• 1
  • 2
2010-09-15, 19:38
Medlem
Hade samma problem. Samma skiva som jag använt förr vägrade fungera så la över alla filer på ett USB-minne och installerade därigenom istället och då fungerade det utmärkt så du kan ju testa det.
Citera
2010-09-15, 20:05
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ropeburn
Vänta lite... försöker du installera Windows 7 medans du är inne i XP?

Men nej, jag har avinstallerat XP, sedan så installerade jag Windows 7. Så det är inte det som är problemet, jag har installerat det som man ska men det hänger sig

Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Hade samma problem. Samma skiva som jag använt förr vägrade fungera så la över alla filer på ett USB-minne och installerade därigenom istället och då fungerade det utmärkt så du kan ju testa det.

Tack så mycket, det ska jag testa
En fråga då, hur gör man för att starta genom ett usb minne ?
Citera
2010-09-15, 20:37
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Är du säker på att den hänger sig?
Vissa måste vänta länge på något ställe medan den kollar upp datorn. Microsoft labb hade fått några extrema väntetider när de testade före Win 7 lanseringen.

Kan bara instämma, har fått detta kopplat på just min dator med, till och från ska sägas, ibland verkar det påverkas av att datorn är klockad, och ibland inte växlar ständigt,

Som exempel så installeras Win 7 x64 Ultimate på UNDER 10min några gånger, nu kan det ta upp till 1 timme, den står bara å läser men sen hoppar allt igång, det händer under ALLA händelserna i installationen.

Min gamla dator AMD hade inte det problemet men min kompis som hade EXAKT kopia av min dator hade felet med långsam installation, så det är verkligen random.

Mitt tips är att stoppa i skivan, låt datorn jobba och samtidigt han nåt annat å pyssla med och ge datorn i alla fall minst 1 timme så ska det fungera.

mvh
Citera
2010-09-15, 21:08
Medlem
Nynges avatar
Men den hänger sig efter jag har installerat skiten och är inne i själva windows.
Citera
2010-09-17, 16:14
Medlem
Ropeburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Men den hänger sig efter jag har installerat skiten och är inne i själva windows.

Suck, du får förklara bättre...

Men då börjar vi om från början.

Vad har du för hårdvara? (beskriv exakt)
Hur gammal är datorn?
Har du prövat med en annan release av W7?
Installerat alla uppdateringar?

Och det jag nästan gissar på att det gäller:
Blir datorn möjligtvis väldigt varm efter ett tag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in