när de snackade om sci-fi och verkligheten.
Citera
2010-09-18, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
NWO har självfallet insett att det finns cash att tjäna på att folk älskar konspirationteorier. Därför skapar de en serie om sig själva och drar in feta stålar. De är ju redan helt avslöjade på youtube så varför inte?

NWO = New World Order. Du kanske syftar på "Illuminati"? Och jag personligen tror, att de som föds till en så kallad "Illuminati", föds utan i vetskap om varför han/hon blir som hon blir. Dom har glömt bort varför dom gör som dom gör, så det finns ingen att skylla på, däremot har de också en mening i livet. En mening som vi alla glömt bort, och "Illuminati" hjälper oss alla att minnas. Allting handlar i slutändan om kärlek. Utan hat kan inte kärlek finnas och tvärtom. Vi måste lära oss hat, för att förstå oss på innebörden av kärlek. Pengar har inte ett piss med saken att göra. Det jag tror, är att vi alla är ifrån ett medvetande, som hela tiden vill göra sig påmind om sig själv, och vart vi kommit ifrån. Och det som finns, är villkorslös kärlek, någonting vi glömt av för att kunna existera så som vi gör nu. Hade vi vetat hur allt skapats, skulle vi inte kunna existera på det sätt vi gör nu. Och det kommer vi till när vi dör. Alla är en, och alla vill få alla att inse vad som "döden" bjuder på. Vi är fria när vi dör, och denna plats, jorden, vill få somliga att tro, att detta är allt som finns, och när man dör så existerar man inte. Vi lever för evigt och för alltid, och det glömmer vi av, när vi föds här, på grund av att vi påverkas av andra och dras in i systemet, i ett kugghjul och blir som slavar och blir som kopior av den norm vi föds till. Man blir fri, först när man inser vad frihet verkligen är. Oändlig intelligens och villkorslös kärlek, är det som krävs för att allt ska existera. Mer än så behövs inte.
Senast redigerad av Pungskydd 2010-09-18 kl. 18:06.
Citera
2010-09-18, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krillehiphop
Det sägs ju att mycket sci-fi är baserat på verklighet som pyttsas ut för att människor ska tro mindre på dom å säga -ähh det är bara film, eller sakta säga sanningen till folk så de kan vänja sig.
Hörde ett intressant coast to coast avsnitt när de snackade om sci-fi och verkligheten.

Jo, precis. Sanningen presenteras hela tiden mitt framför oss. Men ingen vill tro på det. Det är ju trots allt bara film, och något som är skapat av någonting så "obetydelsefullt" som människan. Men är vi verkligen obetydelsefulla? - knappast. Vi är skaparna, och skaparna av vår egna framtid.
Citera
2010-09-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungskydd
NWO = New World Order. Du kanske syftar på "Illuminati"? Och jag personligen tror, att de som föds till en så kallad "Illuminati", föds utan i vetskap om varför han/hon blir som hon blir. Dom har glömt bort varför dom gör som dom gör, så det finns ingen att skylla på, däremot har de också en mening i livet. En mening som vi alla glömt bort, och "Illuminati" hjälper oss alla att minnas. Allting handlar i slutändan om kärlek. Utan hat kan inte kärlek finnas och tvärtom. Vi måste lära oss hat, för att förstå oss på innebörden av kärlek. Pengar har inte ett piss med saken att göra. Det jag tror, är att vi alla är ifrån ett medvetande, som hela tiden vill göra sig påmind om sig själv, och vart vi kommit ifrån. Och det som finns, är villkorslös kärlek, någonting vi glömt av för att kunna existera så som vi gör nu. Hade vi vetat hur allt skapats, skulle vi inte kunna existera på det sätt vi gör nu. Och det kommer vi till när vi dör. Alla är en, och alla vill få alla att inse vad som "döden" bjuder på. Vi är fria när vi dör, och denna plats, jorden, vill få somliga att tro, att detta är allt som finns, och när man dör så existerar man inte. Vi lever för evigt och för alltid, och det glömmer vi av, när vi föds här, på grund av att vi påverkas av andra och dras in i systemet, i ett kugghjul och blir som slavar och blir som kopior av den norm vi föds till. Man blir fri, först när man inser vad frihet verkligen är. Oändlig intelligens och villkorslös kärlek, är det som krävs för att allt ska existera. Mer än så behövs inte.

Va?
Citera
2010-09-20, 19:25
Medlem
seilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Va?

Nu svarar jag på detta förlåt pungskydd men du kan ju också ge ett svar. Jag tror pungskydd menade detta när han berättade om NWO (New World Order) samt Illuminati: Han ville säga att de som styr jorden (ja det finns en elit som styr) gör filmer om saker som finns och händer för att tjäna pengar själv. Men han menade på att det handlar inte endast om att tjäna pengar.

Vi är alla gudar och lika mäktiga som gud. Fast det är en sanning med modifikation. Modifikationen är att vi har glömt det. Vilket vi alla vet, för vem föds och kommer ihåg att man är Gud? Jag gjorde inte det iaf, och få jag känner har gjort det. Dock så börjar fler och fler komma ihåg det. Och vi som gör det försöker ivrigt väcka andra..

Hoppas det förklarade mer av vad pungskydd sa!

mvh
- seilon
Citera
2010-09-22, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungskydd

Så varför fortsätta göra som dom gör? Pengar?

Hur menar du nu?
De har glömt bort deras agenda, men samtidigt propagerar för kärlek. Var får de denna kärlek ifrån (ej bokstavligt) som de vill sprida.

jag kanske har missuppfattat allting helt fel, men är i så fall inte ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av seilon
Nu svarar jag på detta förlåt pungskydd men du kan ju också ge ett svar. Jag tror pungskydd menade detta när han berättade om NWO (New World Order) samt Illuminati: Han ville säga att de som styr jorden (ja det finns en elit som styr) gör filmer om saker som finns och händer för att tjäna pengar själv. Men han menade på att det handlar inte endast om att tjäna pengar.

Vi är alla gudar och lika mäktiga som gud. Fast det är en sanning med modifikation. Modifikationen är att vi har glömt det. Vilket vi alla vet, för vem föds och kommer ihåg att man är Gud? Jag gjorde inte det iaf, och få jag känner har gjort det. Dock så börjar fler och fler komma ihåg det. Och vi som gör det försöker ivrigt väcka andra..

Hoppas det förklarade mer av vad pungskydd sa!

mvh
- seilon

Vad är gud, och hur är vi alla denna gud?
Samt när du säger att man/människorna börjar komma ihåg att man är gud.
Från var kommer dessa minnen tillbaka. Tidigare liv, eller som du säger att allt är ett. Ett liv är inte just "Ett liv" utan bara en del av det hela..

Det blir flummigt, typ som att böja prata om universum när man ligger raklång och har sugit i sig en hel cigarett med jazztobak.
Men eftersom du säger att ni ivrigt försöker väcka andra. Så snälla, väck mig för detta är intressant.
Citera
2010-09-22, 04:12
Medlem
jag har bara sett episode ett, inte hunnit bilda mig en uppfattning om vad som riktigt står på spel.
och nej, inte på rak arm så kan ja komma på vilken annan serie du menar.
inväntar tålmodigt avsnitt 2 så man kan få sig en lite bredare bild om what is going on.

slutet var dock spännande, får mig att tänka på antimateria eller nått mysko alien shit.
Citera
2010-10-02, 01:01
Medlem
Kom igen nu. Vad skulle NBC ha dolt i denna TV-serie egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in