2010-09-14, 21:09
Medlem
Rock.Lees avatar
När jag spelar spel så laggar dom, och då snackar vi inte bara crysis utan små flash spel också.

Jag tror nog mest på att detta beror på mitt grafikkort. Men jag har inge aning om hur jag ska fixa det.

Jag har ett ATI Radeon HD 5750.
Citera
2010-09-15, 13:45
Medlem
Rock.Lees avatar
Jag skulle uppskatta om jag kunde få lite hjälp med detta problemet. Det gör mig galen.
Citera
2010-09-15, 14:54
Bannlyst
Vad har du för andra delar i datorn?
Citera
2010-09-15, 15:39
Medlem
crillecrilles avatar
1. 5750 är inget vidare kort, speciellt inte i Crysis.
2. Flashspel ja. Har du installerat senaste Flash? Har inte kollat upp om den GPU-accelererade versionen fortfarande är i beta eller inte så detta kan lika gärna bero på någet helt annat än ditt grafikkort.
Citera
2010-09-15, 19:55
Medlem
Rock.Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExTRa92
Vad har du för andra delar i datorn?
Det har väl inget med saken att göra eftersom spel som jag kunde spela med mitt gamla Nvidia 8500 kort kan jag inte spela nu.
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
1. 5750 är inget vidare kort, speciellt inte i Crysis.
2. Flashspel ja. Har du installerat senaste Flash? Har inte kollat upp om den GPU-accelererade versionen fortfarande är i beta eller inte så detta kan lika gärna bero på någet helt annat än ditt grafikkort.
Crysis var ett exempel.
Och jag ville inte att du skulle fokusera på flash. För det är precis samma sak i flash som i allt annat. Det flyter på fint i typ 10 sekunder. Sen laggar det och fortsätter lagga till var 5:e sekund.
Citera
2010-09-15, 22:36
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock.Lee
Det har väl inget med saken att göra eftersom spel som jag kunde spela med mitt gamla Nvidia 8500 kort kan jag inte spela nu.

Crysis var ett exempel.
Och jag ville inte att du skulle fokusera på flash. För det är precis samma sak i flash som i allt annat. Det flyter på fint i typ 10 sekunder. Sen laggar det och fortsätter lagga till var 5:e sekund.
Det var ju därför jag sa att det förmodligen inte beror på grafikkortet. Men du kanske hittar en lösning själv.
Citera
2010-09-15, 22:37
Medlem
Rock.Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det var ju därför jag sa att det förmodligen inte beror på grafikkortet. Men du kanske hittar en lösning själv.
Men om det inte beror på grafikkortet så undrar jag varför det gick så himla smooth innan jag bytte det?
Citera
2010-09-16, 01:23
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock.Lee
Men om det inte beror på grafikkortet så undrar jag varför det gick så himla smooth innan jag bytte det?
Du har inte nämnt att du har bytt det tidigare. Du har tagit bort gamla drivrutiner innan du installerade nya? Klarar ditt nätaggregat av ditt nya grafikkort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in