2011-04-16, 16:00
Medlem
OxyFlipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufogonzales
Man kan med andra ord se det som så att om JF hade hållt reda på sina knarkarpiller så hade mordet kanske aldrig skett.

precis.
Citera
2011-04-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djungelturken
Tror du menar bilderna från övervakningskameran på ICA. JF har fått för sig att CLs kompis Dennis (en annan Dennis) är efter honom med en kniv och har sprungit till ICA för att bli fångad på film om det skulle hända honom något. Han ringer sin mamma och syster från ICA och ber om skjuts. CL är där för att lugna JF. Detta är samma dag som CL mördas för övrigt.

Ja precis det var de bilderna jag menade...
Vet vet vi helt säkert att Dennis (enannan) var ute efter JF? Av vilken anledning?
Vad CL kompisskap med JF "äkta"? och tvärtom...

Står det något mer om hur de kommunicera i häkte/arrest?
Alltså även om de gjorde bokstäver typ J D A... med fimparna hur visste de då vad själva frågan för svaret var? Vet man om detta förändrade själva sanningen?
Citera
2011-04-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Dom enda som påstår detta är AC och DJ, och det finns _INGET_ som styrker detta, man har inte återfunnit den påstådda "papperslappen" eller medicinen ifråga.

Du och övriga borde läsa inventarielistan från JF's lägenhet och jämföra med det JF faktiskt hade fått recept för.

Men du är ju helt ute och cyklar heeeela tiden. Bara för att man inte återfunnit något så betyder det inte att det inte har existerat. Även JF säger att han hittade skiten, varför sitter du och ljuger? Är du JF:s bästa kompis? Det är ju helt hopplöst att diskutera med dig eftersom man hela tiden måste upprepa sig: DU KAN INTE HELT OCH HÅLLET UTGÅ IFRÅN ATT DET JF SÄGER ÄR SANT. OK?
Citera
2011-04-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
hahaha wtfff, på VILKET sätt är mitt inlägg cyniskt, hur faaaan kan du få det till "cyniskt"???

Jag sa att CL's farsa nog inte är så sugen på att bli indragen i CL's affärer, vilket hade varit jävligt konstigt om han ville, hade jag blivit mördad på likadant sätt så hade min farsa nog blivit jävligt ledsen och allt sådant, men jag vet att han aldrig hade velat bli inblandad i livet jag lever, vilket han hade blivit om han försökte hämnas.

Dessutom hade jag ingen aning om att CL EVENTUELLT inte stulit något, det är ingen lag på att hänga med i detta fallet, dessutom är det ju inte säkert att CL inte baxat ngt från dom din jävla färsking.

OJOJOJ, shit vad upprörd du blir. Kanske ska du inte påstå saker när du inte är insatt? Det du skriver är cyniskt eftersom du tar för självklart att CL:s död är en följd av hans stöld, som att det är något alla ska räkna med; vedergällningstanken är cyniskt, fattar du?

Vad i det jag skrev tycker du motiverar epitetet "färsking"? Det skulle vara schysst om du förklarade dig. Jag skrev att ditt inlägg var cyniskt, det du gör är ett personangrepp. Du kan inte vara äldre än 16 så vad fan gör du i detta forum?
Citera
2011-04-16, 21:18
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentProvocateur
OJOJOJ, shit vad upprörd du blir. Kanske ska du inte påstå saker när du inte är insatt? Det du skriver är cyniskt eftersom du tar för självklart att CL:s död är en följd av hans stöld, som att det är något alla ska räkna med; vedergällningstanken är cyniskt, fattar du?

Vad i det jag skrev tycker du motiverar epitetet "färsking"? Det skulle vara schysst om du förklarade dig. Jag skrev att ditt inlägg var cyniskt, det du gör är ett personangrepp. Du kan inte vara äldre än 16 så vad fan gör du i detta forum?

Citat:
Men du är ju helt ute och cyklar heeeela tiden. Bara för att man inte återfunnit något så betyder det inte att det inte har existerat. Även JF säger att han hittade skiten, varför sitter du och ljuger? Är du JF:s bästa kompis? Det är ju helt hopplöst att diskutera med dig eftersom man hela tiden måste upprepa sig: DU KAN INTE HELT OCH HÅLLET UTGÅ IFRÅN ATT DET JF SÄGER ÄR SANT. OK?

Att du blev kallad för färsking berodde nog mer på att Bannadkille väldigt gärna ville visa vilken ofärsk/tung snubbe han är.

Jag håller förövrigt med dig angående Dip också. Känslan man får är ju helt klart att det är en anhörig/vän som med näbbar och klor känner sig tvingad att försvara och förminska JF´s del i det hela. Oavsett hur bristande och ologiskt resonemanget än är.

Jag bad ju tidigare hen att visa var i FUPen det så bergsäkert bevisades vem som gjort vad men fick till svar att "det finns inget att diskutera."
Citera
2011-04-16, 21:23
Medlem
Citat:

JF har inte _EN_ enda gång under något av förhören sagt att han skulle återfunnit medicinen detta påstås ska ha handlat om, dom som säger detta är AC och DJ, och det är utsago som stammar från samma konversation som den JF uppger skall ha gällt att AC och DJ dumpat en blodig handduk i botten på hans tvättkorg bla.

DVS AC's svar på konversationen JF säger ha handlat om att han ställt AC till svars för detta (då AC befinner sig i en bil med två andra personer) är att JF då erkänt att han istället återfunnit medicinen, detta till trots att det JF berättade för J,T och L gör gällande att han i denna konversation ska ha frågat AC varför han återfunnit en blodig handduk i botten på sin tvättkorg.

Fråga dig själv vad en person som erkänt sig skyldig till mord skulle ha att vinna på dylikt, kontra en person som erkänt sig skyldig till grov misshandel och nekat till allt annat.

AK och E tex är barndomsvänner till AC och likt förbannat stödjer deras utsago JF i detta fallet, hur fan kommer det sig kan man fråga sig.

Du är uppenbarligen inte läskunnig, och det börjar bli riktigt jävla tröttsamt att rätta dig hela jävla tiden, förslagsvis börjar du fundera på att fälla ihop ditt lilla podium och kör upp din megafon i valfritt hålrum, å andra sidan har du redan befäst bortom rimligt tvivel att du inte har något som helst vett i ditt huvud så att det skulle finnas någon stolthet får väl ses som alldeles för mycket att hoppas på.

Citat:
Ursprungligen postat av stora_osten
Att du blev kallad för färsking berodde nog mer på att Bannadkille väldigt gärna ville visa vilken ofärsk/tung snubbe han är.

Jag håller förövrigt med dig angående Dip också. Känslan man får är ju helt klart att det är en anhörig/vän som med näbbar och klor känner sig tvingad att försvara och förminska JF´s del i det hela. Oavsett hur bristande och ologiskt resonemanget än är.

Jag bad ju tidigare hen att visa var i FUPen det så bergsäkert bevisades vem som gjort vad men fick till svar att "det finns inget att diskutera."

Sundsvall, och 30+ så inte en siffra rätt, och det enda du förstärker med dina patetiska försök att påmåla att jag skulle ha någon slags relation till dom inblandade är dina egna tillkortakommanden.

Och jag har svarat på detta, redan men visst jag kan klipp och klistra eftersom du också tydligen uppenbarligen inte är läskunnig.

1. Det finns _TVÅ_ filmer från mordkvällen som utspelar sig på den ursprungliga gravplatsen dessa filmer sträcker sig strax över 21 minuter totalt.

2. Referat från dessa två filmer finns utskrivet i början av FUP (som också innehåller dom flesta förhörsreferaten)

3. I förhören har man sedan frågat dom tre (med hjälp av att man både visat filmerna och bilder från gravplatsen) och bett dom identifierat vem som säger vad och gör vad.

4. _I ALLA TRE'S FALL_ så överstämmer _UTSAGO_ till 210% det vore helt efterblivet av dom att försöka neka till dylikt EFTERSOM DET FINNS PÅ VIDEO MED TILLHÖRANDE AUDIO.

----------------

Skall man sen prata om vem som gjort vad i lägenheten.

AC och DJ har innan det blev känt av polisen att CL ens var försvunnen erkänt för både AK och E vad man hade gjort, att AC dragit till CL i huvudet med hammaren, och att DJ var den som inledde den avslutande kniv attacken.

--------------------------

Kan du och andra åsnan vänligen stänga igen nu och sluta skämma ut er.
Senast redigerad av dip 2011-04-16 kl. 21:32.
Citera
2011-04-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpsh
Ja precis det var de bilderna jag menade...
Vet vet vi helt säkert att Dennis (enannan) var ute efter JF? Av vilken anledning?
Vad CL kompisskap med JF "äkta"? och tvärtom...

Står det något mer om hur de kommunicera i häkte/arrest?
Alltså även om de gjorde bokstäver typ J D A... med fimparna hur visste de då vad själva frågan för svaret var? Vet man om detta förändrade själva sanningen?

Dennis (Stenbacka) säger att han inte var ute efter JF. Sen om det är sant eller inte... Jag för min del tror att JF fullständigt missuppfattade situationen med kniven. Dessutom, nu känner inte jag JF, men den person jag ser på övervakningskameran ser inte direkt livrädd ut, snarare påtänd och fullständigt borta ut.
Deras kompisskap var ju ca 10-14 dagar gammalt och de hade tydligen droger och tuff barndom gemensamt.
Jag har inte läst alla förhören, men jag har ännu så länge inte sett att de diskuterat "kommunikationen" med de misstänkta. Jag har också funderat på hur de kunde veta vad de sa till varandra. Därav min fundering om dessa tecken var koder för nåt annat.
Citera
2011-04-17, 01:22
Medlem
dirnas avatar
Kan ingen skriva ut konversationen från de inspelade filmerna?
Citera
2011-04-17, 01:59
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Kan ingen skriva ut konversationen från de inspelade filmerna?
FuP sid 131 och framåt.
Citera
2011-04-17, 07:50
Medlem
Buzzybees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
JF har inte _EN_ enda gång under något av förhören sagt att han skulle återfunnit medicinen detta påstås ska ha handlat om, dom som säger detta är AC och DJ, och det är utsago som stammar från samma konversation som den JF uppger skall ha gällt att AC och DJ dumpat en blodig handduk i botten på hans tvättkorg bla.

DVS AC's svar på konversationen JF säger ha handlat om att han ställt AC till svars för detta (då AC befinner sig i en bil med två andra personer) är att JF då erkänt att han istället återfunnit medicinen, detta till trots att det JF berättade för J,T och L gör gällande att han i denna konversation ska ha frågat AC varför han återfunnit en blodig handduk i botten på sin tvättkorg.

Fråga dig själv vad en person som erkänt sig skyldig till mord skulle ha att vinna på dylikt, kontra en person som erkänt sig skyldig till grov misshandel och nekat till allt annat.

AK och E tex är barndomsvänner till AC och likt förbannat stödjer deras utsago JF i detta fallet, hur fan kommer det sig kan man fråga sig.

Du är uppenbarligen inte läskunnig, och det börjar bli riktigt jävla tröttsamt att rätta dig hela jävla tiden, förslagsvis börjar du fundera på att fälla ihop ditt lilla podium och kör upp din megafon i valfritt hålrum, å andra sidan har du redan befäst bortom rimligt tvivel att du inte har något som helst vett i ditt huvud så att det skulle finnas någon stolthet får väl ses som alldeles för mycket att hoppas på.

Sundsvall, och 30+ så inte en siffra rätt, och det enda du förstärker med dina patetiska försök att påmåla att jag skulle ha någon slags relation till dom inblandade är dina egna tillkortakommanden.

Och jag har svarat på detta, redan men visst jag kan klipp och klistra eftersom du också tydligen uppenbarligen inte är läskunnig.

1. Det finns _TVÅ_ filmer från mordkvällen som utspelar sig på den ursprungliga gravplatsen dessa filmer sträcker sig strax över 21 minuter totalt.

2. Referat från dessa två filmer finns utskrivet i början av FUP (som också innehåller dom flesta förhörsreferaten)

3. I förhören har man sedan frågat dom tre (med hjälp av att man både visat filmerna och bilder från gravplatsen) och bett dom identifierat vem som säger vad och gör vad.

4. _I ALLA TRE'S FALL_ så överstämmer _UTSAGO_ till 210% det vore helt efterblivet av dom att försöka neka till dylikt EFTERSOM DET FINNS PÅ VIDEO MED TILLHÖRANDE AUDIO.

----------------

Skall man sen prata om vem som gjort vad i lägenheten.

AC och DJ har innan det blev känt av polisen att CL ens var försvunnen erkänt för både AK och E vad man hade gjort, att AC dragit till CL i huvudet med hammaren, och att DJ var den som inledde den avslutande kniv attacken.

--------------------------

Kan du och andra åsnan vänligen stänga igen nu och sluta skämma ut er.

Jag kan inte finna någonstans i förhören med varken E eller AK att de säger att DJ är den som inledde knivattacken. E nämner inte detta alls, då han påstår att DJ och AC inte erkänt någonting alls för honom, uppgifterna han har kommer från Luan. AK säger att AC och DJ sagt att JF är den som inledde knivattacken. Tycker även att den korta filmen visar på att det skulle stämma, då JF själv säger att CL förstod att han skulle dö då JF knivhögg honom.
Citera
2011-04-17, 09:01
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GummoGunnmo
FuP sid 131 och framåt.
Det är just det att jag är nyfiken på vad som står och har inte utorrent och undrar om någon kanske orkar ta sig an besväret att publicera konversationen.
Citera
2011-04-17, 09:28
Medlem
GummoGunnmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Det är just det att jag är nyfiken på vad som står och har inte utorrent och undrar om någon kanske orkar ta sig an besväret att publicera konversationen.
Det finns en vanlig länk till Megaupload eller någon liknande tjänst någonstans i tråden. Den använde jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in