2012-07-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Korten man pickar heroes med, finns 100 olika förslag på hur man skulle kunna göra det bättre. ICKE
Ingen GPM indicator, istället får man be sina polare komma in och specca för att berätta vilken GPM man har. (ja det är jätte skillat att veta när man ska ha vilka items och hur många creeps man ungefär bör ligga på) Gör det bara svårare för alla casual och irriterande för resten.

Ikoner på items byts stup i kvarten okej om man kan varenda hotkey för alla items då gör det inget men är man en klicker som jag blir det fortfarande frustrerande om man ändrat färg på ett item helt plötsligt.

Omniknight's repel har ingen ikon på bufftimern, varit så sen betan startade.

Varför ser du ingen anledning till att ha timer på aegis? Är det för att man är "bättre" om man kan hålla koll på det? Jag håller koll genom att dra igång alarm 10 min efteråt på mobilen.

Mana indicator på motståndare.... Man är helt enkelt bättre om man kan klicka på alla 5 motståndare mitt i en teamfight och sen göra sina val därifrån. Förhöjer ju spelupplevelsen så mycket. Fungerar jätte bra i public games när supporten skriker ut till teamet i micken vad alla dårar har i mana DET LÄR HÄNDA.

Bara lite bitter
Det roliga är att allt du klagat på är saker som gör spelet svårare att bemästra. Vill du att spelet ska spela åt sig också? Testa LoL tror det passar bättre för dig.
Citera
2012-07-28, 21:38
Medlem
asdfarns avatar
Säger jag att jag inte utför grejerna jag pratar om? Jag säger bara att det är en tråkig del av spelet som inte förhöjer min upplevelse så sug min kuk.
Citera
2012-07-29, 00:40
Medlem
Limochspackels avatar
Citat:
Korten man pickar heroes med, finns 100 olika förslag på hur man skulle kunna göra det bättre. ICKE
Ingen GPM indicator, istället får man be sina polare komma in och specca för att berätta vilken GPM man har. (ja det är jätte skillat att veta när man ska ha vilka items och hur många creeps man ungefär bör ligga på) Gör det bara svårare för alla casual och irriterande för resten.

Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
1. Använd CTRL, det kan väl inte vara så svårt?

Om ni menar korten vid All Pick kan man även skriva namnet, eller en del av namnet, på hjälten för skjutsas till den.
Citera
2012-07-29, 00:45
Medlem
shieets avatar
Tjena!

Vi är fyra sköningar som letar efter en femte spelare som kan hänga med på vår pubstomp-crusade. Om du är mid-high skilled så skicka bara ett PM med användarnamn på steam till mig, så kan vi börja spela tillsammans och se hur vi vill fortsätta.

Alla i gruppen är online regelbundet så det vore bra om du också är hyfsat aktiv. Att du kan använda skype är fördelaktigt men behövs inte i pub-matcher, dock så behövs det när vi lirar pcw.
Citera
2012-07-29, 01:20
Medlem
Hojtes avatar
Citat:

Hojte: Du har ju knappt läst vad jag skrivit, lite roligt att du kan acceptera övergången från HoN bara sådär också. Du tyckte alltså att synlig GPM i HoN var dåligt? Mana bars var dåligt?

Dåligt var det väl inte men jag tycker bara att det tillför en grej som man inte behöver veta i gamet. Man vet ju om man har farm eller inte man behöver ju inte ha det på gpm siffror. Jag skulle ju inte gråta blod heller direkt om dom vill införa det. Men personligen så ser jag ingen fördel med det mer än man kan skryta mer om vilken gpm man har.

Att ta bort manabars tycker jag som sagt höjer skillnivån lite iom att det blir mer apm för att få reda på samma info. En liten ändring som gör spelet lite svårare.
Citera
2012-07-29, 01:35
Medlem
Citat:
Säger jag att jag inte utför grejerna jag pratar om? Jag säger bara att det är en tråkig del av spelet som inte förhöjer min upplevelse så sug min kuk.
Ja precis, det är din åsikt, och den är fel.
Citera
2012-07-29, 02:10
Medlem
Citat:

Ikoner på items byts stup i kvarten okej om man kan varenda hotkey för alla items då gör det inget men är man en klicker som jag blir det fortfarande frustrerande om man ändrat färg på ett item helt plötsligt.

Varför ser du ingen anledning till att ha timer på aegis? Är det för att man är "bättre" om man kan hålla koll på det? Jag håller koll genom att dra igång alarm 10 min efteråt på mobilen.

Mana indicator på motståndare.... Man är helt enkelt bättre om man kan klicka på alla 5 motståndare mitt i en teamfight och sen göra sina val därifrån. Förhöjer ju spelupplevelsen så mycket. Fungerar jätte bra i public games när supporten skriker ut till teamet i micken vad alla dårar har i mana DET LÄR HÄNDA.

Bara lite bitter

Låter som om detta spel är för "komplext" för dig...

skämtosido, du känner väl själv hur du ligger till med farm i gamet? de e ju bara att jämföra med andra spelare i spelet om du känner att du ligger under...

Jag brukar tänka att man ska ha minst 60 lasthits vid 12 minuter, då ligger du riktigt bra till med farm som carry.

Det där med mana är ju också en grej att lära sig i huvudet, ser du att en fiende/flera använder flera förmågor så fattar du väl själv att de inte kan göra så mycket efteråt eftersom de bränt sin mana? Annars är det ju bara att klicka om du är riktigt osäker (enigma är väl den enda heron jag brukar klicka på för att se)

Spelet är fortfarande i BETA, dagens gamers verkar tro att BETA = färdigt spel, det är klart att de byter ikoner hur mycket de vill, spelet kommer säkert skilja sig ännu mer från hur det är nu när det släpps..

Aegis brukar jag bara skriva ner klockslaget i teamchatten o sen kolla om de behövs..

TL;DR = Låter som du behöver sluta whina och spela istället.
Citera
2012-07-29, 18:50
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:

Bara lite bitter

Tryck på CTRL, är du sen för ny till spelet betyder det bara att du är kass på det, jag har inga som helst problem att hitta min hjälte jag skall picka.

GPM-indicator? En bra spelare vet exakt hur många CK han skall ha 10-12 och 20 minuter in i matchen.

Ikoner på items spelar ingen roll, åter igen, lär dig hotkeys istället för att klicka.

Han dödar roshan, kolla på timern och sen 10 minuter senare spawnar han.

Sluta gnälla om manabars, det är fördummande att se motståndarens mana och gör bara focusingfire lättare.

I korthet om det du gnäller: L2P.
Citera
2012-07-29, 23:12
Medlem
countingcrowss avatar
Dota 2 krossar redan HON och när det släpps kommer det slutligen att avrätta skiten.

Valve har varit smarta när de utvecklade Dota 2. Det underlättar ju givetvis också för dem att de har så pass mycket mer resurser att röra sig med.

Faktum är att Valve kommer att göra spelet free to play. Men de kommer inte att sitta och pumpa ut nya löjliga heroes varje fredag i ett desperat försök att tjäna pengar. De kommer nöja sig med att ta över hela den tävlingsinriktade marknaden och pengarna de får utav skins osv.

De är ytterst seriösa med att balansera spelet och behålla det viable inför den tävlingsinriktade spelscenen.

Ett exempel på detta är att de i senaste patchen gick ut med att de inte kommer att släppa fler heroes nu ett tag framöver tills dess att International turneringen blivit slutspelad. Just därför att de vill satsa på att fixa buggar/balansera heroes.

För övrigt tycker jag att de klagomål som man kunnat läsa här nu de senaste 3 sidorna snarare har handlat om ovetskap snarare än riktiga problem.

För övrigt ska man också ha i åtanke att spelet fortfarande är i BETA stadium. Och eftersom att valve redan varit smarta med att snappa upp missnöjet kring just HON och se till att inte göra samma mistag i sin variant så kan vi nog förvänta oss att de är redo att göra stora förändringar om det ligger i spelarnas intresse.

Jag är helt övertygad om att Dota 2 kommer ta över hela E-sport intresset inom denna genre. Jag köpte tillexempel här om dagen en biljett till Asia turneringen för att specca och jag måste säga att jag är minst sagt imponerad.

Man speccade matchen in-game. Du kunde välja vilken kanal av kommentatorer du ville lyssna på. Du kunde dessutom se gamet från spelarnas perspektiv, exakt hur de rörde musen osv. Har aldrig annars tyckt det var särskilt intressant att sitta och kolla på streams av matcher, men detta var kul.
Citera
2012-07-29, 23:30
Medlem
Sandman423s avatar
Nu får det fan sluta med diskussionerna om Hon vs dota osv. Det finns en befintlig tråd redan (https://www.flashback.org/t1035143). Så förbannat onödigt att spamma ner den här tråden som endast diskuterar dota med den skiten.

TI2 snart, top3 allihopa?

Tror att Zenith tar 1a platsen, tongfu andra och LGD 3e... Har scrimmat mot dom asiatiska lagen och dom är väldigt duktiga faktiskt. Mycket som tas bort med att köra på Us west dock
Citera
2012-07-30, 01:17
Medlem
Tror:

1. Zenith
2. LGD
3. mTw
Citera
2012-07-30, 12:29
Medlem
TI2 kommer vara episkt, samtliga deltagare är betydligt bättre förberedda, allting är upplagt för en sjukt bra turnering.

Tror att asiaterna blir svårslagna, dem har varit imponerande. Tror också att Na'Vi kommer fortsätta prestera, dem är alltid bra, speciellt i stora turneringar.

Jag tror inte lika mycket på Zenith som ni andra, dem har visserligen imponerat men absolut inga solklara vinnare.

Tror Na'Vi, LGD, Zenith, Orange i topp. mTw kan kanske överraska, ska bli kul att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in