Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-15, 18:18
Medlem
Hej. Jag formaterade nyligen min dator. Jag lade in Windows Home Premium, precis det jag hade förut.

Nu har dock datorn börjat starta om sig vid jämna mellanrum. Det tar ungefär 1 timme innan den stänger av sig. Det kommer inte upp nån error screen och datorn stängs inte heller av, fläktarna fortsätter låta och skärmen blir inte helt svart utan den där svart/blåa färgen som kommer upp när Windows startas. Jag har ju använt datorn i tre år och har aldrig tidigare haft problem med att datorn stänger av sig. Kan det vara så att BIOS har ställts om så att datorn inte får bli lika varm längre eller något sånt?

Jag har installerat en Biostar cd. Det står "Driver and Utility CD" på den. Jag installerade inte den här CDn för tre år sedan när jag först fick datorn. Skivan kom dock med datorn. Jag har en "T-Utility Over Clock II" ikon på skrivbordet och en som heter "BIOS Flash". Jag har inte pillat nånting i dom.

Enormt tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2010-09-15, 22:08
Medlem
Vad sägs om att formatera datorn igen utan att installera den där cdn, för att se om det är det som är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in