2012-02-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dondar
och so m jag redan skrivigt! *host*
? Förstår inte vad du menar
Citera
2012-02-09, 16:43
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
se bara va (j4t) Fire gjorde med Dark Seer... dvs rörde om i grytan på 1 match. för han kommer från competitive LoL. fler moba spel på marknaden ökar konkurensen och får in nytt blod med nya idéer även i gamla hederliga dota(2). men alla som kommer från dota 1 tror dom redan har listat ut allt, dock så kommer vi nog att få se många förändringar, när fler spelare flyttar över från andra moba spel, så som HoN, LoL eller helt nya spelare till genren.
Fire (som i spelaren) är dotaspelare i botten och Darkseer hade börjat dyka upp i många linesups i inofficiella matcher, J4T var bara först men att använda den i en större tävlingsmatch. Sen förändrades inte metan något nämnvärt, det är fortfarande push-mapcontrol taktiker som dominerar
Citera
2012-02-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvés
Fire (som i spelaren) är dotaspelare i botten och Darkseer hade börjat dyka upp i många linesups i inofficiella matcher, J4T var bara först men att använda den i en större tävlingsmatch. Sen förändrades inte metan något nämnvärt, det är fortfarande push-mapcontrol taktiker som dominerar

men du förstod innebörden av vad jag skrev, men valde att ignorera den... av nya moba spel dykt upp på marknaden har även förändrat "ditt" gamla goda dota! punkt
Citera
2012-02-09, 17:02
Medlem
rehyptols avatar
Är det bara mitt ljud som brukar knasa sig när man lyssnar på Spotify eller typ tabbar ut? Det brukar knastra till då och då. Vill veta om det är mitt headset eller någonting annat som spökar.
Citera
2012-02-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Är det bara mitt ljud som brukar knasa sig när man lyssnar på Spotify eller typ tabbar ut? Det brukar knastra till då och då. Vill veta om det är mitt headset eller någonting annat som spökar.
Det har jag aldrig upplevt
Citera
2012-02-09, 17:54
Medlem
martiness avatar
Hejsan! Har inte fått chansen att testa DOTA2 än, är inbiten HoN-spelare.

Men hur skulle ni säga att det står sig i jämförelse med HoN? Vilket är bättre? Varför? Likheter?

Förstår ju att det inte är samma spel, men en normalbegåvad spelare borde ändå kunna svara på mina frågor!

Hoppas frågorna inte besvarats allförmånga gånger i tråden redan. Är inte såpass intresserad att jag orkar gräva igenom hela tråden!
Citera
2012-02-09, 18:09
Medlem
Blyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines

Men hur skulle ni säga att det står sig i jämförelse med HoN? Vilket är bättre? Varför? Likheter?

Förstår ju att det inte är samma spel, men en normalbegåvad spelare borde ändå kunna svara på mina frågor!

Hoppas frågorna inte besvarats allförmånga gånger i tråden redan. Är inte såpass intresserad att jag orkar gräva igenom hela tråden!

Till skillnad från Hon så har Dota2 en framtid inom comp. gaming. Det andra pluset är att Dota2 har spelarna, det går mycket fortare att hitta cws när man söker. Sen skulle jag även vilja påstå att det är mer balanserat.

Angående samma spel så är det nästa exakt samma imo, så det finns egentligen ingen mening med att hoppa över från Hon -> Dota2 om du tycker Hon är roligt och inte siktar på att bli pro.
Citera
2012-02-09, 18:48
Medlem
hajamptres avatar
Citat:

Skillnaderna mellan HoN och dota diskuteras varannan sida typ.
Citera
2012-02-09, 18:51
Medlem
rehyptols avatar
Citat:

Spelade du Dota1 och sedan hoppa till HoN så kommer du tycka att Dota2 äger.

Spelade du däremot bara HoN och ska byta till Dota2 så kommer du tycka att Dota2 suger.

Jag är en person utav det förstnämnda.

Edit; 1000:e meningslösa inlägget.
Citera
2012-02-09, 18:54
Medlem
Citat:

Det finns både plus och minus med båda... men man måste räkna med att Dota2 är inne i en beta. tycker att HoN har en bättre engine och bra tydliga animationer.
Citera
2012-02-09, 22:37
Medlem
Khaars avatar
Citat:

+ Det är Valve. Valve äger.

+ Mer inspirerade heroes (EDIT: För att klargöra: jag tycker dem nya heroesen som kommer ut i DotA och som såsmoningom kommer ut i Dota 2 också känns bättre)

+ I mitt tycke är det mer balanserat, trotts att det är beta. Återigen: det är Valve.

+ Stilrenare, less shiny (kan ju vara delade meningar hur bra det är men jag älskar det)

..Största skillnaden för mig är dock någonting jag inte helt kan sätta fingret på men hela spelet känns mer... precist på något sätt. Aktiva dina items, spells etc känns mer responsivt och mer slipat.
Citera
2012-02-09, 23:09
Medlem
Pesteniatuss avatar
Jag förstår dock inte hur någon som inte är 12 år kan tycka att HoN är ett bättre spel i form av hjältar. Vet inte hur många gånger man bara kollat på nya hjältevideon i HoN och bara suckat, vilka idioter som skapar dem.

När jag ej hade en invite till dota2 så spelade jag HoN och var väll sisådär sugen på dota2, såg mest fram emot diablo3. Men när jag väl fick tillfället så vare som en uppenbarelse, vilket spel! hade vaga minnen från dota förr i tiden, det kändes bara så rätt. Jag svor för mig själv att aldrig igen spela HoN, för jag ser bara nackdelar.

Tror det är som rehyptol sa, kommer man från dota älskar man det, kommer man från HoN så tycker man det känns konstigt och förstår inte varför man skulle välja dota2, kanske lika bra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in