• 1
  • 2
2013-12-02, 17:08
Medlem
Stormkrashs avatar
I ett stort kråkslott såklart med historiska anor ett par hundra år tillbaka. Med endast en liten närliggande by som jag kan fokusera på att blåsa liv i. Vill ha en trädgård på baksidan av huset med statyer och fontäner. Huset bör vara beläget i en dalsluttning så jag kan se ut över landskapet från tomten som givetvis är omgiven av ett marmor-räcke.

Kan tänka mig något i den här stilen

http://www.europeword.com/images/rom...les_castle.jpg
Citera
2013-12-03, 13:54
Medlem
kostymnisses avatar
Jag skulle vilja ha ett oerhört lättskött hus på en ö, rätt ensligt beläget men ön får ha mataffär. Resten kan jag alltid beställa via nätet. Närheten till havet är central och ack så viktig.
Där skulle jag bo med kvinnan i mitt liv och helt enkelt njuta av livet, det kräver iofs en annan ekonomisk verklighet än den jag nu lever då jag nu måste arbeta men ändå. Det blir samtidigt ett mycket enklare liv och enda gången jag skulle besöka staden vore för matcher med mitt favoritlag.

Barnen kan leka och gå i en "byaskola" en bit bort. Ett mycket harmoniskt liv helt enkelt...
Citera
2013-12-03, 18:01
Medlem
Poke53281s avatar
Jag bor redan i mitt drömhus. Jag fann det i Sverige for underbara 400K. (Helt löjligt pris). Natur, 300m2, funkar bra, massor av plats till mina odlingar etc. och 10 min. från tåg till en storstad.

Det är nästan surrealistisk - Här i Sverige (jag hade aldrig trott det, seriöst), jag...som norrman hade inte ens råd till att köpa en rutten kåk i mitt eget hemland, så hittar jag paradis till fickpengar i Sverige! YAY SWEDEN!!!!!
Citera
2013-12-05, 12:25
Medlem

Mitt drömboende är ett charmigt äldre enkelt vinklade hus
med många finurligheter på ca. 50 kvadratmeter som står obebott i Syd-västra Skåne!
Ett riktigt byggnadsvårdsprojekt/mindre gård eller likande med möjligheter till att ha
ett atejlé/verkstad samt plats till akrylfärger duk till konstärliga projekt och ekologiska odlingar
därför ligger huset självklart på landet men är ej en nöjespark,slott eller herrgård!
Helt klart önskar jag att hyra min drömkråka billigt så har du sett mitt drömboende hojta till!
Citera
2013-12-09, 11:15
Medlem
Har ni sett mitt drömboende?
Citera
2013-12-09, 11:19
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Jag drömmer om en timmervilla i Colorado, skulle faktiskt inte ha något emot att bo i en $12 miljoners timmervilla med närhet till naturen. Kolla in denna video på detta hus --> https://www.youtube.com/watch?v=VXgPurAw_To
Citera
2025-05-06, 00:34
Avstängd
Hade jag haft 37 mille hade jag köpt Bagges hus som var till salu. Men han tog bort det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in