Citat:

Ursprungligen postat av 
StorTuffBiker

Han misstänktes ha snott en burk piller till ett värde av några hundringar.

återigen. det där var ett svepskäl, "JF" hittade på historien om en 'stulen' pillerburk för att kunna få hjälp av "AC" "JF" ville ge igen för det som hände dagen innan i arbrå. vill man göra det väldigt kortfattat så kan man summera det med "JF" ljög och det slutade med att "CL" förlorade sitt liv
du rör sedan ihop händelseförloppet en del ifråga om styckningen. det fanns visst ett syfte med att göra det
	Citat:

Ursprungligen postat av 
KomissarieBeck

Nja, både jag och säkert flera med mig kan nog intyga att det faktiskt fanns en video i Christian fallet som snurrade runt.

nej, det har det aldrig gjort. det som däremot skedde (redan innan man hade funnit kvarlevorna) var att ett antal personer från bollnäs la ut mer eller mindre hela händelseförloppet i tråden (eftersom AC och DJ redan dagen efter mordet berättade för vänner vad man hade gjort för något) 
samt att det florerade artiklar där poliserna som utredde fallet pratade om materialet som man fann på en av de tre's simkort (om jag inte missminner helt var det "DJ")

Citat:

Ursprungligen postat av 
Literally

Jag är rätt säker på att åtminstone ljudet från filmen har funnits här att höra.

nej, däremot berättade "DJ" och "AC" för sina vänner vad som hände i skogen, och främst då vad "JF" gjorde och sa där. detta eftersom "AC" och "DJ" redan inledningsvis gjorde sitt yttersta för att lägga så mycket av skulden man öht kunde i knäet på "JF" ("AC" var den som slog "CL" i huvudet/tinningen med hammaren, "JF" orsakade huggskadorna som "CL" hade på ryggen när man placerat honom i badkaret och det var "DJ" som körde in kniven i halsen på "CL" i slutskedet) 
(möjligt även att innehållet på filmen finns transkriberat i fupen, minns ärligt talat inte då det är lätt ett decennium sedan jag läste den sist)