Citat:
Jo, men vad är en roaming support på 3k då? en mirana som springer runt och missar alla arrows och i vissa fall feedar och är helt värdelös under hela spelet? Eller vad är en 3k CM junglare som inte alls vet när man ska pulla, skiter i att stacka, osv..
Vad är en 3k offlaner gondar som dör konstant eftersom det sitter sentry wards i hela lanen och skriver "omg sentry" när han dör en gång per minut och sedan skriver "omg mid no gank gg sniper freefarm".
Om du nu anser dig vara "felplacerad" i rankingsystemet så är det väl ändå som att skjuta sig själv i foten genom att picka en support när alla andra är så frånvarande i spelet. Orkar inte argumentera mer, det går att diskutera det här ämnet i all oändlighet. Helst mid eller solo offlane säger jag bara, då får du mest xp och har det enklast att vinna om du spelar dina kort rätt.
Det är inget fel på rankingsystemet - Working as intended.
Vad är en 3k offlaner gondar som dör konstant eftersom det sitter sentry wards i hela lanen och skriver "omg sentry" när han dör en gång per minut och sedan skriver "omg mid no gank gg sniper freefarm".
Om du nu anser dig vara "felplacerad" i rankingsystemet så är det väl ändå som att skjuta sig själv i foten genom att picka en support när alla andra är så frånvarande i spelet. Orkar inte argumentera mer, det går att diskutera det här ämnet i all oändlighet. Helst mid eller solo offlane säger jag bara, då får du mest xp och har det enklast att vinna om du spelar dina kort rätt.
Det är inget fel på rankingsystemet - Working as intended.
Jag håller med. Det är inget fel på ranking systemet. Är du bara lite bättre än resten blir det svårt att gå upp. Är du däremot väldigt mycket bättre så går du upp väldigt fort. Hela systemet bygger på att vara mycket bättre än resten för att kunna gå upp. Räcker inte med 500mmr bättre utan det ska vara 1000+ helst.
Det handlar heller inte om vilken position du har i spelet utan mer om spelförståelse och att kunna vara där du kan avgöra väldigt mycket under 20-25 min. toplane, mid, bottom... spelar ingen roll. Ditt val av hero och hur du spelar denna är det absolut viktigaste.
Varenda spelare med 5000+ mmr har gått igenom alla mmr levels för att komma ditt dom är idag. Dota 2 är skicklighet. 5-10% tur.