2010-09-17, 01:44
Medlem
Halloj!

Har ett litet problem med att köra igång 3connect på min dator.

Kan börja med att säga att 3connect fungerar utan problem på min flickväns laptop, som använder exakt samma version av Windows 7 som mig.. Iallafall, till problemet. När jag installerar 3modemet och 3connect så får jag ett error från c++, detta har jag alltid fått och det har aldrig varit något problem så om det är sammanhängande med detta problem vet jag icke, dock installerar det klart och allt verkar bra. Men när jag klickar på "3Connect" på skrivbordet händer det absolut ingenting, samma om jag klickar på "Wilog" i 3connect mappen. However, klickar jag på "WiloggApp" kommer detta meddelande upp:

C:\Program Files\3\3Connect\WilogApp.exe

The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event long or use the commant-line sxstrace.exe tool for more detail.

Jag har skrivit in "sxstrace.exe" i "Run", det ploppade upp en kommandotolk i ungefär 0.5 sekunder sen försvinner den, ganska svårt att hinna med och läsa.

Jag testade även att uppdatera modemet, det löste inte problemet.. Dock kan jag installera och starta mitt Comviq Connect, men då har vi problemet med att jag inte har råd att fylla på det istället...

Hjälp vore underbart! Skulle mer information om Windows version, hårdvara, installerade drivar osv behövas så kan jag skriva ner det.

Regards,
Smage.
Citera
2010-09-17, 01:54
Medlem
fetto5514s avatar
ett steg på vägen kan vara att starta kommandotolken genom att skriva in cmd.exe i run. Sedan skriver du in sxstrace.exe

men annars undrar jag om du har testat att ta bort installationen av 3 och lägga in skiten på nytt?
Citera
2010-09-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetto5514
ett steg på vägen kan vara att starta kommandotolken genom att skriva in cmd.exe i run. Sedan skriver du in sxstrace.exe

men annars undrar jag om du har testat att ta bort installationen av 3 och lägga in skiten på nytt?

När jag testade detta fungerade sxstrace (hur kunde jag inte tänka på att skriva in det i cmd??). Det som står där är:

C:\Users\Åke>sxstrace.exe
WinSxs Tracing Utility
Usage: SxsTrace [Optional
Options:
Trace logfile:FileName [-nostop]
Enabling tracing for sxs.
If -nostop is specified, will not prompt to stop tracing.
Parse -logfile:FileName -outfile:ParsedFile [filter:Appname]
Translate the raw trace file into a human readable format and save the result to ParsedFile.
Use -filter option to filter the output.
Stoptrace
Stop the trace if it is not stopped before.
Example: SxsTrace Trace -logfile:SxsTrace.etl
SxsTrace Parse -logfile:SxsTrace-etl -outfile:Sxstrace.txt

Och ingenting av det där sa mig någonting..

Jag ringde precis tre och frågade, turken i telefonen sa antalet gånger att jag skulle uppdatera mjukvaran i modemet och ominstallera 3connect (han glömde säga att man måste ominstallera huawei modems förövrigt.. Tur att man inte är helt bakom flötet ), jag har gjort detta antalet gånger redan, även att den gamla maskinvaran fungerade perfekt med min gamla version av windows 7.. När han väl lyssnade på vad jag sa så skulle han koppla mig till någon annan, och när jag suttit och lyssnat på det där jäkla pipandet i telefon i ungefär 2 minuter kopplas samtalet ner.(..) Sitter nu i kö igen.
Senast redigerad av Smage 2010-09-17 kl. 08:36.
Citera
2010-09-17, 09:19
Medlem
Fick en fil som heter BEC_reset.exe, supporten sa att när jag använt denna fil och installerat om 3connect med windows brandvägg och antivirus av skall det fungera...

... Gissa vad jag får för felmeddelande efter allt detta är gjort...

Nu är problemet löst! Va bara tvungen att ringa Tre 3 gånger, snacka med 3 olika personer, få 3 olika svar... Men men, det fungerar och jag är nästan nöjd.

Men jag slänger in en orelaterad fråga, förutsatt att man får göra så här på flashback. Hur uppgraderar jag Windows 7 Enterprise till Windows 7 Ultimate?
Senast redigerad av Smage 2010-09-17 kl. 09:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in