2010-09-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Jaha och varför söker du inte ett jobb att ha fram tills dess att du börjar plugga då?

Jag söker jobb men jag har inte fått jobb mer än extrajobb.
Tror du jag klarar mig på 4000 i månaden?
Citera
2010-09-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Jaha och varför söker du inte ett jobb att ha fram tills dess att du börjar plugga då?
+1

är verligen bidrag den enda tänkbara lösningen? Utbildningar leder ju i slutändan till jobb så är det jobba du vill undan är kanske inte utbildning rätt väg att gå. Du ska kanske göra karriär inom bidragsbranchen istället. När du är 25 får du automatiskt en befodran vilket medför mer klirr i kassan.
Citera
2010-09-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
+1

är verligen bidrag den enda tänkbara lösningen? Utbildningar leder ju i slutändan till jobb så är det jobba du vill undan är kanske inte utbildning rätt väg att gå. Du ska kanske göra karriär inom bidragsbranchen istället. När du är 25 får du automatiskt en befodran vilket medför mer klirr i kassan.

Det är personer som dig jag känner att jag vill misshandla när jag tappar hoppet. (brukar hända lite då och då)
Citera
2010-09-17, 17:17
Medlem
Jospans avatar
Du har jobbat sen du var 17.. Betalade du ingen akasse-avgift? Då hade du kunnat stämpla vid det här laget.
Citera
2010-09-18, 00:11
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgzz
Jag söker jobb men jag har inte fått jobb mer än extrajobb.
Tror du jag klarar mig på 4000 i månaden?

Oh ja, 4000 räcker långt och väl! Finns många studenter som lever på under tusenlappen!

Försök att snåla och spara så mycket du kan så att du har en någorlunda stabil grund att stå på när du flyttar hemifrån.
Citera
2010-09-18, 00:24
Jag sökte socialbidrag en gång. Då min sjukperiod gått ut o jag glömt att förnya den. Fick ut sketna 10 500 kr!

O då ska du, för det första ha ett sjukintyg, annars är det arbetsförmedlingen som gäller!

Sen ska du kunna redovisa varenda krona, de betalade för mig;
Hyra (exl. garage)
TV-licens
Hemtjänst
Medicin- o läkar-kostnader
Ca 3 000 kr för mat o kläder

Men sen har jag ju bil + garage (de gör en sökning i bilregistret, o kollar även sambo o barn om de står på bilen). Min farsa står för min bil, så det var lugnt. Men sen har du telefon, internet, mobiltelefon. Hemförsäkring kanske de stod för också (minns ej).

EDIT: Sen ska vi inte glömma att jag fick betala tillbaka allt, när jag fick min sjukersättning retroaktivt!
Senast redigerad av Psychopatic 2010-09-18 kl. 00:27.
Citera
2010-09-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgzz
Det är personer som dig jag känner att jag vill misshandla när jag tappar hoppet. (brukar hända lite då och då)
vf? jag är rätt icke dömmande av mig. Jag har inga större moraliska problem med folk som lever på bidrag. don't hate the player, hate the game. Sorry om du tog illa vid dig, lev på bidrag ett år om du vill. Det viktiga är att du har en plan och inte fastnar i bidragskkarriären. Är rätt lätt hänt, man blir lätt apatisk av heltidssemester.
Citera
2010-09-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasskillnad
Oh ja, 4000 räcker långt och väl! Finns många studenter som lever på under tusenlappen!

Försök att snåla och spara så mycket du kan så att du har en någorlunda stabil grund att stå på när du flyttar hemifrån.

finns ingen som lever under tusenlappen. Pappa betalar räknas inte.

Sen att ha en stabil grund när man flyttar hemifrån spelar väll rätt liten roll om man inte kan stabilisera sin ekoonomi. En klumpsumma på banken rinner iväg rätt snabbt.
Citera
2010-09-18, 00:34
Medlem
sen med extrajobb tror jag att du kan få bidrag på den tiden du inte jobbar. in på arbetsförmedlingen asap.
Citera
2010-09-18, 00:37
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
finns ingen som lever under tusenlappen. Pappa betalar räknas inte.

Sen att ha en stabil grund när man flyttar hemifrån spelar väll rätt liten roll om man inte kan stabilisera sin ekoonomi. En klumpsumma på banken rinner iväg rätt snabbt.

Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om. Klart som attans att det finns folk som lever för knappa tusenlappen i månaden. Vilken drömvärld lever du i?

Och dom pengarna du kan spara medan du bor hemma kan vara jäkligt bra om du ska plugga vidare etc.
Citera
2010-09-18, 15:19
Medlem
Citat:
Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om. Klart som attans att det finns folk som lever för knappa tusenlappen i månaden. Vilken drömvärld lever du i?

Och dom pengarna du kan spara medan du bor hemma kan vara jäkligt bra om du ska plugga vidare etc.
som sagt, pappa betalar räknas inte, bo hemma räknas inte. var det något du inte uppfattade? visa mig annars den lägenheten som ligger under 1000 spänn. Eller hade du tänkt att han skulle köra uteliggarstilen i 3-4 månader.
Citera
2010-09-18, 18:18
Medlem
Citat:

Menar du efter att hyra, mat, försäkringar osv. är betalade så förstår jag ditt inlägg. Annars får du väldigt gärna utveckla resonemanget ytterligare. En knapp tusenlapp / månad räcker omöjligt till egen försörjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in