2004-06-05, 11:16
Medlem
Jaggers avatar
Jag ska bara först klargöra att jag inte röstar vänster, har aldrig ens varit i närheten att sträcka mig efter sossarnas valsedel på valdagen. Med detta klarlagt så skulle jag bara vilja säga att det för mig är en självklarhet att Sveriges statschef ska vara i någorlunda funktionsdugligt skick. Klart killen ska få gå före i kön. Oavsett politisk färg måste vi inse att G.P representerar oss, svenska folket nere i Bryssel och även om man inte gillar hans politik så blir det inte bättre om han ska sitta och lulla, stenhög på morfin. Förstår att det är bittert för Kajsa 83 att hennes artros blir satt på undantag men även hon kanske kan förstå att parollen; Lika för alla! Alltid! Utan undantag! måste ruckas på ibland.
Citera
2004-06-05, 11:32
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Ja, visst är det synd. Jag tycker vi alla ska kräva att statsministern och andra statsråd ska kräva 40-timmarsvecka...

Som sagt man väljer själv sin karriärbana här i livet. Att sen statsministern "jobbar dygnet runt" har han själv valt. Livet är en fest

Chico
Citera
2004-06-05, 14:42
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Persson opererad på Sös (Södersjukhuset).

Södersjukhusets styrelse:

Ordförande:
Anna-Stina Nordmark-Nilsson

Ledamöter:
Thomas Ihre
Anitra Steen :mad: +o(
Samuel Martinsson
Per-Olof Eriksson
Karin Forslin
Maria Fritz-Delvin
Helena Lundin
Yvonne Pettersson

hmmmm...

=====================================
Egen framgång är guld värd, andras motgång heller icke att förakta
=====================================
*Håll dig till ämnet*Mandom mod och morske män*Mannamån*
-->>http://stormakt.cjb.net/<<--

Efter att landstinget slimmats ordentligt de senaste åren så är det troligen så att det är just SöS som tar hand om höftledsoperationer i SLL. Du tror väl inte att alla sjukhus i SLL utför alla ingrepp?
Citera
2004-06-06, 05:21
Medlem
TicTacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Gekko
Här på FB är tonen hård men hjärtlig ngt man måste vänja sig vid.

Pick up that soap!
Citera
2004-06-06, 13:09
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CgiBinLaden
De sossar som är kliniskt hjärndöda bryr sig nog inte om några teorier alls.Kan? Kanske. Men kom gärna med något slags konkret bevis för att det är en konspiration istället. Annars kan vi lika gärna diskutera att judar förgiftar brunnar, för det kan de också göra.

Liksom jag påpekade i ett tidigare inlägg så prioriterar man olika beroende på vad som står i journalen. Gick det dig förbi? Jag är övertygad om att det finns folk som står i kö till alla möjliga operationer, jag är också övertygad om att det finns folk som kommit till operation betydligt snabbare än GP på grund av att fallet var akut eller på annat sätt högprioriterat.Va? Procentuell andel av vadå? Förklara det där en gång till.

Personligen tycker jag de flesta sossar verkar kliniskt hjärndöda.

Du kan inte lägga ihop 1 + 1 alltså? Tror du jag vet vad som försiggår bakom lykta dörrar på deras sammankomster.För mig är det hela klart som korvspad, och det existerar muntliga överenskommelser än idag, och allt hamnar inte på papper. Om du tror på en 100%-ig demokrati i Sverige är du långt ute och cyklar, grabben, men det överenstämmer iofs med din blinda tilltro till de folkvalda, en tilltro både jag och många med mig här på FB saknar...

Journalerna kan bres på fett, och varför var Göran på sitt arbete dagen innan operationen, min svärmor har t.ex. varit sjukskriven ett helt år och haft besvären i tre år???!!!
Jag tror knappast att Persson som var kronvrak i lumpen besitter fysisk kapacitet att härda ut med smärta mer än den tanten, så där kan vi ju avskriva det akuta behovet...Hade Persson haft såna smärtor hade han givetvis gått sjukskriven en längre tid innan operationen...

Fler människor inom sagda vårdsektor alltså = mer folk bor i städerna och mindre folk bor på landet, comprende?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in