• 1
  • 2
2010-09-14, 03:23
Bannlyst
Ber om ursäkt om denna tråd figurerar någonstans. Ingenting jag hittade dock.
Men detta : http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle7778311.ab
Detta är fan så jävla äckligt att jag saknar ord!

4 spontana frågeställningar.

1. Grov våldtäkt, innebär det då att han körde in kuken i en 2åring ?!
2. Hur fan åkte han fast? Vittnen kanske?
3. Varför är det bara en liten notis om ett såhär grovt brott???
4. Lite samma som ettan, hur kan en vuxen man få in kuken i en baby/liten flicka???

Häng ut honom!
Citera
2010-09-14, 03:25
Medlem
MoLoKs avatar
Är ju inte helt ovanligt i andra delar av världen, om man säger så.
Citera
2010-09-14, 03:28
Bannlyst
Skulle på förhand be er som börjar att diskutera etnicitet,integration,årets valrörelse, Jimmy Åkessons fascination för bögar e.t.c. att dra åt helvete och låta oss normala diskutera en tråd i fred åtminstone.
Gäller detsamma er som börjar skrika TROLL stup i kvarten, så ni och stöveltramparna ovan nämnt gör er icke-besväret.
Tack på förhand.
Citera
2010-09-14, 03:40
Bannlyst
Det står ju att en man är anhållen för misstanke på våldtäkt?
Det låter ganska osannolikt att man skulle kunna få in något där.. Att någon skulle vilja det ens.

Jag hoppas verkligen att det är någons som hämnas på mannen eller dylikt.
Citera
2010-09-14, 03:48
Medlem
Verdess avatar
Jag kan svara på 3:an. Anledningen till att det är en så pass liten notis är att det inte finns någon annan information att ta del av än det som skrivits i där. Fall som detta hanteras mycket varsamt och diskret, både av polis/åklagarmyndighet och av journalistkåren.

Sen vid en eventuell rättegång så är det stängda dörrar som gäller. Offrets och gärningsmannens identiteter är väldigt hemliga.
Citera
2010-09-14, 03:56
Medlem
fejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_bar
Skulle på förhand be er som börjar att diskutera etnicitet,integration,årets valrörelse, Jimmy Åkessons fascination för bögar e.t.c. att dra åt helvete och låta oss normala diskutera en tråd i fred åtminstone.
Gäller detsamma er som börjar skrika TROLL stup i kvarten, så ni och stöveltramparna ovan nämnt gör er icke-besväret.
Tack på förhand.

Jag håller med om att väldigt många trådar spårar, men i det här fallet så var min första tanke att det var någon som enligt Afrikansk tradition vill bota sin HIV, genom att ha sex med en oskuld.
Citera
2010-09-14, 04:21
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba_bar
Ber om ursäkt om denna tråd figurerar någonstans. Ingenting jag hittade dock.
Men detta : http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle7778311.ab
Detta är fan så jävla äckligt att jag saknar ord!

4 spontana frågeställningar.

1. Grov våldtäkt, innebär det då att han körde in kuken i en 2åring ?!
2. Hur fan åkte han fast? Vittnen kanske?
3. Varför är det bara en liten notis om ett såhär grovt brott???
4. Lite samma som ettan, hur kan en vuxen man få in kuken i en baby/liten flicka???

Häng ut honom!

Kan ha varit oralsex. Kan gå som grovt det med va om begås på ett grovt sätt?
Sjuk jävel hur som. En sån där som man skulle kunna gå lös på med gassvets och må riktigt bra med sig själv i veckor.
Citera
2010-09-14, 06:56
Medlem
kroems avatar
Kan betecknas som grovt för att barnet är så ungt med.
Citera
2010-09-14, 08:05
Medlem
Forbliranonyms avatar
Vem fan är svinet?
Citera
2010-09-14, 10:49
Medlem
deckardrottningens avatar
http://ekuriren.se/nyheter/sormland/...va-arig-flicka
Citera
2010-09-14, 10:58
Medlem
Jag hoppas att grov våldtäkt rubriceringen är för att flickan var så liten, att det blir så för att det är en våldtäkt på ett litet litet barn. Våldtäkt behöver inte vara penetrering längre, rätta mig om jag har fel?

Till det mer otäcka, det finns en intervju med en kvinnlig obducent som är väldigt intressant, Kari Ormstad heter hon, och här pratar hon om ämnet:

"- Den yngste jag undersökt som varit utsatt för sexuellt övergrepp var sju månader gammal och den äldste...
Sju månader!
- ... och den äldste var nittiotvå år. Så ålder är ingen vaccination mot att råka ut för sånt här.
Men vad kan man göra med ett litet spädbarn?
- Massor. Man kan slicka och pilla och gnida och lägga snoppen mellan benen eller under hakan eller i munnen på henne. Massor
kan man göra. Vad man inte kan göra utan att hon går sönder, det är att stoppa snoppen i slidan på henne. Men det är ju inte det dom gör.
Det gör dom inte?
- Nej det är sällan. De är ju inte dumma. De vill ju inte att ungen ska gå sönder och skrika och blöda och gnälla. De vill ju att hon ska finnas kvar efteråt. Hon ska
vara tillgänglig nästa dag igen. Inte trasig och skrikande. Flertalet vill inte förstöra. Då mister de ju sin partner och dessutom riskerar de att bli upptäckta. Vad de
vill är mätta sin egen lust, utan hänsyn till vad motparten vill. De får sällan vare sig stånd eller utlösning, så det är en väldigt sopig form av sex. Men det är det
enda de kan.
Vad menar du?
- De får inte till det med vuxna, med jämbördig partner. Det är just det här oanvända, oskuldsfulla, mjuka, lena och mjälla - det som tilltalar dem. Varför vet vi
inte. De som vi kan lära oss av är de som har gjort det. Men det är så få av dem som blir dömda, än färre som erkänner och än färre som går terapi. Det enda vi
säkert vet är att dagens gärningsmän är gårdagens offer.
Om övergreppen inte handlar om att göra illa. Hur kan man då upptäcka dem?
- Det är ju det man inte kan. Man upptäcker dem inte ens. 9 procent hör vi aldrig ens talas om. Och av de 10 procent som anmäls har vi varit väldigt dåligt rustade
att veta vad vi ska leta efter. Det finns inget "övergreppsyndrom". Det är inte så att när man har den här människan framför sig och ser hennes kropp, hennes
reaktioner, så kan man säga det här är ett sexuellt övergrepp. Det handlar om subtiliteter, observationer som måste vägas samman med vittnesmål och hennes
egen berättelse. Om hon nu ens är så gammal att hon kan berätta. Ibland hittar man förstås skador som inte med rimlighet kan ha tillkommit på något annat sätt.
Små barn med bristningar i mödomshinnan, jättehemorrojder och stor slapp ändtarmsöppning hos sexåringar - det är inte normalt. Men att barnet har klamydia
eller könsvårtor, det håller inte som bevis, det anses att man kan få det utan sexuellt umgänge. Men än så länge håller gonorré. Och hittar man spermier vet man
att det har varit mansfolk där. Fast en blev friad för det också, fast man hittat spermier i lillflickans yttre könsorgan. Han sa att han inte rört henne, han hade bara
legat och onanerat i sängen, medan treåringen hoppade omkring honom och då kanske hon hade råkat få på sig något... sa han.
När det handlar om pojkar är det inte ovanligt med analsex. Det lämnar inga märken efter sig om det bara skett någon gång eller om det dröjt länge mellan
gångerna. Barn kan ju bajsa betydligt tjockare saker än vad nån karl kan stoppa in. Så om de gör det med smörjmedel och barnets medgivande, vilket man mycket
väl kan få av ett litet barn, så syns det inte utanpå. Det är bara det att under 15 år finns inget medgivande att ge!
Kari räknar upp beteenden som också kan vara tecken på att barn utsatts för sexuella övergrepp. Men som å andra sidan inte alls behöver betyda det.
- Det finns olika beteenden som kan vara signaler: skolkning, matvägran, självtillfogade skador, nattångest, Plötslig aversion mot platser eller kläder, stora barn
som skiter på sig, flickor som plötsligt vägrar äta korv, fast det förut var deras älsklingsrätt. Men det kan finnas många skäl till det. Hon kanske helt enkelt hade
fått en illasmakande korv... "

Vad man vet så är det tyvärr så att det finns barn som blivit penetrerade i så låga åldrar, fanns en intressant dokumentär på sveriges radios hemsida förut som hette nått med "flickan i hundhalsbandet" som handlade om polisens utredare som kartlägger barnporr och är den som går igenom den för att hitta offrena. Riktigt riktigt otäckt.
Hela saken är så otäck att tänka på så det finns inte. Det finns så många sjuka människor där ute så jag knappt vill tänka på det.
Citera
2010-09-14, 16:14
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
massa text
Usch, hon uttryckte sig jävligt äckligt. Visst, ämnet är äckligt, men hon riktigt frossar i det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in