• 1
  • 2
2010-09-14, 00:36
Medlem
bustroll1s avatar
Hittar ingen information någonstans om vad som kan ha skett i Bagarmossen vid Sockenvägens slut, det är poliser med hundar & ordningsvakter samt egendomsväktare från SL.. Poliserna är kravallutrustade & även automatvapen har siktats enligt rapporter från en granne. Någon som har en aning om vad som hänt?

Bild på där en del poliser etc parkerat: http://img824.imageshack.us/img824/1241/poliser.jpg
Citera
2010-09-14, 00:42
Medlem
Vippzors avatar
Kan mycket väl vara någon typ utav razzia.
Citera
2010-09-14, 00:45
Medlem
matte03s avatar
Åhfan, säkert någon zigenare som blivit sjuten igen?? nej jag vet inte
säkert razzia.. men vad fan gör sl där?? skadegörelse??
Citera
2010-09-14, 00:51
Medlem
är det inte mycket kriminella gäng i bagarmossen?
Citera
2010-09-14, 00:54
Medlem
bustroll1s avatar
Alltså det verkar inte som någon razzia då de är runt i området & söker något/någon/några... Det har befunnit sig brandbilar här tidigare enligt andra rapporter.. Ingen lukt av brand i området dock.. Mycket mystiskt.. Vad SL i form av G4S & CSG gör här har jag ingen aning om.. De har ingen aning om vad som skett heller verkar det som av att ha frågat dem, eller så är de högst ovilliga att utlämna någon information.. Menade dock på att det inte finns någon anledning till oro i och med det höga antalet personal i området för närvarande.... Enl. OV från SL är det småungar som de söker.. Men med kravallutrustning och eventuellt automatvapen? Don't think so... De ska även ha sagt att polisen söker i avskräckande syfte...? Vad för nytta gör det.. Nej OV har ingen koll eller så ljuger de sig blå.. Vad tror ni?
Citera
2010-09-14, 01:03
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
är det inte mycket kriminella gäng i bagarmossen?

Mest invandrare som tror dem är tuffa och kastar ägg på moderaterna..
Citera
2010-09-14, 01:08
Medlem
Ser du någon slags civilpolis?
Citera
2010-09-14, 01:47
Medlem
bustroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Ser du någon slags civilpolis?

Yep, minst en bil.. En svart.. Syns inte på bilden, står innanför någon av polisbilarna har jag för mig.. Men det är massvis med bilar som cirkulerat ovanligt mkt fram & tillbaka i området.. Så misstänker att det finns fler... Vet dock inte hur det ser ut utanför nu.. Men ja, helt klart civilare!
Citera
2010-09-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bustroll1
Yep, minst en bil.. En svart.. Syns inte på bilden, står innanför någon av polisbilarna har jag för mig.. Men det är massvis med bilar som cirkulerat ovanligt mkt fram & tillbaka i området.. Så misstänker att det finns fler... Vet dock inte hur det ser ut utanför nu.. Men ja, helt klart civilare!

Okej! försök se reggan! se om bilen tillhör den tunga gruppen eller inte
Citera
2010-09-14, 02:15
Medlem
Nennenes avatar
Vilket nummer är det på Sockenvägen?
Citera
2010-09-14, 04:41
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Okej! försök se reggan! se om bilen tillhör den tunga gruppen eller inte
vilka är den tunga gruppen?
Citera
2010-09-14, 04:51
Bannlyst
Ooooh, razzia kan vi nog avskriva. Då hade det inte varit målade bilar och dessutom hade det nog gått snabbt - då har man ju en färdig plan innan man kommer till platsen.

Det handlar nog sannolikt om en brottsling som man tror är beväpnad eller så har man fått ett hett tips om en efterspanad person och drar in den personal man kan uppbringa med kort varsel.

Rapportera, vad sker på platsen nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in