2010-09-14, 12:30
Medlem
Nu har jag installerat openSuse pa min laptop och har ett problem. Allt flyter pa fint men mitt tradlosa natverkskort verkar inte funka i SUSE, jag kor med dubbla operativsystem och kortet funkar fint i windows men i SUSE lyser lampan konstant rott. Finns det nagon som har haft liknande problem eller vet hur man kan losa det?
Citera
2010-09-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedurur
Nu har jag installerat openSuse pa min laptop och har ett problem. Allt flyter pa fint men mitt tradlosa natverkskort verkar inte funka i SUSE, jag kor med dubbla operativsystem och kortet funkar fint i windows men i SUSE lyser lampan konstant rott. Finns det nagon som har haft liknande problem eller vet hur man kan losa det?
vad har du för nätverkskort?
öppna en terminal och skriv in:
Kod:
lspci
och posta här sen.
förmodligen har du inte drivrutiner installerade till kortet. här finns en lista vilka drivrutiner som gäller till vilket kort: http://en.opensuse.org/HCL:Network_%28Wireless%29
Citera
2010-09-14, 13:08
Medlem
Hmm, jag har ett Broadcom kort sa det verkar som om det ar dar skon klammer...Tack for hjalpen
Citera
2010-09-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedurur
Hmm, jag har ett Broadcom kort sa det verkar som om det ar dar skon klammer...Tack for hjalpen
ja, jag vet inte hur det funkar på opensuse, men antingen måste du ha trådad anslutning och installera b43 (eller vilka det nu kan vara) eller så ska man köra nåt kommando jag inte minns. iaf; googla ditt kort + opensuse och du lär hitta fram.
Citera
2010-09-14, 15:51
Medlem
hmm, ok. Har ingen mojlighet att kora tradat just nu. Far googla lite efter komando danke bitte
Citera
2010-09-29, 20:37
Medlem
gentlemens avatar
Vilken version av opensuse har du?

Jag kör med 11.3 (senaste i skrivande stund) och det funkar fint.
Även med 11.2 gick det bra.

Fast å andra sidan har jag Inter WiFi Link 5100 AGN

Fast prövade du att trycka på aktivera trådlöst i KNetworkmanager i aktivitetsfältet?
För ibland funkar inte det med att aktivera genom den"hårda" knappen utan bara genom suse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in