Fick PM av sebnie, men jag tyckte frågan passade bäst här.
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Varför använder du "mina citerade inlägg" när du ska titta i vilka trådar du fått svar i?
Personligen brukar jag titta efter trådar som är:
fetmarkerade
OCH
har en röd plupp
Det indikerar lätt att jag fått svar. Om tråden är fetmarkerad, så har den ett svar sedan jag senast kolla i den. Och har tråden en röd plupp så har jag skrivit i den. Och eftersom man tittar i tråden när man skriver i den så är det enkel logik att en tråd som både har röd plupp och är fetmarkerad, är en tråd man fått svar i :-)
Nej, enkel logik säger att det är en tråd som du har skrivit i och efter att du sist tittade i den har någon annan skrivit. Det är inte samma sak som att ha fått svar.
Jag skriver i många trådar, och jag tycker inte att jag ska behöva hålla koll på en tråd bara för att jag har skrivit i den, och i synnerhet inte om det var ett tag sedan jag skrev. När jag använder mci är det enkelt att ett efter ett beta av alla frågor man fått utan att behöva hålla koll på alla trådar man någonsin skrivit i. Vidare tycker jag inte att det är mitt jobb att hålla koll på sådant. Om någon vill ha svar får de se till att ansträngningen för att kolla om jag fått en fråga är rimlig.
Citat:
Personligen tycker jag citeringsfunktionen är otympig och tar upp onödig plats i trådarna, och "smutsar" ner trådarna... typ som "HJÄLP mitt scrollhjul är trasigt så kan inte scrolla 2 inlägg upp för att se vad han svarat på!."
Ibland, men tyvärr får man leva med det. Felet ligger inte i att citatfunktionen används, utan att den används fel. Om man bara ska ge ett kort litet svar på ett långt inlägg som "det här håller jag med om" kan man förkorta citatet till "lång text" eller något liknande. Man kan också använda spoilerfunktionen. Vidare tycker jag det är underbart när någon klarar att stycka upp texten mha citatfunktionen, såsom jag gör nu.
Citat:
eller vad säger du?
Ja, jag håller inte med. Visst kan det vara drygt när jättelånga inlägg citeras hela tiden, men generellt tycker jag det är värre när folk förväntar sig svar utan att använda citatfunktionen. Det är dessutom ett utmärkt sätt att göra folk uppmärksamma på att de blivit citerade i andra trådar. Det händer att jag gör sådant när en diskussion inte passar i den aktuella tråden, eller som nu, när din fråga i PM passade utmärkt i en tråd.