2010-09-14, 18:28
Medlem
truperts avatar
Win7 64-bit.
Denver dvbt-2u (usb sticka) och TV-jukebox 3.0 (fljde med) - kpt p teknikmagasinet fr ngra r sedan. En bild.
Str att drivrutinerna r korrekt installerade. I kontrollpanelens enheter och skrivare str det DVB-T och en bild p ett tangentbord. Egenskaperna sger Enhetstyp: Ljud-, video- och spelenheter.

Fungerar galant p XP men vill sig inte i win7. TV-jukebox hittar inte usb-stickan.
Hittar ven "af9015 bda" i egenskaperna fr stickan om det r ngon hjlp.

edit: http://www.denver-electronics.com/pa...4110&menuGuid=
Senast redigerad av trupert 2010-09-14 kl. 18:38.
Citera
2010-09-14, 18:35
Medlem
qrizzes avatar
Hade problem med en annan sticka fr W7 64bit. Det jag fick gra var att googla lite och hittade d speciella drivrutiner fr just 64-bit. Fast det stod p paketet att den skulle fungera till W7.

ven fick jag installera sjlvaste drivrutinerna manuellt. Allts ppna enhetshanteraren och ska efter drivrutiner och installera den vgen. Fr att anvnda install.exe ville det inte fungera.
Citera
2010-09-14, 23:13
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Hade problem med en annan sticka fr W7 64bit. Det jag fick gra var att googla lite och hittade d speciella drivrutiner fr just 64-bit. Fast det stod p paketet att den skulle fungera till W7.

ven fick jag installera sjlvaste drivrutinerna manuellt. Allts ppna enhetshanteraren och ska efter drivrutiner och installera den vgen. Fr att anvnda install.exe ville det inte fungera.

Hur jag n vnder och vrider p drivrutinerna s fr jag ingen ordning p det.. S fr tillfllet kr jag stickan i xp i vmware vilket knns vldigt omstndigt!

Skickade ett mail till dom som ligger bakom stickan men inget svar idag s fr vll hoppas p att ngot kommer i morgon.

Kommer ngon med en tanke eller id s lovar jag att prova!
Citera
2010-09-15, 00:34
Medlem
Kanske drivrutinerna inte gillar 64 bit Windows.

Att det blir problem nr man byter nyare Windows r inte s ovanligt. Var nog drfr vissa slngde sina kort.
Citera
2010-09-20, 12:47
Medlem
truperts avatar
Nu har jag lst det! Kr just nu tvJukebox 3.5 istllet fr 3.0 och dr fljde det med drivrutiner fr win7. S om ngon har liknande problem med dvbt-2u s leta upp tv jukebox 3.5 istllet fr 3.0!
Citera
2011-07-01, 19:03
Medlem
Estabans avatar
Vart i helvette finner jag tv jukebox 3.5?!?! r jag retarded eller r det verkligen svrt att hitta?
Citera
2011-07-02, 02:42
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estaban
Vart i helvette finner jag tv jukebox 3.5?!?! r jag retarded eller r det verkligen svrt att hitta?
Mailade de som ligger bakom tv jukebox fr senaste versionen! Har den liggandes p datorn hemma men r ivg just nu tyvrr. Kan terkomma om du vill.
Citera
2011-11-13, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Win7 64-bit.
Denver dvbt-2u (usb sticka) och TV-jukebox 3.0 (fljde med) - kpt p teknikmagasinet fr ngra r sedan. En bild.
Str att drivrutinerna r korrekt installerade. I kontrollpanelens enheter och skrivare str det DVB-T och en bild p ett tangentbord. Egenskaperna sger Enhetstyp: Ljud-, video- och spelenheter.

Fungerar galant p XP men vill sig inte i win7. TV-jukebox hittar inte usb-stickan.
Hittar ven "af9015 bda" i egenskaperna fr stickan om det r ngon hjlp.

edit: http://www.denver-electronics.com/pa...4110&menuGuid=

Har en likadan och jukebox 3,5 men hittar inga kanaler.
furndera p om det kan vara tekningen med den lilla antennen?
har win7 64 ultimate. jag r inte jtte data kunnig. och jag undrar om ngon kan hjlpa mig?
Citera
2011-11-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slslsl2008
Har en likadan och jukebox 3,5 men hittar inga kanaler.
furndera p om det kan vara tekningen med den lilla antennen?
har win7 64 ultimate. jag r inte jtte data kunnig. och jag undrar om ngon kan hjlpa mig?

edit: bland enheter str den som skrivbord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in