2010-09-15, 07:54
Medlem
flykick666s avatar
Tja alla opi människor där ute.
Prövade sub för första gången igår. tyckte det var mysigt, lite mer i huvudet än ketogan som jag kört ett antal gånger. dock så blev jag jävligt illamående och spydde kanske 4-5 gånger. Tog en lina på kanske 0,8 mg.

Har sett på Subutex faqn att man kan ta åksjuk-tabletter för att slippa detta helt. Eftersom jag planerar att ta igen på fredag så undrar jag vilka av åksjuk-tabletter som funkar bäst för att ta bort illamåendet.

Fridens på er alla
Citera
2010-09-15, 08:34
Medlem
xakis avatar
jag hade samma som dig kräktes mycket när jag bruka sub men det försvann efter ett tag bruk men än idag dag kan jag börja må dåligt och spy som en gris. men jag gjorde så att jag när jag skulle ta vänta jag flera timmar efter innan jag käka. eftersom jag spyr alltid efter jag har ätit.
Citera
2010-09-15, 10:25
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Tja alla opi människor där ute.
Prövade sub för första gången igår. tyckte det var mysigt, lite mer i huvudet än ketogan som jag kört ett antal gånger. dock så blev jag jävligt illamående och spydde kanske 4-5 gånger. Tog en lina på kanske 0,8 mg.

Har sett på Subutex faqn att man kan ta åksjuk-tabletter för att slippa detta helt. Eftersom jag planerar att ta igen på fredag så undrar jag vilka av åksjuk-tabletter som funkar bäst för att ta bort illamåendet.

Fridens på er alla

Det finns ett tuggummi som heter Calma som man kan ta mot illamående/kräkningar, receptfritt.
Åksjuktabletten som du skriver om är antagligen Postafen, som även den är receptfri och motverkar illamående och kräkningar.
Citera
2010-09-15, 17:01
Medlem
mrsQs avatar
Postafen fungerar absolut bäst på mig, bara jag tar det i lagom tid innan jag tar sub.
Calma tycker jag fungerar dåligt, plus att man blir bedövad i munnen/tungan/tandkött av det..
Citera
2010-09-16, 00:05
Bannlyst
Postafen, sen är ingefära ganska bra mot illamående. Antingen köpa en rot på Ica och tugga på, eller lite enklare och godare är väl att köpa ingefärsté, dock ska det ju vara just ingefära i och inte nån smaksättning bara.
Citera
2010-09-16, 03:22
Medlem
ät nånting lätt när du ska ta, det hjälper
Citera
2010-09-16, 06:57
Medlem
Moments avatar
Det enda som funkar nar det galler att stoppa opiat illamaende i min mening ar dramamine. tyvarr finns det bara som i tugg/gummin i sverige. Ga dock till apoteket och kop de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in