2024-03-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han misstänktes ha snott en burk piller till ett värde av några hundringar.

återigen. det där var ett svepskäl, "JF" hittade på historien om en 'stulen' pillerburk för att kunna få hjälp av "AC" "JF" ville ge igen för det som hände dagen innan i arbrå. vill man göra det väldigt kortfattat så kan man summera det med "JF" ljög och det slutade med att "CL" förlorade sitt liv

du rör sedan ihop händelseförloppet en del ifråga om styckningen. det fanns visst ett syfte med att göra det

Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nja, både jag och säkert flera med mig kan nog intyga att det faktiskt fanns en video i Christian fallet som snurrade runt.

nej, det har det aldrig gjort. det som däremot skedde (redan innan man hade funnit kvarlevorna) var att ett antal personer från bollnäs la ut mer eller mindre hela händelseförloppet i tråden (eftersom AC och DJ redan dagen efter mordet berättade för vänner vad man hade gjort för något)

samt att det florerade artiklar där poliserna som utredde fallet pratade om materialet som man fann på en av de tre's simkort (om jag inte missminner helt var det "DJ")

Citat:
Ursprungligen postat av Literally
Jag är rätt säker på att åtminstone ljudet från filmen har funnits här att höra.

nej, däremot berättade "DJ" och "AC" för sina vänner vad som hände i skogen, och främst då vad "JF" gjorde och sa där. detta eftersom "AC" och "DJ" redan inledningsvis gjorde sitt yttersta för att lägga så mycket av skulden man öht kunde i knäet på "JF" ("AC" var den som slog "CL" i huvudet/tinningen med hammaren, "JF" orsakade huggskadorna som "CL" hade på ryggen när man placerat honom i badkaret och det var "DJ" som körde in kniven i halsen på "CL" i slutskedet)

(möjligt även att innehållet på filmen finns transkriberat i fupen, minns ärligt talat inte då det är lätt ett decennium sedan jag läste den sist)
Senast redigerad av dip 2024-03-15 kl. 21:33.
Citera
2024-03-15, 21:33
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
återigen. det där var ett svepskäl, "JF" hittade på historien om en 'stulen' pillerburk för att kunna få hjälp av "AC" "JF" ville ge igen för det som hände dagen innan i arbrå. vill man göra det väldigt kortfattat så kan man summera det med "JF" ljög och det slutade med att "CL" förlorade sitt liv

du rör sedan ihop händelseförloppet en del ifråga om styckningen. det fanns visst ett syfte med att göra det

nej, det har det aldrig gjort. det som däremot skedde (redan innan man hade funnit kvarlevorna) var att ett antal personer från bollnäs la ut mer eller mindre hela händelseförloppet i tråden (eftersom AC och DJ redan dagen efter mordet berättade för vänner vad man hade gjort för något)

samt att det florerade artiklar där poliserna som utredde fallet pratade om materialet som man fann på en av de tre's simkort (om jag inte missminner helt var det "DJ")

nej, däremot berättade "DJ" och "AC" för sina vänner vad som hände i skogen, och främst då vad "JF" gjorde och sa där. detta eftersom "AC" och "DJ" redan inledningsvis gjorde sitt yttersta för att lägga så mycket av skulden man öht kunde i knäet på "JF"

(möjligt även att innehållet på filmen finns transkriberat i fupen, minns ärligt talat inte då det är lätt ett decennium sedan jag läste den sist)

Sorry, men jag ger mig inte.
Det var filmat med en mobiltelefon där man bl.a diskuterar huruvida lampan var på eller inte.
Vill minnas att någon av dem även uttryckte: " Har Du tappa huvve
Man använde även spaden för att skända kroppen mer än vad man redan hade gjort.

Så svaret är fortfarande: Det fanns en film som låg uppe en kort tid på FB.
Citera
2024-03-15, 21:40
Medlem
Citat:

dem använde spaden för att få loss huvudet från bålen. det du sedan citerade (någorlunda rätt) skrevs i tråden långt innan det fanns någon fup att tillgå. det var "AC" och "DJ" som hade sagt det till sina vänner dagen efter mordet.

jag tror att om du kollar i fupen, så kommer du se att innehållet på filmen finns transkriberat där
Citera
2024-03-15, 22:46
Medlem
Vill också minnas en film som togs när de var ute och flyttade på kroppen,en massa snack och ficklampor in i kameran samt att det var mörkt/natt. Vill minnas grova skämt om C och hans kvarlevor under filmen. Men visst,det var länge sedan och tankar kan röras ihop av saker man läst och tagit intryck av samt sånt som ens hjärna bearbetar när man tex sover.
Citera
2024-03-15, 22:56
Medlem
Såg själv filmen när det begav sig. Låg ute ett kort tag för den som var snabb.
Citera
2024-03-15, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Vill också minnas en film som togs när de var ute och flyttade på kroppen,en massa snack och ficklampor in i kameran samt att det var mörkt/natt.

man använde lampan på mobilen just på grund av att man ej hade några ficklampor. enda anledningen att gärningen dokumenterades var ju på grund av detta

"AC" och "DJ" flyttade sedan kvarlevorna några dagar efter mordet (allt utom huvudet, och det var i samband med detta som armarna bla skiljdes från torson "likstelhet") och sänkte till sist dessa i sjön lill-nien.

--------------

kan någon som har fupen enkelt tillhands bara kort bekräfta att innehållet på videon finns transkriberat i den
Senast redigerad av dip 2024-03-15 kl. 23:15.
Citera
2024-03-16, 00:16
Medlem
Citat:
Nja, både jag och säkert flera med mig kan nog intyga att det faktiskt fanns en video i Christian fallet som snurrade runt.
Den kom fram bl.a på flashback om än bara ett kort tag eftersom ingen var rutinerad nog att ladda ner och spara materialet på den tiden.
Däremot är jag osäker på om videon florerade före de tre skyldiga greps.

Oj, det var intressant om det stämmer.
Citera
2024-03-16, 01:49
Medlem
Citat:

(FB) 26-årige Christian Larsson styckmördad i Bollnäs, september 2010

^ detta är första gången något om videon nämns i tråden. det passerar nästan helt obemärkt, och inte förrän i februari 2011 blir det ett diskussionsämne i tråden. då har alltså de tre suttit häktade i mer än 4 månader redan

http://helahalsingland.se/ovanaker/v...ilmade-brottet

(FB) 26-årige Christian Larsson styckmördad i Bollnäs, september 2010

Citat:
Utskrift av återskapade filmsekvenser - Dennis Jonssons mobiltelefon
Korta filmen............................................ .................................................. ............131
Långa filmen............................................ .................................................. ...........135

^ det räcker nu kommissarien.
Citera
2024-03-16, 01:58
Medlem
Citat:
Det var filmat med en mobiltelefon där man bl.a diskuterar huruvida lampan var på eller inte.
Vill minnas att någon av dem även uttryckte: " Har Du tappa huvve
Man använde även spaden för att skända kroppen mer än vad man redan hade gjort.

Så svaret är fortfarande: Det fanns en film som låg uppe en kort tid på FB.

Du blandar ihop dina minnen från fupen och tråden med verkligheten. De har aldrig funnits någon film ute.
Vad jag vet har de endast funnit transcript av videon, drf vet du vad han sa i videon eftersom de både står i fupen och de har sagt de i avsnittet av Svenska Fall.
Citera
2024-03-16, 04:02
Vill också minnas en video. Tror den utspelade sig i ett badrum.

"Var e huvve ditt, då?" säger någon.
Citera
2024-03-16, 04:26
Medlem
Någon vänlig själ som kan lägga upp fupen igen?
Citera
2024-03-16, 06:59
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Vill också minnas en film som togs när de var ute och flyttade på kroppen,en massa snack och ficklampor in i kameran samt att det var mörkt/natt. Vill minnas grova skämt om C och hans kvarlevor under filmen. Men visst,det var länge sedan och tankar kan röras ihop av saker man läst och tagit intryck av samt sånt som ens hjärna bearbetar när man tex sover.

Instämmer också i detta, och att jag såg den, men det kan ju vara samma som Arne Hegerfors och den mörka avbytarbänken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in