2010-09-15, 13:39
Medlem
[Infinite]s avatar
Hejsan! För några dagar sen, närmare betämt 3 så lade jag in några låtar från mobil till datorn då jag ville ha nåonting att lyssna på eftersom allt i datorn är nytt och så finns det ingen musik på den. Men efter jag lagt in musiken och skulle starta upp den så felar Allting! Kommer inte in på start menyn, inte internet, inte musiken, ingenting! Och nu undrar jag, efter att ha kört några system undersökningar och inscaningar hur detta problem går att lösa? Behöver jag omformatera datorn så allt försvinner igen, eller måste jag byta hårdisk till en ny eller går problemet att lösa genom att skriva i komandokonsollen?

Filen som inte fungerar vid felsök heter C:\Program Files(x86)\reference Assamblies\ Microsoft\ Framework\v3.0\windowsBase.dll) och under står det a unspecified error occurred during system Restore (0x80070017)

Tack för svar!
-Infinte
Citera
2010-09-17, 21:11
Medlem
[Infinite]s avatar
Om det är till hjälp att veta så är det win 7 installerat på den
Har testat stoppa in win7 skivan men den vägrar starta, är det något man kan skriva i koncollen så att skivan börjar fungera?
- Infinite
Citera
2010-09-17, 21:13
Bannlyst
du måste aktivera cd-rom som 1:a start sak i bios
Citera
2010-09-17, 21:26
Medlem
[Infinite]s avatar
Screen shot om du har möjlighet! Tack!!
Citera
2010-09-17, 21:32
Bannlyst
Kan inte ta screenshot På biios eftersom det inte är i windows.

när du startar datorn så står det oftast f2 delete eller f12 det varierar sen ska du gå in på boot.

kan inte förklara exakt eftersom alla bios är olika
Citera
2010-09-17, 21:34
Medlem
[Infinite]s avatar
Gör ett försök. Återkommer om problemet kvarstår. Tack igen
Citera
2010-09-17, 21:41
Bannlyst
okej ska försöka men det heter bara konsoll på spel i windows heter det CMD eller kommandotolken.

i linux heter det terminal
Citera
2010-09-18, 14:59
Medlem
[Infinite]s avatar

Fick igång skivan, snurrade /bootade utmärkt! Gick inte att installera om windows dock, testade två tre ggr men det tog bara upp mer utrymme på hårddisken och installations processen minskade i procentuellt för varje ny installation innan den stannade helt på 0% i första skedet av installationen, gissar på att det är skivan/operativsystemet som är knasigt, det är en p.kopierad kopia som kanske är felcrackad? hmm. finns det något sätt att tömma hårdiskarna på allt och försöka installera om igen då det verkade vara just windows upptagning på hårdisken och skapandet av windows.old files som tar stopp i processen?
-infinite
Citera
2010-09-18, 18:52
Medlem
AchromaticSpirits avatar
Fick du inte med Windows 7 när du köpte datorn eftersom du sa att den var ny?

Vet inte riktigt vad du ska göra, om du testat omformatera allt och det inte funkar så kanske du måste lämna in den?
Citera
2010-09-19, 12:59
Medlem
[Infinite]s avatar
Up N running Bitches!
Enable cd-rom gav skruv vatten på kvarn, tack zetrri för detta!

ArcromaticSpirit: jo men den är bränd/p.kopierad med två arkitekter varav en felade, testade radera allt på hårdisken och köra den andra aktitekt versionen(x64) och då funkade det faktiskt, fast det gick åt ett och annat hårstrå på huvudet innan polleten föll ner men nu ser det mesta ut att fungera, ska börja med att intallera ett efterlängtat spel jag velat lira i över 2 år nu fallout 3 hehe gott é dé, japps
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in