ska flytta hem till min flickvän för att dra ner på kostnaderna då ja ligger på bidrag just nu och har lite små skulder man vill bli av me, då hennes mamma äger lägenheten har ja rätt till något bostadsbidrag utöver socialbidraget som ja kan betala till hennes mamma? måste hon skatta på dom pengarna isåfall?
inneboende tror ja, de är en lägenhet ovanför deras garage som e på tomten väldigt liten men bekväm
så hör ju till hennes hus
Generellt så behöver man barn för att få bostadsbidrag som inneboende. Dock har jag hört att en riktigt god förklaring gav min kompis bostadsbidrag trots att han var utan barn.
Generellt så behöver man barn för att få bostadsbidrag som inneboende. Dock har jag hört att en riktigt god förklaring gav min kompis bostadsbidrag trots att han var utan barn.
går de inte att ja hyr garagelägenheten i andra hand för att hon ska få de lite bättre ställt än att ja ska bo snylta på henne gratis?
tänk också på att du får inte pengarna utan förbehåll.
när du ansöker ska du uppskatta din inkomst under hela året. om du är arbetslös och skriver 0 kronor och uppfyller övriga krav kanske du får bidrag. men om du sedan får jobb så kan du behöva betala tillbaka pengarna i framtiden. tror gränsen går vid 77000:- årsinkomst 1 Jan - 31 DEC
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!