2010-09-18, 20:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad svarar Sune Nordh på om kroppen har hittats? -Nej, tyvärr kan jag inte ge dig det svaret. Svaret ja, eller ett svar på frågan?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4024636
Han svarade på frågan om kroppen inte har hittats. Svaret Nej betyder "Nej, Du har fel, kroppen har hittats". Eller?
Citera
2010-09-18, 20:53
Medlem
Terror828s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Funnits ett tag. Var inte orolig, gör inte du något dumt så gör inte dom dig något ont :P

inte ett dugg orolig, vet mycket väl vilka dom är
Citera
2010-09-18, 21:17
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Vad svarar Sune Nordh på om kroppen har hittats? -Nej, tyvärr kan jag inte ge dig det svaret. Svaret ja, eller ett svar på frågan?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han svarade på frågan om kroppen inte har hittats. Svaret Nej betyder "Nej, Du har fel, kroppen har hittats". Eller?
Jag tolkar det såhär:

Reportern frågar om de har hittat kroppen.

- Nej, tyvärr så kan jag inte ge dig det svaret (att den har hittats, för det har den inte)

Annars borde han kanske ha svarat; Inga kommentarer / jag kan inte gå in på det eller Nej, det har vi inte. Samtidigt är det lite diffust svar, förudersökningsledaren de intevjuar menar kanske bara att han inte vill uttala sig huruvida de har påträffat kroppen eller inte.
Senast redigerad av emma80 2010-09-18 kl. 21:20.
Citera
2010-09-18, 21:33
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Jag tolkar det såhär:

Reportern frågar om de har hittat kroppen.

- Nej, tyvärr så kan jag inte ge dig det svaret (att den har hittats, för det har den inte)

Annars borde han kanske ha svarat; Inga kommentarer / jag kan inte gå in på det eller Nej, det har vi inte. Samtidigt är det lite diffust svar, förudersökningsledaren de intevjuar menar kanske bara att han inte vill uttala sig huruvida de har påträffat kroppen eller inte.

Det är andra gången en representant inte vill svara på om de har hittat kroppen. Kan tyda på att den upphittats?
Citera
2010-09-18, 21:36
Medlem
Gondorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Eller kanske man hittat delar av kroppen...

(Spekulerar)
Citera
2010-09-18, 21:43
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Det är andra gången en representant inte vill svara på om de har hittat kroppen. Kan tyda på att den upphittats?
Citat:
Ursprungligen postat av Gondorff
Eller kanske man hittat delar av kroppen...

(Spekulerar)
Okej, jag får tänka om lite. "Tyvärr kan jag inte ge dig det svaret" = han vill helt enkelt inte svara. I så fall kanske de har börjat hitta delar av kroppen, iaf så pass mdd delar så att de kan utesluta att CL sköts till döds. De har en uppfattning kring mordvapnet sägs det i den där radiointervjun och han säger tydligt att det inte rör sig om någon form av skjutvapen. Något väldigt konkret bör de alltså ha, inte bara muntliga erkännanden.
Senast redigerad av emma80 2010-09-18 kl. 21:47.
Citera
2010-09-18, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esk
Kyss mig i arslet?
Helt fantastiksta föräldrar får inte en son som mördar, sig vad du vill.
Nåt har dom uppenbarligen missat att lära ut till missfostret.
Hoppas han åker in i sjukt många år och får ett helvete där.
Om han nu är skyldig till allt som ryktas, annars hoppas jag folk lämnar honom i fred och får reparerar sitt trasiga liv :/

Jag kysser inte arslen Det skulle vara min tanke med, om jag nu inte hade känt den ena föräldern till DJ, och jo man kan få barn som mördar hur mycket du än lärt ut. För när kvällen kommer så gör alla sina egna val och väljer man då fel sällskap och droger så har man inte som förälder så mycket att sätta emot. Underskatta aldrig drogers effekt på människor och empati, speciellt inte benzo som gör folk totalt känslokalla om det missbrukas. MEN det är inget vi ska hålla på dryfta om, hur det än är så handlar den här tråden om Christian, menade från början att man ska passa sig lite för vad man slänger ut här, osanna rykten kan förstöra folks liv och hur det än är så är det väl inte det vi vill? Känns som anhöriga har nog att handskas med än att också behöva bli utpekade för något som dom kanske inte gjort...
Citera
2010-09-18, 22:12
Medlem
SoTireds avatar
Citat:

Frågan lyder att om dom hittat Christian Larssons kropp och det svaret kan polisen inte ge.
Min tolkning är att polisen har hittat någonting men inväntar identifiering av fyndet.
Citera
2010-09-18, 22:15
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Frågan lyder att om dom hittat Christian Larssons kropp och det svaret kan polisen inte ge.
Min tolkning är att polisen har hittat någonting men inväntar identifiering av fyndet.

Låter trovärdigt & rätt i mina öron med.
Eftersom inget konkret: JA / NEJ kan ges, sitter dom med största sannolighet på något dom inte vill lämna ut pga: Utredningstekniska skäl, inväntan på Dna-prov, identifiering av de anhöriga etc.
Som du säger; Inväntar identifiering av kroppen är en helt hållbar teori.

Ska bli intressant att se vad morgondagens tidningar skriver eller vad som uttalas då.

I övrigt angående förhör med dom misstänkta tar Poilisen det ganska lugnt över helgen.
Sammanställningar över veckans förhör sitter dom med, sammanställer nya tips etc.

Kommer ta ny fart till veckan då dom har lite mera kött på benen & nya frågor uppkommit.
Brukar vara ganska lugnt över helgerna.

EDIT:Någon som sett de nu häktade herrarna tillsammans mellan natten 7-8:e fram till den 12:e då de 2 första gripanderna ska ha skett?
Senast redigerad av Limpar 2010-09-18 kl. 22:45.
Citera
2010-09-18, 22:38
Medlem
Ja, vad skall polisen svara om de sitter på en arm?
Citera
2010-09-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson

Att dom har fått en hjälpande hand?
Citera
2010-09-18, 23:22
Medlem
straycats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson

Vi är en bit på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in