2010-11-19, 17:49
Medlem
Ghennas avatar
Nja. Det är väl ingen höjdare att gå dit med mängder av pantburkar eftersom det är osmidigt. Ta med två kasspåsar varje gång du går till affären och dra av bit för bit istället...

dagens i-landsproblem
Citera
Medlem
Civilsnutens avatar
Ja, det är pinsamt. Brukar sällan panta, men har du ont om pengar kan det ju vara värt det.
Citera
Medlem
Kauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HulkenDolph
Har en hel del flaskor och burkar liggande här hemma efter flera fester och vardagsmys.
Så tänkte att jag ska ner och panta alltihop och få ihop ett par kronor. Det är lite knapert i pungen för tillfället och jag är jävligt sugen på pizza ikväll.

MEN, jag tycker det känns jävligt pinsamt att gå ett par kvarter med 5-7 ICA-kassar fulla med burkar samt flaskor. Nästan som att jag överväger att skita i att och låta skiten ligga. Känns som att man är en uteliggare och är fattigast i hela världen.

Känner ni att det är pinsamt att panta större mängd burkar?
Några tips på hur jag ska agera?

Behöver verkligen pengarna.

Personligen tycker jag inte att det är pinsamt överhuvudtaget. Finns liksom ingenting att skämmas över. Jag tror dessutom inte att folk bryr sig nämnvärt över människor som går till ICA (eller vilken butik man nu väljer att ta sin pant till) för att panta. Dessutom, vem är det du ska bevisa någonting för? Försök att tänka så. Har du verkligen någonting att bevisa för främlingar genom att INTE panta? Att du inte är fattig? Att du inte behöver panta? Fuck it man. Panta burkarna och grisa i dig den där härliga pizzan. Den är du värd efter pantäventyret.
Citera
2010-11-19, 17:50
Medlem
Grejen är den att jag bor där det bara finns CityGross till hands, och där är det proppfullt en fredag vid denna tiden. Man kanske kan ta på sig en mössa och försöka gömma sig lite?
Citera
2010-11-19, 17:50
Bannlyst
Skit i vad fan andra tycker och tänker. Varför låta dig styras pga sådana oväsentligheter?
Citera
2010-11-19, 17:51
Medlem
TommyGBGs avatar
Iväg och panta helt klart!

Finns ju ingen annan än du som vet att din ekonomi är skral just nu, folk som kommer se dig kommer bara tro att du haft fest, inget konstigt med det.

Pantade själv flera sopsäckar fulla med pet-flaskor en gång, kändes ju inte så ballt men gött när kassörskan langar fram 600kr rätt i näven liksom så kör hårt och njut sen av din pizza.
Citera
Medlem
Ola-Connys avatar
Passa på nu medans det är mörkt ute. Annars så släng på den en burka för full anonymitet, fast det kanske är ännu mer skämmigt. Men jag håller med dig om att det kan vara lite ansträngt att panta burkar, av nån konstig anledning. Häng en skylt på dig själv där det står att du gör en insats för miljön och pengarna är bara en ren bonus.
Citera
Medlem
Kaptenenjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HulkenDolph
Har en hel del flaskor och burkar liggande här hemma efter flera fester och vardagsmys.
Så tänkte att jag ska ner och panta alltihop och få ihop ett par kronor. Det är lite knapert i pungen för tillfället och jag är jävligt sugen på pizza ikväll.

MEN, jag tycker det känns jävligt pinsamt att gå ett par kvarter med 5-7 ICA-kassar fulla med burkar samt flaskor. Nästan som att jag överväger att skita i att och låta skiten ligga. Känns som att man är en uteliggare och är fattigast i hela världen.

Känner ni att det är pinsamt att panta större mängd burkar?
Några tips på hur jag ska agera?

Behöver verkligen pengarna.

Om du inte för pengarna, gör det för miljön då?
Citera
2010-11-19, 17:52
Medlem
Absolut inte pinsamt, självklart ska man återvinna burkar och flaskor!
Citera
2010-11-19, 17:53
Medlem
Okej, tack ska ni ha.
Sticker ner nu och panta. Ska bli gött och göra en insats för miljön samt att äta min flåtiga pizza till idol.
Citera
2010-11-19, 17:54
Medlem
Godamonginsectss avatar
Alltså fyfan vad fjantiga vissa är. Bryr ni er så mycket om vad folk tycker om er? Har ni ingen självsäkerhet? Jag har inga problem med att komma med en sopsäck pant till affären.

Om någonting skall man fan vara STOLT när man går och pantar burkar, man återvinner och hjälper till att få en renare och finare värld.
Citera
2010-11-19, 18:10
Medlem
Tänk så här istället. Du går ner till affären med flera kassar ölburkar, folk tittar på dig och tänker "Vilken kille. Han måste vara riktigt populär. En kille med så många burkar kan ju inte göra annat än att bjuda polarna på fest". Eller så tänker dom att du är alkis, vad vet jag. Men behöver man pengar så behöver man. Dessutom spelar det väl ingen roll vad alla andra tycker och tänker.

Men skäms du väldigt mycket kan du ju skicka burkarna till mig, jag skulle behövt ett par kronor själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in