Hej!
Igår blev jag så jävla arg att jag dunkade näven i min laptop. Då började Windows lagga och sen vill det inte starta. Det går att boota datorn och den kommer även in i Windows, dock börjar det lagga när "startraden" eller vad det nu kan kallas kommer fram. Dvs jag ser klockan, startknappen och mina quickstartikoner. Sen kan jag röra muspekaren men den laggar också. Bakgrunden och ikonerna kan jag inte se, där är det i princip bara svart. Ibland blinkar bakgrunden fram.
Jag har kört chkdsk /r /f med ett bootminne och där sägs det att "Det går inte att läsa filpostsegmentet XXXXXX" och den verkar inte reparera något direkt. Har även kört Startup Repair från Recovery Console eller vad den kallas i Vistas boot.
Jag har kört bootrec.exe /fixmbr och /fixboot men det verkar inte lösa saken även om det står att dessa genomförts.
Har skruvat isär datorn och kollat kontakter osv och det verkar vara intakt det jag ser iaf. Slaget landade i princip på platsen för PC-card och lite över minneskortsläsaren men i övrigt verkar det där under inte finns några viktiga komponenter. Antagligen har hårddisken hoppat till och skadats.
Det positiva är att jag verkar kunna komma åt samtliga filer på hårddisken via CMD när jag bootar från mitt USB, så filerna verkar iaf kunna gå att göra en backup på. Förhoppningsvis iaf.
Finns det några andra tips eller någon annan som haft det här problemet?
(och ja, jag är ångerfull

)