2010-06-14, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Chance
Varför pantar man? Jag brukar slänga allt i papperskorgen. Tar för mycket tid att ens orka börja sätta allt i en påse, ta med till affären och sen stå där och panta. Får även lite fjortis/alkis vibbar av det

Nä skaffa er ett redigt arbete och släng allt i korgen, så har vi ett bekymmer mindre
Jo för det är en massa pengar som bara bränns upp. Nästan 85 procent av alla burkar återvinns. 15 procent ej och de 15 procenten i burkar är en himla massa pengar som sen bara bränns upp på förbrännings anläggningen
Citera
2010-06-14, 13:49
Medlem
corzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västgöten
Har inget direkt att tillägga i ämnet, ville bara ge dig creds för att du faktiskt orkar stå och panta 286 burkar och diverse flaskor!
286 burkar! + plastflaskorna ^^
Citera
2010-06-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Varför inte bara ha en EU-standard på pant?

Håller helt och hållet med om att detta vore en riktigt bra idé. Just i Sverige har jag fått uppfattningen om att det är väldigt många utländska burkar i omlopp.

Dessvärre slängs väl dessa ofta i naturen då de inte är någon pant på dem.
Citera
2010-06-29, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Ja, men en månad är inte snabbt..
Men visst, om han har orken och ingen skam i kroppen är det ju inga bekymmer.
skam i kroppen? dom som anser det som skämmigt att leta eller panta burkar är inga personer man behöver skämmas för.
Citera
2010-06-29, 11:17
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
tro du de går panta 50 öres burkar till få 1 kr/burken? Det tro inte jag Tro det ändras med koden, så även 50 öresburkar kommar man få bara 50 öre.

Men 50 öringen ska ju försvinna?
Citera
2010-06-29, 15:19
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
Men 50 öringen ska ju försvinna?
Man kommer fortfarande kunna skriva det på ett papper, eller hur?
Citera
2010-06-29, 19:07
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucylie
Kommer bli asrik from september när panten höjs med 50 öre till 1 kr... Synd att säsongen nästan är över. bästa säsongen är ju maj-september då hittar man mest pant och speciellt vid fint väder!
Nej! Streckkoden som maskinen använder för att avgöra hur mycket panten är på kommer att ändras när panten höjs för att maskinerna skall kunna skilja på 50öres-burkar och 1kr-burkar..
Citera
2010-06-30, 08:12
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Man kommer fortfarande kunna skriva det på ett papper, eller hur?

om jag pantar 1 burk så får jag ju en krona. Bara att panta en burk åt gången. och lämna ett kvitto åt gången.
Citera
2010-06-30, 09:07
Bannlyst
i Danmark är burkarna värda mellan 1dk/2dkst (1.3sek/2,60sek). Under fotbollsvm tjänar zigenarkärrigarna mycket fina cash. Hatar att de väntar på att man ska dricka upp när man sipprar på en öl. Måste lära mig "fuck off" på romerska/tattarspråket. Jag hade delat tidningar i 1 vecka, mycket hellre än tattarsamlaturkburkar som vilken zigenartattare som helst.
Citera
2010-06-30, 11:46
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbigfan
skam i kroppen? dom som anser det som skämmigt att leta eller panta burkar är inga personer man behöver skämmas för.

Det jag tror (i och med att det var ett år sedan jag skrev det) jag menade med skam i kroppen är att det knappast anses normalt att stå och rota i soptunnor på allmänna platser.
Citera
2010-07-09, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen
om jag pantar 1 burk så får jag ju en krona. Bara att panta en burk åt gången. och lämna ett kvitto åt gången.
Nej man samlar på sig kvitton..... Dtegör jag brukar komma med 16 stycken ibland..... Så fort jag ser en burk pantar jag den och jag brukar cykla runt på allla bad platser och leta burkar tidigt på morgonen, brukar tjäna ca 100 kr vid varje tillfälle! Uppe i ca 1100 kr nu sen maj!
Citera
2010-07-09, 23:08
Medlem
FrasseFloyds avatar
Trådar sammanfogade.

/moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem