2014-11-17, 01:33
Medlem
borg86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Jo, men vad är en roaming support på 3k då? en mirana som springer runt och missar alla arrows och i vissa fall feedar och är helt värdelös under hela spelet? Eller vad är en 3k CM junglare som inte alls vet när man ska pulla, skiter i att stacka, osv..
Vad är en 3k offlaner gondar som dör konstant eftersom det sitter sentry wards i hela lanen och skriver "omg sentry" när han dör en gång per minut och sedan skriver "omg mid no gank gg sniper freefarm".

Om du nu anser dig vara "felplacerad" i rankingsystemet så är det väl ändå som att skjuta sig själv i foten genom att picka en support när alla andra är så frånvarande i spelet. Orkar inte argumentera mer, det går att diskutera det här ämnet i all oändlighet. Helst mid eller solo offlane säger jag bara, då får du mest xp och har det enklast att vinna om du spelar dina kort rätt.

Det är inget fel på rankingsystemet - Working as intended.

Jag håller med. Det är inget fel på ranking systemet. Är du bara lite bättre än resten blir det svårt att gå upp. Är du däremot väldigt mycket bättre så går du upp väldigt fort. Hela systemet bygger på att vara mycket bättre än resten för att kunna gå upp. Räcker inte med 500mmr bättre utan det ska vara 1000+ helst.

Det handlar heller inte om vilken position du har i spelet utan mer om spelförståelse och att kunna vara där du kan avgöra väldigt mycket under 20-25 min. toplane, mid, bottom... spelar ingen roll. Ditt val av hero och hur du spelar denna är det absolut viktigaste.

Varenda spelare med 5000+ mmr har gått igenom alla mmr levels för att komma ditt dom är idag. Dota 2 är skicklighet. 5-10% tur.
Citera
2014-11-17, 23:45
Medlem
Rome2s avatar
Jag körde Spectre en match nu safelane och mötte en Rikimaru. Jag valde Q och W, men här kommer saken: min W (som gör en jäkla massa bonus-dmg) aktiverade inte mot Riki. Ingen bonus-dmg whatsoever. Och det var bara han på lanen, så att min W skulle avaktiverad pga för många heroesär inte problemet.

Vadan detta? Vad tror ni om detta?

/Rome2
Citera
2014-11-17, 23:55
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rome2
Jag körde Spectre en match nu safelane och mötte en Rikimaru. Jag valde Q och W, men här kommer saken: min W (som gör en jäkla massa bonus-dmg) aktiverade inte mot Riki. Ingen bonus-dmg whatsoever. Och det var bara han på lanen, så att min W skulle avaktiverad pga för många heroesär inte problemet.

Vadan detta? Vad tror ni om detta?

/Rome2

Nu är jag inte helt hundra på mekaniken, men jag tror att den utgår ifrån antal units i närheten, är det fler än en så får du inte bonusen, det som skulle påverka här är alltså creeps på lanen tex?
Citera
2014-11-18, 20:42
Medlem
Söker någon/några att spela med (dagtid), lirat mycket LoL och HoN innan så jag lär säga att jag är rätt duktig

Skriv i PM om ni vill spela (Spelar helst Single Draft och All Random)
Senast redigerad av Mhess 2014-11-18 kl. 20:45.
Citera
2014-11-19, 15:17
Medlem
Rome2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Nu är jag inte helt hundra på mekaniken, men jag tror att den utgår ifrån antal units i närheten, är det fler än en så får du inte bonusen, det som skulle påverka här är alltså creeps på lanen tex?

Njae, creeps i närheten har ingen betydelse för Desolate [W].
Citat:
Deals bonus pure damage when Spectre attacks an enemy hero who is alone.

Jaja, jag antar att det kommer förbli ett mysterium.

EDIT: Eller vänta, kanske bara jag som läser fel?

Citat:
*Desolate deals no damage when an enemy unit is within 325 range of the attack target.

*However, Desolate will ignore siege creeps, neutral creeps, invulnerable units or hidden units.

Så Desolate beror alltså på fiende creeps i alla fall, som TheBit sa?
Citera
2014-11-19, 15:21
Medlem
kristoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rome2
Njae, creeps i närheten har ingen betydelse för Desolate [W].

Jaja, jag antar att det kommer förbli ett mysterium.

EDIT: Eller vänta, kanske bara jag som läser fel?

Så Desolate beror alltså på fiende creeps i alla fall, som TheBit sa?

Desolate deals no damage when an enemy unit is within 325 range of the attack target.

så har det alltid varit vad jag kan minnas.. inget mysterium.
Citera
2014-11-21, 01:21
Medlem
Treants avatar
Då var Oracle ute! Tankar? Jag tycker inte han är OP alls, så länge de nerfar cooldown på hans spells.
Citera
2014-11-21, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Då var Oracle ute! Tankar? Jag tycker inte han är OP alls, så länge de nerfar cooldown på hans spells.
Har inte spelat med eller mot den, hade gått över till HoN innan han kom till DotA men jag tycker det ser ut som att den är extremt bruten.
Citera
2014-11-21, 23:22
Medlem
Har läst den här tråden lite då o då och vad som finns på varenda sida i hela tråden är folk som känner sig felplacerade i rankingsystemet, jag skulle själv se mig som en helt okej pubspelare och ligger på 5,9 i solommr. Började på strax över 4k, jag kan hjälpa er som vill att analysera era matcher och säga vad ni bör och kan göra bättre. Ni måste ha över 3,5 (gärna högre) om ni ska skicka replays till mig. Allt under 3,5 så är det mest upp till en själv att bli bättre rent mekaniskt, alltså inte så mycket decisionmaking. Om personen vill så kan jag lägga upp replay +min analys så kan de som vill ta del av det jag lär ut. Kom ihåg att jag kan i princip bara hjälpa till med decisionmaking. Vill ni lära er hur man vinner 1v1 mid eller lasthittar med drow under torn så är det mest kolla på proffsen och träna själv. Jag själv är midspelare, i pub skulle jag säga att jag lirar 50% mids, 25% carrys 15% offlanes och 10% supports.
Citera
2014-11-22, 17:14
Medlem
wastaahs avatar
http://www.reddit.com/r/DotA2/comments/2mvf98/snoop_dogg_announcer_pack_petition/

420 blaze it announcer incoming!

(kolla högsta kommentaren)
Citera
2014-11-22, 19:24
Medlem
Treants avatar
Vad har ni i er autoexec?
Citera
2014-11-23, 00:26
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treant
Vad har ni i er autoexec?
Bindat om console, stängt av kamerazoom, satt på rangefinder, satt på högerklicks-deny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in