• 1
  • 2
2010-09-16, 14:29
Medlem
Christian IIs avatar
Vad hände med Erik Blücher? Norrmannen som var Sveriges ledande nazist i början av 2000-talet och som deklarerade på ovanligt hitlerskt manér att han skulle "krossa zog"? Denne nazist var om jag minns rätt särskilt farlig eftersom han läste finanstidningen och klädde sig som en gentleman. Mannen som reporterveteranen Bo Holmström skulle "lägga under lupp som en slämmig insekt" i något av sina reportage.

Har han gått under jorden eller är han fotfarande aktiv inom någon NS-rörelse?
Citera
2010-09-17, 12:55
Bannlyst
Vem var det? Tar jag fel om jag säger att han kanske bar uniform och var lite rund om magen? Kanske är helt ute och cyklar.
Citera
2010-09-17, 13:05
Medlem
SyphaXs avatar
Ledde väl Vasakåren med Ragnarock Records som flaggskepp?
Citera
2010-09-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Vem var det? Tar jag fel om jag säger att han kanske bar uniform och var lite rund om magen? Kanske är helt ute och cyklar.

En mycket känd man inom B&H, hette tidigare Eric Nielsen. Ordnade den första NS-demonstrationen i Norge sedan andra världskriget. Höll ofta tal på olika möten.
"Vi måste gå från ord till handling!"

Tror han var ett av huvudämnena i svd/dn/expressens/aftonbladets uthängning av "hoten mot demokratin".
Citera
2010-09-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Vad hände med Erik Blücher? Norrmannen som var Sveriges ledande nazist i början av 2000-talet och som deklarerade på ovanligt hitlerskt manér att han skulle "krossa zog"? Denne nazist var om jag minns rätt särskilt farlig eftersom han läste finanstidningen och klädde sig som en gentleman. Mannen som reporterveteranen Bo Holmström skulle "lägga under lupp som en slämmig insekt" i något av sina reportage.

Har han gått under jorden eller är han fotfarande aktiv inom någon NS-rörelse?

Han dog i cancer för ett gäng år sedan.
Citera
2010-09-17, 17:38
Medlem
Jaernprefektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azteka
Han dog i cancer för ett gäng år sedan.

Inget dödsdatum på wikipedia i alla fall. http://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_Bl%C3%BCcher
Citera
2010-10-02, 15:50
Medlem
Mycket skitsnack och lögner i en och samma tråd, på så få poster.

I vilket fall så det jag hörde sist om honom från en B&H kille var att han numera är bosatt utomlands. Aktiv? Inte en aning.
Citera
2010-10-14, 19:35
Medlem
Jag träffa han för några veckor sen då bodde han på söder i Helsingborg.
Hälsa bara på han fråga aldrig om han var aktiv fortfarande.
Citera
2010-10-23, 12:52
Medlem
Pekoralens avatar
Det här var intressant, undrar också vad han har för sig idag. Många olika bud hittills på så få poster. Känns oroväckande. Låt oss föra oss med sanning.

En sak jag har funderat på är om gubben hade något reguljärt jobb vid sidan av allt cd-pressande och biljettklippande till diverse nazikonserter? För det känns ju som att han hade en del deg, drev klubb, startade en uppsjö företag, gjorde ditt och datt och förekom lite varstans.

Försörjde han sig fullt ut på vit makt-relaterat?
Citera
2010-10-23, 15:50
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekoralen
Det här var intressant, undrar också vad han har för sig idag. Många olika bud hittills på så få poster. Känns oroväckande. Låt oss föra oss med sanning.

En sak jag har funderat på är om gubben hade något reguljärt jobb vid sidan av allt cd-pressande och biljettklippande till diverse nazikonserter? För det känns ju som att han hade en del deg, drev klubb, startade en uppsjö företag, gjorde ditt och datt och förekom lite varstans.

Försörjde han sig fullt ut på vit makt-relaterat?
Han var förtidspensionär med norsk pension med allt det innebär, han försörjde sig delvis via rörelsen, var involverad i några olika bolag, blåste några olika aktörer, skaffade sig fiender i Norge, Sverige, England med mera, startade fler konflikter, lura i folk olika versioner av olika händelser och fick på så sätt flera parter i fejd med varandra, blev konflikträdd när detta uppdagades och ilskan riktades mot honom själv, gifter sig bara med öststatskvinnor och är en riktig bedragare
Citera
2010-10-23, 16:11
Medlem
Pekoralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
Han var förtidspensionär med norsk pension med allt det innebär, han försörjde sig delvis via rörelsen, var involverad i några olika bolag, blåste några olika aktörer, skaffade sig fiender i Norge, Sverige, England med mera, startade fler konflikter, lura i folk olika versioner av olika händelser och fick på så sätt flera parter i fejd med varandra, blev konflikträdd när detta uppdagades och ilskan riktades mot honom själv, gifter sig bara med öststatskvinnor och är en riktig bedragare

Jaså! Är det så det ligger till...

Förtidspensionen baseras ju givetvis på vad han arbetade med tidigare. Du råkar inte veta vad han jobade med innan? Men att pensionen är av norsk börd känns ju som att den kan vara hyfsat hög. Högre än här i Sverige. Och så en del rörelsepengar på det. Ja, jo, då har man nog så man reder sig.

Har alltid annat ugglor i mossen vad gäller den gubben. Fan, redan på 90-talet hörde jag vissa missnöjda toner susa inom vissa led. Han är alltså totalt ute ur rörelsen nu eller?
Senast redigerad av Pekoralen 2010-10-23 kl. 16:15.
Citera
2010-10-23, 16:13
Medlem
LojtnantWerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekoralen
Jaså! Är det så det ligger till...

Förtidspensionen baseras ju givetvis på vad han arbetade med tidigare. Du råkar inte veta vad han jobade med tidigare? Och att pensionen är norsk känns ju som att den kan vara hyfsat hög. Högre än här i Sverige. Och så en del rörelsepengar på det. Ja, jo, då har man nog så man reder sig.

Har alltid annat ugglor i mossen vad gäller den gubben. Han är alltså totalt ute ur rörelsen nu eller?
den var en gång i tiden upp emot 16 000 netto i månaden, men den vart väl sänkt så vitt jag vet (osäker) nej det minns jag inte, han är väl inte ute med tanke på han äger licenser till massor av skivor och artister än
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in