Citat:
Ursprungligen postat av HulkenDolph
Har en hel del flaskor och burkar liggande här hemma efter flera fester och vardagsmys.
Så tänkte att jag ska ner och panta alltihop och få ihop ett par kronor. Det är lite knapert i pungen för tillfället och jag är jävligt sugen på pizza ikväll.
MEN, jag tycker det känns jävligt pinsamt att gå ett par kvarter med 5-7 ICA-kassar fulla med burkar samt flaskor. Nästan som att jag överväger att skita i att och låta skiten ligga. Känns som att man är en uteliggare och är fattigast i hela världen.
Känner ni att det är pinsamt att panta större mängd burkar?
Några tips på hur jag ska agera?
Behöver verkligen pengarna.

Personligen tycker jag inte att det är pinsamt överhuvudtaget. Finns liksom ingenting att skämmas över. Jag tror dessutom inte att folk bryr sig nämnvärt över människor som går till ICA (eller vilken butik man nu väljer att ta sin pant till) för att panta. Dessutom, vem är det du ska bevisa någonting för? Försök att tänka så. Har du verkligen någonting att bevisa för främlingar genom att INTE panta? Att du inte är fattig? Att du inte behöver panta? Fuck it man. Panta burkarna och grisa i dig den där härliga pizzan. Den är du värd efter pantäventyret.