2011-07-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Kommer bli grymt, har redan börjat spela lite hederlig dota för att komma i form. Har 100% förtroende för dota2.

Got that right!

Hoppas det blir riktigt bra HQ-stream från gamescom och vidrigt jävla viktigt av valve att bjuda in kinesiska lag. Dock är frågan om de kan fixa resa/visa osv med på så kort tid.
Citera
2011-07-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
http://rakaka.se/?newsID=17162

JUST SAYIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

Woah, oväntat. Har länge velat se vad Valve kan som inte S2 har lyckats göra med DotA-gameplayen.

Om DotA 2 visar sig bättre en HoN kommer jag självklart hoppa på det nya tåget.
Citera
2011-07-07, 02:22
Medlem
Thedoits avatar
Hoppas på att Dota 2 blir bättre än HoN. Jag har själv inget emot HoN. Tycker även att spelet går via valve kan vara något positivt då steam är en etablerad service. Ser inget dåligt med det.

Jag tänker såhär. Om dota 2 blir ett bättre spel än HoN ska folk spela det annars är ju folk bara dumma och vice versa. Ser ingen idé med att folk kastar hat hit o dit innan ni ens prövat spelet. Det bästa valet borde ju vara att spela det bästa spelet?

Aja. Vi får helt enkelt se hur det blir med det hela.
Citera
2011-07-07, 10:24
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Hoppas på att Dota 2 blir bättre än HoN. Jag har själv inget emot HoN. Tycker även att spelet går via valve kan vara något positivt då steam är en etablerad service. Ser inget dåligt med det.

Jag tänker såhär. Om dota 2 blir ett bättre spel än HoN ska folk spela det annars är ju folk bara dumma och vice versa. Ser ingen idé med att folk kastar hat hit o dit innan ni ens prövat spelet. Det bästa valet borde ju vara att spela det bästa spelet?

Aja. Vi får helt enkelt se hur det blir med det hela.

Det bästa vore om LoL-spelarna också hoppade över också så vi får en enorm bas av spelare. Tror dock inte det kommer hända.
Citera
2011-07-07, 10:56
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
Det bästa vore om LoL-spelarna också hoppade över också så vi får en enorm bas av spelare. Tror dock inte det kommer hända.
Hur många spelar LoL? Känns som att dota-communityn redan är väldigt stor, plussa på alla Hon-kids/CS-kids som kommer hoppa på Dota2tåget.
Citera
2011-07-07, 12:45
Medlem
BacONbacOFFs avatar
"* Switched sange and yasha from their orb effect maim to trigger
off of an OnAttackLanded event instead."

Detta från changeloggen på sidan 15 låter för bra för att vara sant. Detta har jag väntat på jätte länge när jag fortfarande spelade DotA.

Sen till den här grejen lämna HoN för dota så är det en självklarhet för mig. Började mest spela HoN för rejoin funktionen och att alla dota hjältar skulle dit.

Men när dom slutade porta hjältar och började göra egna blev jag ledsen i ögat då DOOM BRINGER inte skulle bli portad. Sen dess har jag väntat på DotA:2 (vilket jag iofs gjort ända sen dom skrev om det för första gången).
Citera
2011-07-07, 13:48
Medlem
Coopahs avatar
Jag har aldrig lirat DotA utan började direkt med betan när HoN släpptes.. Men HoN är inte så bra längre, servrarna är kassa, allt för mycket konstiga heroes har släppts och DotA 2 står bakom hörnet..

Vad är de mest relevanta skillnaderna mellan DotA och HoN? Vad är annorlunda? Kommer jag kunna lira DotA 2 något bra för att jag är rätt duktig på HoN?
Citera
2011-07-07, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coopah
Jag har aldrig lirat DotA utan började direkt med betan när HoN släpptes.. Men HoN är inte så bra längre, servrarna är kassa, allt för mycket konstiga heroes har släppts och DotA 2 står bakom hörnet..

Vad är de mest relevanta skillnaderna mellan DotA och HoN? Vad är annorlunda? Kommer jag kunna lira DotA 2 något bra för att jag är rätt duktig på HoN?
Jag undrar också över de mest betydande skillnaderna mellan spelen.
Citera
2011-07-07, 14:27
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coopah

Se det som att HoN är CS-source medan DoTA är 1.6. I princip samma spel, med vissa skillnader(främst grafiska) men även "spelkänsla". Jag gillar DoTA mera, andra gillar HoN mera, men är du bra på ena är du relativt bra på andra.
Citera
2011-07-07, 14:31
Medlem
rehyptols avatar
Finns det nånstans där man kan signa upp sig för beta-keys?
Citera
2011-07-07, 14:40
Medlem
yoshi.arafats avatar
Måste säga att det har pågått aktiviteter under skinnet en längre tid nu! Efter fem års lirande av ett dota begränsat av warcraft-motorn är vi snart i hamn. Även bättre, valve sitter vid ratten.
Citera
2011-07-07, 15:00
Medlem
Kaerlekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Se det som att HoN är CS-source medan DoTA är 1.6. I princip samma spel, med vissa skillnader(främst grafiska) men även "spelkänsla". Jag gillar DoTA mera, andra gillar HoN mera, men är du bra på ena är du relativt bra på andra.

Okej, för er som undrar om skillnaderna mellan spelen:

I HoN kan man binda egna keys, kan man inte i dota.

I HoN kan någon som har DC komma tillbaka in i spelet, kan man inte i dota.

I HoN kan man joina ett game som en grupp, kan man inte i dota.

Dessa är de tre stora sakerna som får mig att välja att spela HoN just nu. Dota är skitkul och har en skön känsla, men jag orkar inte trassla med att hitta games om man är flera stycken som vill lira. Och jag hatar allt jävla disconnectande. Visst all ära åt banlist, men det känns som en dålig lösning. Det är egentligen inte Dotas fel, utan det är snarare battlenet som är bedrövligt utdaterat vad gäller custom games.

I övrigt är hon ett lättare spel än dota, finns ingame guides för nybörjare, rekommenderade saker att köpa etc. Alla items går att köpa i en affär, vilket är väldigt mycket enklare än att knåpa med affärssystemet i dota. Mapen ser lite annorlunda ut på vissa ställen, samt att det skiljer en del mellan heroesen och itemsen.

Utöver det är spelen väldigt lika, själva lanandet, gankandet och teamfightsen ser ungefär likadana ut. Om du som läser detta har funderat på att börja spela så skulle jag rekomendera att börja köra HoN tills dota 2 kommer, alla som säger att dota är bättre är gamla dotaspelare, som nykomling har man inte nostalgin och jag tycker då HoN lämpar sig bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in