2011-12-22, 01:28
Medlem
Vunos avatar
Kan ha varit det sjukaste gamet! Dota och HoN inräknat. Jävlar i min själ.
Citera
2011-12-22, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trocadero159
Shit, Det var helt sjukt!

Vet vart det laddas upp så man kan se den igen?

det finns uppladdat här: http://www.joindota.com/en/news/2183-natural-9-claims-the-clash
Citera
2011-12-22, 12:08
Medlem
m3isters avatar
Någon mer än jag som tycker att bounty hunter liknar en alien?Ögonen passar ej kroppen dom borde gjort han mer som en goblin
Citera
2011-12-22, 18:49
Medlem
Pungkrockarns avatar
In i flashback kanalen så kör vi ett game!
Citera
2011-12-22, 21:27
Medlem
Durantes avatar
Lite tomt på folk i fb.kanalen Ingen som lirar?
Citera
2011-12-22, 21:57
Medlem
Bambi-ts avatar
Försöker hitta folk att lira med, ingen svarar :P Kanske redan är inne i games
Citera
2011-12-22, 22:36
Medlem
TiredOfMes avatar
Jag önskar jag kunde spola fram tiden till DOTA 2:s releasedatum. Verkar ju ha potential att bli hur stort som helst. Jag var rätt så inne i LoL under en period men efter att ha ödslats massvis med tid på tekniska problem bara för att få skiten att funka så fick jag nog.
Citera
2011-12-23, 14:58
Medlem
Kan någon som verkligen gillar detta spel förklara varför?
Jag började köra dota sen gick jag över till hon och nu lol och ärligt talat så känns dota 2 förlegat och gammalt, har kört ett antal games sen jag fick betan men känner inget sug för mer. Visst det har ju sin charm men det känns som om många bara vill köra dota för att det har namnet dota. Den enda anledningen till att jag vill köra dota 2 är att jag vill pröva lite äldre godingar som Pugna, obisidan destoryer, huskar osv. Gameplay wise så känns spelet frånsprunget.
Det finns ju en anledningen till att te.x hon ändrade saker som var identiska med dota. Nu säger jag inte att alla ändringar är bra men te.x Voids backtrack som ärligt talat är löjlig i sin orginalform. Sen saker som att minimera randomchansen på bash på Barathrum och just void.
Ändringarna som hon gjort på mappen känns också som något som gjort spelet bättre, förutom det där förbanande trädet på legionsidan. Men om du jämför den äldre bannan med den nyare så förstår man hur dåliga vissa saker faktiskt var. Finns massor av ändringar som hon/lol gjort bra men som valve inte verkar vilja röra för att vara så likt dota som möjligt
Citera
2011-12-23, 19:31
Medlem
hajamptres avatar
Nu börjar serverna balla ur igen.
Citera
2011-12-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
Kan någon som verkligen gillar detta spel förklara varför?
Jag började köra dota sen gick jag över till hon och nu lol och ärligt talat så känns dota 2 förlegat och gammalt, har kört ett antal games sen jag fick betan men känner inget sug för mer. Visst det har ju sin charm men det känns som om många bara vill köra dota för att det har namnet dota. Den enda anledningen till att jag vill köra dota 2 är att jag vill pröva lite äldre godingar som Pugna, obisidan destoryer, huskar osv. Gameplay wise så känns spelet frånsprunget.
Det finns ju en anledningen till att te.x hon ändrade saker som var identiska med dota. Nu säger jag inte att alla ändringar är bra men te.x Voids backtrack som ärligt talat är löjlig i sin orginalform. Sen saker som att minimera randomchansen på bash på Barathrum och just void.
Ändringarna som hon gjort på mappen känns också som något som gjort spelet bättre, förutom det där förbanande trädet på legionsidan. Men om du jämför den äldre bannan med den nyare så förstår man hur dåliga vissa saker faktiskt var. Finns massor av ändringar som hon/lol gjort bra men som valve inte verkar vilja röra för att vara så likt dota som möjligt

Så vad är det som är bättre med HoN kartans struktur? Ur ett analytiskt perspektiv. Tyckte S2 ändrar saker ganska ofta och mest bara för att. Medan dota är mer beprövat. Angående mycket av det som du kallar randomness så är det inte riktigt så som du säger då voids börjar på 12% sen ökar markant för varje slag som man inte får bash, så man kan ana när bashen kommer genom det tänket. Dock gäller det ej crit om jag inte missminner mig.

Har kört mina första 100 matcher i dota2 och är otroligt nöjd. Har gått från dotA-HoN-dota2. Tycker spelet verkar optimerat hårdvarumässigt, mindre drops i clash än HoN, iaf för mig. Grafiken ger en mjuk känsla och det är enligt mig mindre grötigt i clash än HoN. Väldigt clean och tydlig grafik. Allt som allt är jag otroligt positiv till dota2 och tror detta kommer bli det största moba e-sport spelet.
Dock förpestas varje match av diverse problem med dryga spelare. Detta kommer dock lösas med ett rating system. Tror inte det finns någon hidden rating implementerad as we speak.
Citera
2011-12-24, 02:18
Medlem
kjellouts avatar
Fan va enigma kan vara kul ibland. När man får in riktigt goa black holes alltså.
Citera
2011-12-24, 02:48
Medlem
Ykakoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andlegend
Så vad är det som är bättre med HoN kartans struktur? Ur ett analytiskt perspektiv. Tyckte S2 ändrar saker ganska ofta och mest bara för att. Medan dota är mer beprövat. Angående mycket av det som du kallar randomness så är det inte riktigt så som du säger då voids börjar på 12% sen ökar markant för varje slag som man inte får bash, så man kan ana när bashen kommer genom det tänket. Dock gäller det ej crit om jag inte missminner mig.

Har kört mina första 100 matcher i dota2 och är otroligt nöjd. Har gått från dotA-HoN-dota2. Tycker spelet verkar optimerat hårdvarumässigt, mindre drops i clash än HoN, iaf för mig. Grafiken ger en mjuk känsla och det är enligt mig mindre grötigt i clash än HoN. Väldigt clean och tydlig grafik. Allt som allt är jag otroligt positiv till dota2 och tror detta kommer bli det största moba e-sport spelet.
Dock förpestas varje match av diverse problem med dryga spelare. Detta kommer dock lösas med ett rating system. Tror inte det finns någon hidden rating implementerad as we speak.

Crits fungerar också så Synd att inte alla HoN noobs kunde läsa på lite innan de kritiserar DotAs random grejjer... Varför skulle de fråga om nivå av erfarenhet innan första matchen om det inte fanns ett ratingsystem? Förut fanns ett öppet men nu är det antagligen gömt men vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in