2010-10-02, 18:07
Medlem
ettanportions avatar
Var killarna tillräckligt klara och smarta så dem lämnade sina mobiler hemma? Eller finns det bara en mobilmast i området så triangulering inte går att genomföra? Eller är det så att man kan bara se vart en mobil har varit om man faktiskt använt den?

Tycker annars borde man ju kunnat se ungefär vart dem varit och på så sätt få fram ett sökområde som inte är allt för stort. Allt det här känns dock så uppenbart så är det inte gjort finns det säkert nån logisk orsak till varför det inte går att göra etc.
Citera
2010-10-02, 19:37
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettanportion
Var killarna tillräckligt klara och smarta så dem lämnade sina mobiler hemma? Eller finns det bara en mobilmast i området så triangulering inte går att genomföra? Eller är det så att man kan bara se vart en mobil har varit om man faktiskt använt den?

Tycker annars borde man ju kunnat se ungefär vart dem varit och på så sätt få fram ett sökområde som inte är allt för stort. Allt det här känns dock så uppenbart så är det inte gjort finns det säkert nån logisk orsak till varför det inte går att göra etc.

Det där med master och mobiler och annat skit jag inte förstår mig på( ) har dom väl redan gjort. Det är väl på så sätt dom befinner sig i just dom där skogarna, men tydligen är det fortfarande för stort område att söka av enligt polisen.
Citera
2010-10-02, 23:52
Medlem
En fråga jag ställer mig när folk tar upp risken att något rovdjur skulle ge sig på kroppen - vilka svenska rovdjur kan tänkas göra det? Det enda jag har hört räknas som asätare är järven, och den tror jag sällan syns till i Hälsingland.

En annan sak är det här med hur långt från vägen kroppen kan tänkas ligga - både rykten och polisens hintande om "hemska" metoder tyder på att den troligen är styckad, vilket borde göra det betydligt lättare att bära, så det där med "max 300 meter från vägen" är nog tyvärr inte sant.
Citera
2010-10-03, 03:47
Medlem
Frontschweins avatar
Kan vi snälla ta och skippa den här Kalla Anka-gissningarna om att rovdjur har varit med i bilden och rövat bort kvarlevorna
Citera
2010-10-03, 08:09
Medlem
[quote=liks]En fråga jag ställer mig när folk tar upp risken att något rovdjur skulle ge sig på kroppen - vilka svenska rovdjur kan tänkas göra det? Det enda jag har hört räknas som asätare är järven, och den tror jag sällan syns till i Hälsingland.

Björn (gräver lätt 1-1,5 m ned och ja de är även asätare). Varg (äter säkert i 1 vecka). Järv brukar föredra levande kött (dvs de river ögonen ur en ren och äter lite varje dag så länge den är levande.) En hungrig räv är asätare även grävlingar. Skator, kråkor, korpar, hökar, örn (finns nog ingen därikring dock), mårdhund (sällsynt här men en trafikdödad härikring i vintras iaf). Lodjur vet jag inte hur de gör.
Citera
2010-10-03, 09:10
Medlem
http://helahalsingland.se/ovanaker/a...s-i-mordfallet
Citera
2010-10-03, 09:25
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontschwein
Kan vi snälla ta och skippa den här Kalla Anka-gissningarna om att rovdjur har varit med i bilden och rövat bort kvarlevorna

Tack för ett givande inlägg. Du kanske kan berätta för oss okunniga varför inte rovdjur har kunnat få tag på kroppen istället?
Citera
2010-10-03, 15:11
Medlem
DearLeaders avatar
Snackade just med jourhavande rättsläkaren för det distrikt som omfattar Bollnäs. Tydligen har (delar av) en styckad kropp påträffats utanför ett område som heter Alfta, och han är nu på vägt till brottsplattsen för en första undersökning.

Mod kan med all sannorlikhet flytta tråden till "Aktuella kriminalfall".
Citera
2010-10-03, 16:52
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Snackade just med jourhavande rättsläkaren för det distrikt som omfattar Bollnäs. Tydligen har (delar av) en styckad kropp påträffats utanför ett område som heter Alfta, och han är nu på vägt till brottsplattsen för en första undersökning.

Mod kan med all sannorlikhet flytta tråden till "Aktuella kriminalfall".

Vet du något mer? För familjens skull hoppas man att detta inte är ännu ett "här kommer vargen"
Citera
2010-10-03, 17:20
Medlem
DearLeaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Vet du något mer? För familjens skull hoppas man att detta inte är ännu ett "här kommer vargen"

Inte för tillfället. Men kan nog snoka upp en del tills imorgon.
Ang "här kommer vargen". Håller med dig om att man skall vara mycket försiktig med att dra slutsatser. Det enda jag vet är som sagt att polisen har påträffat delar av en styckad kropp i närheten av Bollnäs. Att det skulle handla om den försvunna 26-åringen är givetvis endast min egen gissning. Kan komma att visa sig vara någonting helt annat. Men delar av en människokropp har iaf påträffats.
Citera
2010-10-03, 17:31
Medlem
ThirdMs avatar
Hoppas att detta går mot sitt slut nu...
Citera
2010-10-03, 18:48
Medlem
Enligt tidningen Ljusnans egen Facebook-användare ska man hålla koll på helahalsingland.se ikväll. Kan ha något med det här fallet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in