2010-09-17, 20:09
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Hur ny då? Jag har hängt på FB (förut med en annan användare) i ca: 18-19 månader och den har funnits så länge jag varit medlem.

Missförstod lite,läste .
"rätt mig om jag har fel men jag har inte varit aktiv i fb på flera år,"
Trodde den funktionen var nyare...
Citera
2010-09-18, 15:15
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Numera finns det en funktion att visa vilka som citerat ens inlägg, därför är det lättare att se om någon svarat på något man skrivit om de citerar ens inlägg.

Se detta .tex

https://www.flashback.org/sok/quote=Wen.af.Ordningh?sp=1&so=d

Visar vilka som citerat dig.
åh fan, det hade jag helt missat! tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Hur ny då? Jag har hängt på FB (förut med en annan användare) i ca: 18-19 månader och den har funnits så länge jag varit medlem.
har den verkligen det? jag har inte varit inaktiv (av och på) i mer än 8 månader, och kommer inte ihåg det då heller.

ibland missar man väl sådant, om du har rätt. men då återstår frågan, varför har dessa signaturer börjat dyka upp nu (om funktionen funnits så länge)
Citera
2010-09-18, 15:18
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
uppenbarligen fattade inte en jävla massa och bara skrev "hur ska man då ha koll"

käft om ni är dumma i huvudet och läs om ts
Citera
2010-09-18, 15:28
Moderator
^Eazs avatar
Menyn uppe till höger: Mina citerade inlägg.

(Screenshot: http://www.ladda-upp.com/bilder/40010/meny1 )
Citera
2010-09-18, 19:43
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Det är ochså en väldigt praktiskt funktion om man slö surfar in på några delar av forumet som man inte brukar kolla regelbundet eller om man kollar i "nya ämnen"

Det finns bara ett par forum som jag kollar regelbundet, där skulle man nog klara sig utan den funktionen men alla andra gånger man posta skulle jag aldrig märka om någon svarade.
Citera
2013-10-20, 00:57
Medlem
rikastistorstans avatar
Kan någon säga mig var man finner denna funktionen? "Mina citerade inlägg"? Är jag blind?

edit: jag hittade det själv nu.
Senast redigerad av rikastistorstan 2013-10-20 kl. 01:00.
Citera
2013-10-20, 01:33
Medlem
BenAsslicks avatar
Haha kul att inte en jävla är ontopic

Hursom så är det ett färsking-symptom i mina ögon, att citera den man diskuterar med (förutom just TS-posten dvs) är ju en självklarhet ifall man vill ha ett svar.
Citera
2013-10-20, 08:35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Haha kul att inte en jävla är ontopic

Hursom så är det ett färsking-symptom i mina ögon, att citera den man diskuterar med (förutom just TS-posten dvs) är ju en självklarhet ifall man vill ha ett svar.
Vad är det för fel med att citera TS egentligen? Jag har inte riktigt förstått det faktiskt. Vill jag försöka starta en diskussion med TS så kan jag ju inte räkna med att denne reagerar på mitt inlägg, om jag inte citerar denne. Jag kan så klart citera ett annat inlägg men i regel är det ju specifika saker man (läs: jag) vill svara på.

Däremot är det jävla otyg att folk citerar långa inlägg (oavsett om det är en TS eller inte) för att bara skriva en mening. Vidare så är det ju en smal sak att dölja ett långt citerat inlägg i en spoiler.
Citera
2013-10-20, 12:55
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad är det för fel med att citera TS egentligen? Jag har inte riktigt förstått det faktiskt. Vill jag försöka starta en diskussion med TS så kan jag ju inte räkna med att denne reagerar på mitt inlägg, om jag inte citerar denne. Jag kan så klart citera ett annat inlägg men i regel är det ju specifika saker man (läs: jag) vill svara på.

Däremot är det jävla otyg att folk citerar långa inlägg (oavsett om det är en TS eller inte) för att bara skriva en mening. Vidare så är det ju en smal sak att dölja ett långt citerat inlägg i en spoiler.

Ja alltså, om tråden har fått ett rikligt antal posts så är det ju en sak, men jag blir galen på folk som citerar en bibel till förstainlägg när det bara trillat in en post eller två. Då är det ju en självklarhet att det är TS man adresserar.

Sen så är det god netiqett att sätta spoilertaggar i en stor quote, imho.
Citera
2013-10-20, 13:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Ja alltså, om tråden har fått ett rikligt antal posts så är det ju en sak, men jag blir galen på folk som citerar en bibel till förstainlägg när det bara trillat in en post eller två. Då är det ju en självklarhet att det är TS man adresserar.

Sen så är det god netiqett att sätta spoilertaggar i en stor quote, imho.

Att det skulle ha ramlat in ett större antal (minst en handfull i alla fall) var något av en osagd förutsättning, att som andra-tredje person citera TS är ju bara onödigt.

Absolut.
Citera
2013-10-20, 17:50
Medlem
Combots avatar
Tycker det är en bra signatur. Jag själv har dock ingen där det står så.

Men jag förstår det full ut.

Om man svarar, så bör man citera. Personligen anser jag folk får skylla
sig själv om de är så korkade att de inte använder citat-funktionen.
Citera
2014-08-06, 19:06
Medlem
kinesarsles avatar
Fick PM av sebnie, men jag tyckte frågan passade bäst här.

Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Varför använder du "mina citerade inlägg" när du ska titta i vilka trådar du fått svar i?

Personligen brukar jag titta efter trådar som är:
fetmarkerade
OCH
har en röd plupp

Det indikerar lätt att jag fått svar. Om tråden är fetmarkerad, så har den ett svar sedan jag senast kolla i den. Och har tråden en röd plupp så har jag skrivit i den. Och eftersom man tittar i tråden när man skriver i den så är det enkel logik att en tråd som både har röd plupp och är fetmarkerad, är en tråd man fått svar i :-)
Nej, enkel logik säger att det är en tråd som du har skrivit i och efter att du sist tittade i den har någon annan skrivit. Det är inte samma sak som att ha fått svar.

Jag skriver i många trådar, och jag tycker inte att jag ska behöva hålla koll på en tråd bara för att jag har skrivit i den, och i synnerhet inte om det var ett tag sedan jag skrev. När jag använder mci är det enkelt att ett efter ett beta av alla frågor man fått utan att behöva hålla koll på alla trådar man någonsin skrivit i. Vidare tycker jag inte att det är mitt jobb att hålla koll på sådant. Om någon vill ha svar får de se till att ansträngningen för att kolla om jag fått en fråga är rimlig.

Citat:
Personligen tycker jag citeringsfunktionen är otympig och tar upp onödig plats i trådarna, och "smutsar" ner trådarna... typ som "HJÄLP mitt scrollhjul är trasigt så kan inte scrolla 2 inlägg upp för att se vad han svarat på!."
Ibland, men tyvärr får man leva med det. Felet ligger inte i att citatfunktionen används, utan att den används fel. Om man bara ska ge ett kort litet svar på ett långt inlägg som "det här håller jag med om" kan man förkorta citatet till "lång text" eller något liknande. Man kan också använda spoilerfunktionen. Vidare tycker jag det är underbart när någon klarar att stycka upp texten mha citatfunktionen, såsom jag gör nu.

Citat:
eller vad säger du?
Ja, jag håller inte med. Visst kan det vara drygt när jättelånga inlägg citeras hela tiden, men generellt tycker jag det är värre när folk förväntar sig svar utan att använda citatfunktionen. Det är dessutom ett utmärkt sätt att göra folk uppmärksamma på att de blivit citerade i andra trådar. Det händer att jag gör sådant när en diskussion inte passar i den aktuella tråden, eller som nu, när din fråga i PM passade utmärkt i en tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in