2010-10-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bit4life
Enligt tidningen Ljusnans egen Facebook-användare ska man hålla koll på helahalsingland.se ikväll. Kan ha något med det här fallet att göra.

Låter intressant, jag äger dock inte facebook längre så kan inte komma dit på något sätt (antar jag). Så skrev dem inget mer, någon detalj?

Inget har ju skett än, så :P.
Citera
2010-10-03, 19:24
Medlem
Tidningen Ljusnan på Facebook: En god idé är att hålla koll på webben ikväll. För att det verkar som att vi äntligen närmar oss en ännu obekräftad upplösning.
Citera
2010-10-03, 19:28
Medlem
http://helahalsingland.se/ovanaker/a...i-utredningen-
Citera
2010-10-03, 19:32
Medlem
Verkar kanske som att dem hittat något väldigt intressant spår nu. Kanske är honom dem hittat. Kommer bli intressant att följa.
Citera
2010-10-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tubert
http://helahalsingland.se/ovanaker/a...i-utredningen-

Ja eftersom rättsläkaren nu tydligen varit på plats och att man dessutom spärrat av ett område i skogen utanför Alfta talar väl det mesta för att man hittat en kropp/delar av en kropp.
Skönt för alla inblandade(utom självklart den häktade trion. . .) att det verkar gå mot en lösning till slut.

Säkert tycker nog även traktens jägare att det vore trivsamt om kroppen hittades före älgjakten
Citera
2010-10-03, 19:45
Medlem
Tuesdays avatar
Hoppas att dödsorsaken går att fastställa!
Citera
2010-10-03, 20:04
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Hoppas att dödsorsaken går att fastställa!

Ja, hoppas verkligen så det slipper stå och väga på den detaljen också.
Men sägs inte "trion" ha gått på honom med kniv också lite "hur som helst"? Då är det väl för det mesta så att eggen stöter emot i skelettet här och där. Vilket ju bör kunna ses.
Skönt om det kommer till en lösning nu för dom anhöriga.
Mvh
Citera
2010-10-03, 21:22
Medlem
DearLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundamera
Ja eftersom rättsläkaren nu tydligen varit på plats och att man dessutom spärrat av ett område i skogen utanför Alfta talar väl det mesta för att man hittat en kropp/delar av en kropp.
:
Jag snackade, som sagt, med den aktuella rättsläkaren då han fick larmet. Och ja, det är delar av en människokropp som hittats.
Citera
2010-10-03, 22:58
Medlem
Limpars avatar
Vill någon vara vänlig att lägga upp en karta över området dom spärrat av & hittat detta i?
Citera
2010-10-04, 02:34
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liks
En fråga jag ställer mig när folk tar upp risken att något rovdjur skulle ge sig på kroppen - vilka svenska rovdjur kan tänkas göra det? Det enda jag har hört räknas som asätare är järven, och den tror jag sällan syns till i Hälsingland.
Björn, grävling och vildsvin är allätare så då ingår väl as? Vildsvin vet jag inte om dom har i dom trakterna, men om dom fanns då jävlar skulle dom tugga i sig.
Citera
2010-10-04, 06:57
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Jag snackade, som sagt, med den aktuella rättsläkaren då han fick larmet. Och ja, det är delar av en människokropp som hittats.
Det styrker ryktet om att han ska ha blivit styckad.

Men kan ni inte bekräfta att det handlar om ett likfynd?
- Nej, jag säger bara att vi vidtagit vissa åtgärder på platsen och att rättsläkaren varit där. Vi har hittat saker som vi vill undersöka närmare

Om det inte misstänks vara delar av en människokropp så skulle det vara onödigt att kalla in en rättsläkare!

Förstasidan på Ljusnan idag:
Mordoffret kan ha påträffats(Bildlänk)
Citera
2010-10-04, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
Vill någon vara vänlig att lägga upp en karta över området dom spärrat av & hittat detta i?
Ursäkta OT. Men höjden av lathet, tror det är fjärde gången du frågar efter en karta. Hitta.se ffs, du har ju namnen på områdena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in