2012-07-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QB_Tolchock
Så jävla drygt!
Hade precis bestämt mig för att köpa mig en invite till Dota 2, så går skiten inte att köpa.
Tappar kontakt till servern när man ska gå till betalningen!

EDIT:
Nu gick det att köpa. Men har en fråga, när det ska installeras så vill den installera "Dota 2" och "Dota 2 test". Är det nödvändigt att installera test varianten också? Skiten blir mer än dubbelt så stor då.
Nej, skit i Dota 2 test. Det är bara (tror jag) att man helt enkelt kan testa heroes. Vilket man kan i botsgames ändå.

Jag har en fråga om man har en Key som man inte behöver fast det är ingen köpt key. Hur ska jag då på smidigast sätt byta den mot items? Jag behöver den inte eftersom jag redan har Dota2 sedan länge, tycker bara det är idiotiskt att den ligger och skräpar när jag faktiskt kan byta den mot något roligt item som jag vill ha. Hur tycker ni att jag ska göra?

Och är mythical kistorna något att ha? Annars kanske man kan byta den mot ett litet item också, eftersom jag inte har avsikt att använda den heller.

Edit: Förresten, går det att hitta lobbies på något roligt sätt? Skulle vilja spela med 4 andra personer hade jag tänkt. Någon som vet?

Tack så väldigt mycket!
Citera
2012-07-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Ok? Ponera att jag kör faceless void med en rysk venomancer bot som radiant. Ska denna venomancer enligt dig då försöka lasthitta/föstöra mina lasthits och skita i att harassa fienden ELLER ska han hjälpa mig att kunna få lasthits genom att harassa fienden och stacka/pulla för att ha någon form av lane kontroll?

Om jag spelar någon form av support/gank med en random carry i min lane (vilket aldrig sker nuförtiden) så ser jag ju självklart till att han får farm (för att vi ska ha någon chans att vinna.)

Btw läste på dota 2 dev forumen att ryssarna t.o.m. har sämre ms till vår server än "EUROPE" servern. Detta är helt jävla sjukt att valve inte fattar och gör något åt saken, ignoranta jävlar. Hoppas alla brazilianare invaderar hela US.
Pickar någon i mitt lag carry och vill gå shortlane utan att ha en mate som supportar honom gör jag allt för att förstöra hans game. Tänker inte sitta och supporta nån random pubtrash i lane, och jag antar att det är så de flesta tänker. Samma sak om någon går mid när jag vill ta mid, då går jag dit själv eftersom ajg vet att jag är 100x deras skill ändå. Spelar man solo-q är det 1v1v1v1v1v1v1v1v1v1 inte 5v5.
Citera
2012-07-18, 16:13
Medlem
raevigaraevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Det tråkiga att jag är fortfarande kvar i det. Min map awareness är ju riktigt risig, jag är så jävla dålig på att kolla kartan och förlitar mig på "miss" som i pubgames med ryssar (eller andra icke engelsktalande spelare) inte tilldelas.

En fråga, kan jag på något sätt göra så att man inte kan trycka på mini-mapen och springa? Blir frustrerad ibland när jag råkar klicka på den och min gubbe springer in i folk jag flyr ifrån. Samma gäller när jag trycker för nära träd, då blir ju heroen helt väck och springer tillbaka och ska bestämt springa runt och in i motståndare. (Resulterar VÄLDIGT ofta i onödiga deaths)

Blir att träna min map awareness på något bra sätt.

Kan ju rekommendera att kolla på streams. Har höjt mitt spel avsevärt.
Föredrar att se Dendi's, Demon's och ComeWithMe. SingSing's är också bra, men då måste du stå ut med hans jävla tjatter hela tiden.
Citera
2012-07-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raevigaraev
Kan ju rekommendera att kolla på streams. Har höjt mitt spel avsevärt.
Föredrar att se Dendi's, Demon's och ComeWithMe. SingSing's är också bra, men då måste du stå ut med hans jävla tjatter hela tiden.
Demon gillar jag, men ser inte att han streamar så ofta, vart hitta man hans stream enklast? Kollar nästintill aldrig streams över huvud taget och aldrig riktigt förstått mig på alla 50-tal streamingsidor.
Citera
2012-07-18, 16:31
Medlem
yoshi.arafats avatar
Citat:
Demon gillar jag, men ser inte att han streamar så ofta, vart hitta man hans stream enklast? Kollar nästintill aldrig streams över huvud taget och aldrig riktigt förstått mig på alla 50-tal streamingsidor.

http://streamdota2.com/
Citera
2012-07-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat
http://streamdota2.com/
Aha! Tack så mycket!
Citera
2012-07-18, 17:57
Medlem
KevinRileys avatar
Citat:
Förstår inte argumentet "varför ligger rysslandsservern i Sverige (Stockholm)"

Men spelar det någon som helst roll? Förstår inte varför folk lägger tid på att ens tänka så, jag spelar och har alltid spelat på Europe, och nu efter att rysslandsservern kom upp möter och spelar jag nästan inte med en enda ryss.

Jag förstår inte.

Men va? Kör jag på europe är det bara rysspack och de vägrar sin egen server...
Likadant på east US, ckså massa ryssjävlar, fast lite mindre....
Citera
2012-07-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KevinRiley
Men va? Kör jag på europe är det bara rysspack och de vägrar sin egen server...
Likadant på east US, ckså massa ryssjävlar, fast lite mindre....
Tidigare när det var 17 min kö, då kom jag faktiskt i ett lag med 2 ryssar. (de andra två var mina polare) Men annars kommer jag aldrig med några ryssar, kom precis med 2 störtsköna syd-Afrikaner! Haha, satt och snackade i micken med dem! 230ms på både men vi vann ändå.
Citera
2012-07-18, 19:09
Medlem
Asså jag fattar inte det här.
Jag har både hört mig för (här på fb och på andra platser) om min rigg ska klara Dota 2, jag har gjort test på Systemrequierments lab, och där fick jag super hög betyg.
Jag kan spela HoN på hög grafik utan att det blir minsta fps drop.

Men när jag startar Dota 2 så är det typ inställt på suuuuuper låg upplösning och detaljrikedom.
Menyerna och ljudet hackar fram som om min rigg skulle vara från 95.
Provar att ställa upp till vad jag brukar ha när jag spelar spel. Men fortfarande super vidrig grafik och detalj.

Köpte spelet idag och precist fått det nedladdat, har jag fått någon gammal jävla kina klon av spelet eller?
Citera
2012-07-18, 19:36
Medlem
Känns så jävla surt att ha köpt ett spel, som kommer vara gratis när det släpps, som jag inte kan spela för att det inte vill samverka med min dator...
Citera
2012-07-18, 19:40
Medlem
CheapAlerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QB_Tolchock
Känns så jävla surt att ha köpt ett spel, som kommer vara gratis när det släpps, som jag inte kan spela för att det inte vill samverka med min dator...

Vad har du för rigg?
Citera
2012-07-18, 20:08
Medlem
Upplever ni också problem med matchmaking och uppkopplingen? Det verkar som att serverna är nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in