2004-06-03, 13:37
Medlem
Mysonoxens avatar
Min svärmor har gått med samma problem i 3 år UTAN att komma in på operation!!!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,486959,00.html
Citera
2004-06-03, 13:43
Medlem
xatrixs avatar
Är det svårt att förstå att vi, oavsett vem som är det, behöver en statsminister som faktiskt kan utföra sitt arbete. Tydligen är jantelagen fortfarande djupt rotad...

Har din svärmor samma smärtor och problem som GP uppvisat senaste tiden, så tycker jag det är synd att hon inte får samma akutvård. Jag tycker hon ska pressa sina landstingspolitiker och -sjukvård i så fall och kräva hennes rätt till vård.
Citera
2004-06-03, 13:55
Medlem
Polarens mor sitter hemma o väntar på samma ingrepp.

Köat i 18 månader, nu kommer hon knappt ut p.g.a smärtorna, pratade precis med henne för en spontan komentar:

- Fy fan (gråtande) aldrig mer socialdemokraterna för min del.

Hon har bott i sthlm hela sitt liv (59år), Gp har väl bara varit skriven här i ett drygt år??

Så kan det gå...
Citera
2004-06-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Är det svårt att förstå att vi, oavsett vem som är det, behöver en statsminister som faktiskt kan utföra sitt arbete. Tydligen är jantelagen fortfarande djupt rotad...

Har din svärmor samma smärtor och problem som GP uppvisat senaste tiden, så tycker jag det är synd att hon inte får samma akutvård. Jag tycker hon ska pressa sina landstingspolitiker och -sjukvård i så fall och kräva hennes rätt till vård.

Det är ju sossarna som har skapat denna jantelag!
Citera
2004-06-03, 14:01
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:

Glädjande nog tycker en majoritet av folket att han ska ha samma rättigheter som alla andra.
Persson är inte oersättlig, han kan ha en vicestatsminister som tar över under hans sjukfrånvarao, annars vore det ju en diktatur om en statschef skulle betraktas som oersättlig eller hur? Nu är det ju inte så långt steg mellan PK-sossemaffian och en totalitär stat men glädjande är vi ju inte där ännu...

Ja min svärmor har fruktansvärda plågor men istället för vård får hon smärtstillande vilket inte hjälper alla gånger, och att pressa politiker i landstinget kan hon glömma, hon är ju inte ens sosse...
Citera
2004-06-03, 14:08
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Glädjande nog tycker en majoritet av folket att han ska ha samma rättigheter som alla andra.
Persson är inte oersättlig, han kan ha en vicestatsminister som tar över under hans sjukfrånvarao, annars vore det ju en diktatur om en statschef skulle betraktas som oersättlig eller hur? Nu är det ju inte så långt steg mellan PK-sossemaffian och en totalitär stat men glädjande är vi ju inte där ännu...
Nja. När vice Statsminister heter Lars Engkvist...

Citat:
Ja min svärmor har fruktansvärda plågor men istället för vård får hon smärtstillande vilket inte hjälper alla gånger, och att pressa politiker i landstinget kan hon glömma, hon är ju inte ens sosse...
Var hon och röstade vid förra valet, så har hon all rätt att klaga och ställa krav.
Citera
2004-06-03, 14:16
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Nja. När vice Statsminister heter Lars Engkvist...

Var hon och röstade vid förra valet, så har hon all rätt att klaga och ställa krav.

Ja men det måste finnas en ersättare till honom oxå. Ponera att både statsminisern och vice statsministern omkommer i en olycka...Det finns alltid en successionsordning även inom detta men gud hjälpe oss om det är Mona Muslim som är nästa namn på listan .

Visst, det har hon gjort, men klagomålen hamnar i byråkraternas papperskorgar...
Citera
2004-06-03, 14:19
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ja men det måste finnas en ersättare till honom oxå. Ponera att både statsminisern och vice statsministern omkommer i en olycka...Det finns alltid en successionsordning även inom detta men gud hjälpe oss om det är Mona Muslim som är nästa namn på listan .
Ja, gud bevare oss...

Citat:
Visst, det har hon gjort, men klagomålen hamnar i byråkraternas papperskorgar...
Enligt lag ska de diarieföras...
Citera
2004-06-03, 14:21
Medlem
prizzes avatar
Citat:

Kanske det blir vår näringsminister som är hatad av hela näringslivet som tar över då. *hemsk tanke* +o(
Citera
2004-06-03, 14:24
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ja, gud bevare oss...

Enligt lag ska de diarieföras...

Jaa *ryser vid tanken*

Diarieföras är blott ett vackrare ord för att slänga saker i papperskorgen, ingen kollar egentligen igenom dessa diarier varpå det är att betrakta som samma sak...
Citera
2004-06-03, 14:25
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prizze
Kanske det blir vår näringsminister som är hatad av hela näringslivet som tar över då. *hemsk tanke* +o(

Haha, jaa, att man är rädd om Göran beror nog snarast på att han är den ende med ett IQ över 90 i regeringen
Citera
2004-06-03, 14:44
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Haha, jaa, att man är rädd om Göran beror nog snarast på att han är den ende med ett IQ över 90 i regeringen
Pagrotsky har ju i alla fall härdats genom civilekonomutbildningen med det IQ:t i så fall...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in