Jag har letat och letat, och återigen letat. Jag hoppas verkligen att NÅGON här på Flashback har en aning om vad jag kommer mena...
Jag är väldigt ny på PHP-fronten, dock har jag mycket kunskaper i HTML och i allt annat som tekniskt kan tillgå. Jag är en teknik-nisse, men tyvärr så har jag aldrig riktigt nuddat vid PHP... förrens nu!
Jag och en kollega har startat ett forum för gamers, och skulle nu vilja lägga upp en sida som vi kan lägga in recensioner, nyheter, information om spel till olika konsoler osv. Jag vet att det finns MYCKET sånt här på nätet, men jag vet inte riktigt vad det heter det jag vill ha. Min kollega har dessutom inga kunskaper alls inom detta, utan det som hade varit bra är även att det har en admin-funktion (ingen inloggning för medlemmar, det har vi istället på forumet) där man kan skriva ren text så att det läggs upp på sidan i rätt textruta.
Efter att jag läste mitt inlägg här nu, så tvivlar jag dock på att det finns något sånt här för mig där ute på webben... eller?
Det du letar efter kallas CMS, Content management system. Finns en hel del opensource-lösningar i PHP för detta varav Joomla och Drupal brukar betraktas som de större, men även bloggmotorn wordpress kan användas som CMS.
Klart att det finns färdiga script i stil med det du söker, men tro inte att du bara kan tanka hem någon fil, slänga in den på ditt webbhotell och att allting sedan fungerar flawless och på något magiskt vis anpassar sig efter hur du vill att det hela ska beté sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!