• 1
  • 2
2010-09-13, 23:05
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Det är ett "paket". Högerklicka på filen och välj Visa paketets innehåll. Sedan letar du upp en mapp som heter typ Originals.

Var så god
tack funkade perfekt det där! strålande!

nu till sista pucken, dock viktig, de två email konton jag använder, borde jag inte kunna hämta allt jag behöver, lägga rätt sak på rätt plats, och på så sätt få det att funka. eller på annat sätt. bara det funkar..

samma sak gäller mitt skypelösenord som jag helt glömt bort, värre är att jag inte ens har kvar emailadressen jag reggade med...
Citera
2010-09-13, 23:17
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper1446
Då är den nog korrupt.
funkade visst, jag var bara tvungen att låsa upp den...
Citera
2010-09-13, 23:20
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
funkade visst, jag var bara tvungen att låsa upp den...
ok nu, då hur gör jag att datorn kopplar ihop rätt lösenord med rätt sida.. de finns ju där..
Citera
2010-09-14, 07:08
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
ok nu, då hur gör jag att datorn kopplar ihop rätt lösenord med rätt sida.. de finns ju där..
Kopiera över lösenorden till din nuvarande login.keychain, dvs den fetmarkerade i listan till vänster. (i programmet Nychelhanteraren)
Citera
2010-09-14, 07:11
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
tack funkade perfekt det där! strålande!

nu till sista pucken, dock viktig, de två email konton jag använder, borde jag inte kunna hämta allt jag behöver, lägga rätt sak på rätt plats, och på så sätt få det att funka. eller på annat sätt. bara det funkar..

samma sak gäller mitt skypelösenord som jag helt glömt bort, värre är att jag inte ens har kvar emailadressen jag reggade med...
/Användare/DinAnvändare/Bibliotek/Mail/
/Användare/DinAnvändare/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist

/Användare/DinAnvändare/Bibliotek/Application support/Skype
/Användare/DinAnvändare/Bibliotek/Preferences/com.skype.skype.plist
Citera
2010-09-14, 15:11
Medlem
KchefenLs avatar
Asså helt seriöst, jag är så jävla glad och tacksam, faan du har tagit mig igenom hela processen med att återställa min burk som den var innan.

Är så sjukt glad!
Citera
2010-09-14, 19:35
Medlem
flipper1446s avatar
Så bra!
Glöm nu inte att ta backup...
(Köp billig extern disk och använd Time Machine)
Citera
2010-10-18, 13:25
Medlem
D.s avatar
Lånar tråden lite.

Har en satahårddisk som inte mår så bra. Startar datorn, bios, windows logga, blåskärm, omstart.
Har provat att koppla den externt till en dator för att hämta filer därifrån men detta verkar inte heller funka, utan datorn börjar jobba utan att få fram information. Vad gör man?
Citera
2010-10-18, 13:29
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.
Lånar tråden lite.

Har en satahårddisk som inte mår så bra. Startar datorn, bios, windows logga, blåskärm, omstart.
Har provat att koppla den externt till en dator för att hämta filer därifrån men detta verkar inte heller funka, utan datorn börjar jobba utan att få fram information. Vad gör man?
Den här forumdelen är för Macdatorer.
Citera
2010-10-18, 14:21
Medlem
D.s avatar
Ops! Sry, blir fel när man har bråttom ibland.
Citera
2010-10-18, 14:47
Medlem
Pepparsprejads avatar
Active Undelete 7 är bra att använda, jag tankade från Piratbukten med crack sist min disk kracshade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in