Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-14, 19:29
Medlem
KingRats avatar
Jag sitter surfar runt på flashback en hel del timmar om dagen, och den största delen av tiden som går åt till detta är på jobbet. Det känns alltid lite obekvämt när medarbetare går förbi och så sitter man inne på en sida där många av annonserna har brudar lite halvporriga brudar, och många av dom heta ämnena är typ "tänder på avsugningar?" och sånt där...

Är det inte dags att flashback skaffar ett NSFW-läge som filtrerar bort sådant som inte riktigt passar i en publik miljö? Kanske låter lite larvigt, men det skulle inte vara helt fel om det gick att göra...
Senast redigerad av KingRat 2010-09-14 kl. 19:33.
Citera
2010-09-14, 19:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingRat
Jag sitter surfar runt på flashback en hel del timmar om dagen, och den största delen av tiden som går åt till detta är på jobbet. Det känns alltid lite obekvämt när medarbetare går förbi och så sitter man inne på en sida där många av annonserna har brudar lite halvporriga brudar, och många av dom heta ämnena är typ "tänder på avsugningar?" och sånt där...

Är det inte dags att facebook skaffar ett NSFW-läge som filtrerar bort sådant som inte riktigt passar i en publik miljö? Kanske låter lite larvigt, men det skulle inte vara helt fel om det gick att göra...
Det får du la ta upp med dom?
Citera
2010-09-14, 19:33
Medlem
KingRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det får du la ta upp med dom?

amen sluta felcitera mig
Citera
2010-09-14, 19:34
Medlem
lendrygghs avatar
Grisapa plus reklamfilter är lika med 0 obekväma porreklamer.
Citera
2010-09-14, 19:55
Medlem
micaeles avatar
Det är ju inte en helt dum idé i sig, men jag ser inte den reella nyttan. Porrannonser och allehanda snusk syns enbart (påstås det) när du surfar i forum som har med detta att göra.
Så...varför är du inne i snuskforum på arbetstid? Antingen håller du dig till de rumsrena avdelningarna, står för vad du surfar på, eller rensar bort annonser medelst Firefox + RemoveItPermanently eller likvärdigt.
Citera
2010-09-14, 20:02
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Porrannonser och allehanda snusk syns enbart (påstås det) när du surfar i forum som har med detta att göra.
Både i PI och Aktuella brott syns Singelkontakt-annonsen, så det stämmer inte riktigt.
Jag vet inte vad det mer är för annonser som TS syftar på, mina forum ger mig mest reklam för skattefri sprit, lustgas och rökmixar.

lendryggh är ju inne på ett bra spår, vet att vissa AdBlock-tillägg också döljer Heta ämnen, men det kanske blir bökigt på jobbdatorer att fixa med sånt.

Problemet är väl lite att annonsörerna betalar för att synas, och många döljer ju reklam på egen hand, ännu fler hade säkert alltid kört NSFW-mode hela tiden för att slippa reklamen, och då får ju Flashback inga stålar.

Så jag vet inte vad jag tycker om förslaget riktigt, jag själv störs aldrig av reklamen.
Citera
2010-09-14, 20:08
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Både i PI och Aktuella brott syns Singelkontakt-annonsen, så det stämmer inte riktigt. ...
Att kalla singelkontaktanonsen för NSFW och snusk är väl rätt makabert? Den är ju så snäll och lugn att den platsar i en barnbok.
Kan man inte stå för att den syns på skärmen inför andra (när 95% utav skärmbilden är grått forum) borde man fundera på ifall man skall surfa alls på FB under arbetstid.
Citera
2010-09-14, 20:08
Medlem
KingRats avatar
Citat:
Det är ju inte en helt dum idé i sig, men jag ser inte den reella nyttan. Porrannonser och allehanda snusk syns enbart (påstås det) när du surfar i forum som har med detta att göra.
Så...varför är du inne i snuskforum på arbetstid? Antingen håller du dig till de rumsrena avdelningarna, står för vad du surfar på, eller rensar bort annonser medelst Firefox + RemoveItPermanently eller likvärdigt.

Jag är inte inne i snuskforum på arbetstid. Heta ämnen-menyn till höger visar ämnen från porrforat vare sig man besökt det eller inte. Tyvärr har jag inte heller möjlighet att installera vare sig webbläsare eller addons på min arbetsdator. Angående annonserna kan det mycket väl vara så att jag är lite väl kinkig med vad som är sexuellt och inte, men jag vet att det brukar komma upp någon som gör att jag stänger ner flashback, detta alltså när jag surfar i övrigt- och musikdelen, alltså inga sexforum. någon med en tjejs ansikte till en text med sexuella refernser...

Hursomhelst misstänker jag att en hyfsat stor del av dem som surfar på flashback gör det i en offentlig miljö där det inte alltid allt material lämpar sig, och därför tror jag att det förslag skulle välkomnas av många.
Citera
2010-09-14, 20:09
Medlem
KingRats avatar
Citat:
Att kalla singelkontaktanonsen för NSFW och snusk är väl rätt makabert? Den är ju så snäll och lugn att den platsar i en barnbok.
Kan man inte stå för att den syns på skärmen inför andra (när 95% utav skärmbilden är grått forum) borde man fundera på ifall man skall surfa alls på FB under arbetstid.

Ah, det var denna jag menade. Okej då, ingen sexuell referens där, men fortfarande
Citera
2010-09-14, 20:27
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Hursomhelst misstänker jag att en hyfsat stor del av dem som surfar på flashback gör det i en offentlig miljö där det inte alltid allt material lämpar sig, och därför tror jag att det förslag skulle välkomnas av många.
I nuläget finns det alltså två alternativ (eftersom addons var ogenomförbart ) för dig att välja mellan för att undvika sexuella referenser på Flashback:
1. Visa inte stötande avatarer (ändras i Kontrollpanelen). Närmare än så kan du i dagsläget tydligen inte komma ett rent Flashback på jobbdatorn.
2. Surfa inte på Flashback på arbetstid.

Det sista alternativet är mest praktiskt, om du nu inte vill ta risken att bli fångad med byxorna nere av chefen.
Citera
2010-09-14, 20:33
Medlem
_abous avatar
Citat:
..
Ett problem är ju det jag påpekade tidigare, att annonserna är en stor del av Flashbacks inkomstkälla, och utan dessa skulle forumet inte kunna gå runt.
En variant är ju att man kan köpa "städade" annonsplatser, men tja, hur bra låter det tillsammans med "yttrandefrihet på riktigt"?
Du får väl klistra upp lite post-it-lappar över Heta ämnen-raden, där du kan skriva "Hämta Maja på dagis", "Köp mjölk" och annat tjafs du påstår att du måste komma ihåg.
Citera
2012-05-11, 01:53
Medlem
Zomrazils avatar
Bumpar lite, och meddelar om att detta finns tillgängligt i scriptet "Flasher", som för övrigt gör mycket annat gott för flashback!

https://www.flashback.org/t1134133
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in