Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Se det som att HoN är CS-source medan DoTA är 1.6. I princip samma spel, med vissa skillnader(främst grafiska) men även "spelkänsla". Jag gillar DoTA mera, andra gillar HoN mera, men är du bra på ena är du relativt bra på andra.
Okej, för er som undrar om skillnaderna mellan spelen:
I HoN kan man binda egna keys, kan man inte i dota.
I HoN kan någon som har DC komma tillbaka in i spelet, kan man inte i dota.
I HoN kan man joina ett game som en grupp, kan man inte i dota.
Dessa är de tre stora sakerna som får mig att välja att spela HoN just nu. Dota är skitkul och har en skön känsla, men jag orkar inte trassla med att hitta games om man är flera stycken som vill lira. Och jag hatar allt jävla disconnectande. Visst all ära åt banlist, men det känns som en dålig lösning. Det är egentligen inte Dotas fel, utan det är snarare battlenet som är bedrövligt utdaterat vad gäller custom games.
I övrigt är hon ett lättare spel än dota, finns ingame guides för nybörjare, rekommenderade saker att köpa etc. Alla items går att köpa i en affär, vilket är väldigt mycket enklare än att knåpa med affärssystemet i dota. Mapen ser lite annorlunda ut på vissa ställen, samt att det skiljer en del mellan heroesen och itemsen.
Utöver det är spelen väldigt lika, själva lanandet, gankandet och teamfightsen ser ungefär likadana ut. Om du som läser detta har funderat på att börja spela så skulle jag rekomendera att börja köra HoN tills dota 2 kommer, alla som säger att dota är bättre är gamla dotaspelare, som nykomling har man inte nostalgin och jag tycker då HoN lämpar sig bättre.