1. 5750 är inget vidare kort, speciellt inte i Crysis.
2. Flashspel ja. Har du installerat senaste Flash? Har inte kollat upp om den GPU-accelererade versionen fortfarande är i beta eller inte så detta kan lika gärna bero på någet helt annat än ditt grafikkort.
Det har väl inget med saken att göra eftersom spel som jag kunde spela med mitt gamla Nvidia 8500 kort kan jag inte spela nu.
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
1. 5750 är inget vidare kort, speciellt inte i Crysis.
2. Flashspel ja. Har du installerat senaste Flash? Har inte kollat upp om den GPU-accelererade versionen fortfarande är i beta eller inte så detta kan lika gärna bero på någet helt annat än ditt grafikkort.
Crysis var ett exempel.
Och jag ville inte att du skulle fokusera på flash. För det är precis samma sak i flash som i allt annat. Det flyter på fint i typ 10 sekunder. Sen laggar det och fortsätter lagga till var 5:e sekund.
Det har väl inget med saken att göra eftersom spel som jag kunde spela med mitt gamla Nvidia 8500 kort kan jag inte spela nu.
Crysis var ett exempel.
Och jag ville inte att du skulle fokusera på flash. För det är precis samma sak i flash som i allt annat. Det flyter på fint i typ 10 sekunder. Sen laggar det och fortsätter lagga till var 5:e sekund.
Det var ju därför jag sa att det förmodligen inte beror på grafikkortet. Men du kanske hittar en lösning själv.
Men om det inte beror på grafikkortet så undrar jag varför det gick så himla smooth innan jag bytte det?
Du har inte nämnt att du har bytt det tidigare. Du har tagit bort gamla drivrutiner innan du installerade nya? Klarar ditt nätaggregat av ditt nya grafikkort?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!