2004-06-02, 17:52
Bannlyst
Varför? det räcker väl admin´s, och nu det senaste när IDF säger att han systematiskt sparat IP adresser under flera månader, det är ingen omöjlighet att någon gör detta..
Jag ser ingen vettig funktion heller, förutom då kanske att moderatorerna skall ha koll på forumtroll o folk som citerar sig själva kanske. Men det finns andra möjligheter för detta.
Citera
2004-06-02, 18:00
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Jag förstår att ni kanske är lite oroliga men jag har fullt förtroende för de moderatorer som nu finns kvar.

Jag och admin klarar aldrig av att hitta trollen på egen hand, vi har att göra ändå och för att Flashback skall hålla så hög kvalité som möjligt behöver moderatorerna detta verktyg.

Som ni ser i tråden där IDF bannas så ser jag väldigt hårt på sådanna incidenter.

Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
Varför? det räcker väl admin´s, och nu det senaste när IDF säger att han systematiskt sparat IP adresser under flera månader, det är ingen omöjlighet att någon gör detta..
Jag ser ingen vettig funktion heller, förutom då kanske att moderatorerna skall ha koll på forumtroll o folk som citerar sig själva kanske. Men det finns andra möjligheter för detta.
Citera
2004-06-02, 18:29
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Jag förstår att ni kanske är lite oroliga men jag har fullt förtroende för de moderatorer som nu finns kvar.

Hade du inte förtroende för dina moderatorer när IDF och andra fortfarande var kvar och inte hade misskött sig?
Jag antar att du sade ungefär likadant då - " Ni behöver inte oroa er, jag har fullt förtroende..."
Moderatorer kan missköta sig och jag ser inte det som orimligt att det sker igen.
Citera
2004-06-02, 22:28
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Risken finns alltid, men den risken finns överallt i sammhället.

Du vet inte vem som kopierar ditt VISA-kort, som strular med din flickvänn eller om bilverkstaden sätter in en begagnad reservdel. Rötägg finns precis överallt och vi gör vårt bästa för att identifiera dem innan de antas som moderatorer. Misstag sker och det gäller att hantera situationen så bra som möjligt.

Just sökningen av IP-adresser ÄR ett viktigt verktyg som moderatorerna behöver, utan detta kommer trollen härja helt fritt.

Just i dagsläget är det inte på tal om att ta bort funktionen även om det är möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Hade du inte förtroende för dina moderatorer när IDF och andra fortfarande var kvar och inte hade misskött sig?
Jag antar att du sade ungefär likadant då - " Ni behöver inte oroa er, jag har fullt förtroende..."
Moderatorer kan missköta sig och jag ser inte det som orimligt att det sker igen.
Citera
2004-06-03, 00:48
Bannlyst
Ni säger att ni litar på varandra osv. träffas ni i öga mot öga också någon gång?
Citera
2004-06-03, 08:21
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Ja många, men inte alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Ni säger att ni litar på varandra osv. träffas ni i öga mot öga också någon gång?
Citera
2004-06-03, 08:39
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ja många, men inte alla.
Har du träffat IDF?

Citat:
Just sökningen av IP-adresser ÄR ett viktigt verktyg som moderatorerna behöver, utan detta kommer trollen härja helt fritt.
Jag är ganska säker på att man kan automatisera det här med ett program (men jag är ingen dataguru) men det är ju skitjobbigt att skriva ett sånt om det inte redan finns.

Man skulle även kunna ha ett program som kontinuerligt sökte efter förolämpande ord och gjorde moddar/admin uppmärksamma på tråden.

Men programmera är ju jobbigt och det här sköts ju på hobbybasis.
Citera
2004-06-03, 11:17
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CgiBinLaden
Jag är ganska säker på att man kan automatisera det här med ett program (men jag är ingen dataguru) men det är ju skitjobbigt att skriva ett sånt om det inte redan finns.

Det skulle inte vara speciellt svårt att låta programmet tala om vilka användare som har samma IP-adress utan att visa själva adressen...
Citera
2004-06-03, 12:04
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Det skulle inte vara speciellt svårt att låta programmet tala om vilka användare som har samma IP-adress utan att visa själva adressen...
Ja, det var typ nåt sånt jag tänkte mig. Och att man då, vid behov, kan gå in och titta på vad det kan bero på om de har samma IP. T ex att de har samma leverantör. Men om det är enkelt eller svårt att skriva ett sånt program har jag ingen aning om.
Citera
2004-06-03, 15:35
Medlem
PappaBoegs avatar
admin2 skrev: "Som ni ser i tråden där IDF bannas så ser jag väldigt hårt på sådanna incidenter."

Det känns som om jag har missat något nu...
Citera
2004-06-03, 15:44
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
admin2 skrev: "Som ni ser i tråden där IDF bannas så ser jag väldigt hårt på sådanna incidenter."

Det känns som om jag har missat något nu...

Klistrad tråd högst upp på forumet! http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=129692
Citera
2004-06-04, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ja många, men inte alla.

Känner ni varandra sedan tidigare?
Många av er gör det va?
Känner någon av er Jan axelsson personligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in