2010-09-17, 15:03
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
rätt mig om jag har fel men jag har varit aktiv i fb på flera år, och efter att ha varit inaktiv ett tag kommer nu den här användaren, och jag har ALDRIG tidigare sett sådana signaturer! "citera om ni vill ha svar, horungar!" "jag hittar inte alla trådar jag skriver i tyvärr, så citera om ni ska ha svar!" aldrig förr har jag sett detta. kanske är det ett case of "när man väl sett det finns det överallt" som när man köper bil, men jag tror snarare att det beror på jävla skitungar som kommer hit och ska ha sitt egna unika sätt att skriva då de skiter i att citera och går något annat dumt stuk....

har jag fel? har det alltid funnits?
Citera
2010-09-17, 15:05
Moderator
^Eazs avatar
Numera finns det en funktion att visa vilka som citerat ens inlägg, därför är det lättare att se om någon svarat på något man skrivit om de citerar ens inlägg.

Se detta .tex

https://www.flashback.org/sok/quote=Wen.af.Ordningh?sp=1&so=d

Visar vilka som citerat dig.
Citera
2010-09-17, 15:10
Medlem
Owers avatar
Tror du folk orkar bläddra igenom alla trådar man postat inlägg i för att se vem som citerat en?
Citera
2010-09-17, 15:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Tror du folk orkar bläddra igenom alla trådar man postat inlägg i för att se vem som citerat en?

Snarare tror du man orkar läsa alla inlägg... Det finns ju en del muppar som svarar eller har synpunkter på det man skriver utan att citera. Frågan är hur man ska hitta det. Geez.
Citera
2010-09-17, 15:27
Medlem
Denoms avatar
Lättare att hålla koll på sina diskussioner genom "mina citerade inlägg" uppe i högra hörnet?
Citera
2010-09-17, 15:28
Medlem
BlueStars avatar
Det är dessvärre inte helt ovanligt att folk svarar på ett inlägg riktat till en särskild person i tråden utan att ha citerat dennes inlägg, vilket kan göra det svårt att hitta det och svara om det är en populär tråd med många inlägg. Man bör således alltid citera inlägg man vill få besvarade av en viss skribent, men eftersom det är så pass många som missar det så är det kanske inte så konstigt att åtskilliga Flashbackare har en uppmaning till det i sina signaturer.
Citera
2010-09-17, 16:01
Medlem
Forbliranonyms avatar
Smart som fan ju, men ts kanske har lite mycke tid över så han jkan sitta och gå igenom alla inlägg han skrivit?
Citera
2010-09-17, 17:33
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Smart som fan ju, men ts kanske har lite mycke tid över så han jkan sitta och gå igenom alla inlägg han skrivit?

Alternativt så har han inte så många inlägg att faktiskt gå igenom.

Men OnT, givetvis är det för att man aktiv i många trådar, och håller koll på debatten genom sina citerade inlägg.
Citera
2010-09-17, 18:18
Medlem
Draedons avatar
Jag använder i stort sett enbart "Mina citerade inlägg" för att hålla koll på vilka som besvarar och/eller har synpunkter mina inlägg och det enbart pga. lathet. Det är så mycket enklare, speciellt för mig som har väldigt dåligt närminne, att hålla koll på de diskussioner man deltar i. Ibland händer det dock att man ser folk som svarar på ens inlägg i trådar utan att citera och då tänker jag "men varför citerade du inte mitt inlägg din jävla idiot...?".
Citera
2010-09-17, 19:54
Medlem
Kesslers avatar
Nu undrade ju TS varför folk hade såna signaturer antar jag? Inte att h*n inte fattade att man kunde kolla vilka som citerat en.
Citera
2010-09-17, 19:58
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Nu undrade ju TS varför folk hade såna signaturer antar jag? Inte att h*n inte fattade att man kunde kolla vilka som citerat en.

Funktionen är ny,därav det nya fenomenet,menar folk.
Citera
2010-09-17, 20:01
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Funktionen är ny,därav det nya fenomenet,menar folk.
Hur ny då? Jag har hängt på FB (förut med en annan användare) i ca: 18-19 månader och den har funnits så länge jag varit medlem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in