2010-10-13, 21:22
Medlem
kra17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Gomez
Man kan undra hur alla Dota-fanboys som sågade HoN för att det var samma spel med bättre grafik kommer reagera nu när det visar sig att Dota 2 är samma spel med bättre grafik.

Av vad man kan utläsa av artikeln kommer ju ingenting läggas till i gameplay-väg, så som det verkar som om till och med S2 innoverat mer än vad Dota 2 kommer att göra.

men det heter ju dota 2 och icefrog ärmmed!!!
Citera
2010-10-13, 21:22
Medlem
Sittmöbels avatar
Citat:
Man kan undra hur alla Dota-fanboys som sågade HoN för att det var samma spel med bättre grafik kommer reagera nu när det visar sig att Dota 2 är samma spel med bättre grafik.

Av vad man kan utläsa av artikeln kommer ju ingenting läggas till i gameplay-väg, så som det verkar som om till och med S2 innoverat mer än vad Dota 2 kommer att göra.

Fast det är ju Dota 2, inte Heroes of Newerth (stavning).

Som att klaga på att Blizzard gjorde Starcraft 2 med en massa enheter och byggnader från Starcraft 1.
Citera
2010-10-13, 21:27
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittmöbel
Fast det är ju Dota 2, inte Heroes of Newerth (stavning).

Som att klaga på att Blizzard gjorde Starcraft 2 med en massa enheter och byggnader från Starcraft 1.

Nej, det är som att klaga på att det är exakt samma spel med bättre grafik. Om Starcraft 2 inte haft något nytt utan bara vara snyggare hade det varit samma sak.
Citera
2010-10-13, 21:29
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Nej, det är som att klaga på att det är exakt samma spel med bättre grafik. Om Starcraft 2 inte haft något nytt utan bara vara snyggare hade det varit samma sak.
Fast som sagt, HoN är inte en exakt kopia av DotA. DotA 2 är en exakt kopia av DotA.
Citera
2010-10-13, 21:34
Medlem
Citat:

Det var ju det som var meningen?? Du läste inte artikeln men okej.. Då skulle du fattat en del av de sakerna dem kommer lägga till.

Men DotA 2 har alltid varit DotA fast nyare.
Citera
2010-10-13, 21:34
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Fast som sagt, HoN är inte en exakt kopia av DotA. DotA 2 är en exakt kopia av DotA.

Det var ju det jag sa. Att S2 har innoverat mer än Dota 2.
Citera
2010-10-13, 21:36
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFm.Seeder
Det var ju det som var meningen?? Du läste inte artikeln men okej.. Då skulle du fattat en del av de sakerna dem kommer lägga till.

Men DotA 2 har alltid varit DotA fast nyare.

Jag läste visst artikeln. Men om du läst vad jag skrev hade du fattat att jag skrev i gameplay-väg. De "social features" Valve tänker lägga till är säkerligen bra, men spelet är i grunden detsamma.
Citera
2010-10-13, 21:37
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Det var ju det jag sa. Att S2 har innoverat mer än Dota 2.
Men om jag fattade ditt inlägg på andra sidan rätt så menar du att folk kommer reagera för att DotA 2 gör samma sak som HoN, medans vi andra menar på att dom inte gör det. Eller har jag missuppfattat?
Citera
2010-10-13, 21:40
Medlem
Danny Gomezs avatar
dubbelpost....
Citera
2010-10-13, 21:41
Medlem
Danny Gomezs avatar
Citat:
Men om jag fattade ditt inlägg på andra sidan rätt så menar du att folk kommer reagera för att DotA 2 gör samma sak som HoN, medans vi andra menar på att dom inte gör det. Eller har jag missuppfattat?

Nej, vi hålled med varann. Jag menade attdet ska bli kul att se hur de som sågade S2 kommer reagera när det nu kommit fram att Dota 2 gör samma sak, fast ännu mer. Givetvis tror jag att de kommer göra en helomvändning och nu är det helt fantastiskt att Dota får bättre grafik.

Kan sätta en hundring på att diskussionen "känslan" (lol) kommer vara i stort sett obefintlig.
Citera
2010-10-13, 21:41
Medlem
pjalles avatar
Citat:
På vilket sätt underlättar det? Det är ju ett klick ifrån.
Ja men i HoN och LoL ser man mana bars på alla fiendehjältar vilket ger väldigt mycket information.
Citera
2010-10-13, 21:48
Medlem
http://static.dota-league.com/gfx/mo/dota2_full1.jpg

Ser riktigt jävla mysigt ut! Hoppas på mer screenshots och information inom kort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in