Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-09-20, 12:57
Medlem
Gå till banken och lyssna på rådgivningen. läs på... och hoppa för fan inte av gymnasiet... Låna inte ut pengar till kompisar... berätta inte ens att du fått pengar...
Citera
2010-09-20, 13:27
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Fyfan, 300.000% avkastning på 6 år!
Hoppas du är ironisk nu. Han måste ju ha menat 4,2 miljoner. Finns ingen lägenhet som kostar 4,2 MILJARDER.
Citera
2010-09-20, 18:24
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Blaine
Gå till banken och lyssna på rådgivningen. (snip).. ...

Inse att bankerna tar sina 1.5%/år oberoende om deras fonder går upp eller ner. De rekommenderar precis vad som hellst för de vet att hur det går så får de sina 1.5%. Mongoliska chokladmynt? Det finns en anledning att nästan alla bankfonder presterar _LÄGRE_ än sitt jämförelseindex; de bryr sig helt enkelt inte.

Om du skall satsa en del på fonder så kör med breda indexfonder med låga (hellst inga) avgifter, vill du gå in på smalare aktiefonder så leta efter bolag som bara tar betalt om de slår index.
Citera
2010-09-20, 19:26
Medlem
Terraries avatar
Personligen går jag alltid och hoppas på en sådan situation så jag har bestämt mig för hur de ska sparas/investeras/konsumeras:
10% låser jag direkt till pensionen
10% Går till släkt och vänner, hjälpa någon av dem som behöver med en diskmaskin eller liknande.
10% Ska jag ha kul för, bara lägga på mig!
Sedan finns det annat att göra som är smart, som någon nämnde, köp lägenhet. Skaffa dig en utbildning, du har ju pengar så du kan utbilda dig utomlands någonstans där utbildningen andas kvalité, varför inte kombinera utbildningen med att lära sig handskas med pengarna.
Citera
2010-09-21, 00:41
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosken
Jo, en stor del av pengarna har jag tänkt att slänga in på ett säkert konto. Men har verkligen noll koll när det gäller konton,banker och allt som finns. Något speciellt konto man kan slänga in typ 4,5 mkr på utan att det sänks eller höjs ?

Jag kan skicka ett PM med uppgifter till ett väldigt säkert konto där pengarna kommer vara i tryggt förvar till du behöver dem... lovar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in