Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-14, 17:21
  #1
Medlem
Jonaqs avatar
Jag har tänkt registrera en domän till hemsidan jag skapar, men lyckas inte hitta ett enda bra domännamn som inte är taget.
Jag ber inte om hjälp att komma på ett bra namn, utan undrar bara varför i stort sätt alla .se domäner är tagna men står helt tomma? Även de flesta riktigt dumma namn som ingen någonsin kommer använda som är tagna av någon anledning... Varför registrerar folk oöndligt antal domäner som inte är i bruk?
- Har varenda jävla en en stor plan om hur han ska göra en domän av den sidan?
- Eller hoppas de att någon ska kolla "whois" och kontakta dem för att köpa?


Om det skulle vara det sistanämnda, vad är proccessen för att komma i kontakt med ägaren och köpa domännamnet, samt vad är rimligt att betala för ett ganska otaraktivt domännamn?

Tack
Citera
2010-09-14, 18:40
  #2
Medlem
Tvillingens avatar
Det underlättar endel om du skulle skriva vad din sida kommer att handla om, för annars blir det lite svårt att komma upp med ett vettigt domännamn.
Citera
2010-09-15, 14:58
  #3
Medlem
Jonaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvillingen
Det underlättar endel om du skulle skriva vad din sida kommer att handla om, för annars blir det lite svårt att komma upp med ett vettigt domännamn.

...
Citera
2010-09-15, 16:42
  #4
Medlem
Cum*s avatar
Folk ser potentialen i domänen och registrerar den för att antigen sälja den vidare eller utveckla något eget på den. Finns ju folk som köper domäner och hoppas på att de ska bli attraktiva i framtiden och då är de ju de som har dem och ingen annan.

Ofta så "parkerar" folk dessa sidor också som då kan generera pengar om det blir många type-ins på domänen.
Citera
2010-09-15, 17:25
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Se om kollegorna vill ha tråden under Systemutveckling -> Webbhotell och webbserver

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback