Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-05, 22:31
Medlem
amestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Sjukt, jag sitter här med huvudprotokollet och jag hittar det inte. På sida 131 o fram så beskrivs skadorna av någons kropp, och sida 135 finns det inte heller..

Om du går till sidan 131 i pdfläsaren så är det i själva verket sida 120? Iaf i min dattamaskin.
Sidan 142 ger mig sidan 131 i fupen. Så att säga.
Citera
2011-04-05, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ameste
Om du går till sidan 131 i pdfläsaren så är det i själva verket sida 120? Iaf i min dattamaskin.
Sidan 142 ger mig sidan 131 i fupen. Så att säga.

Ah, där ser man! Stort tack!
Citera
2011-04-05, 23:26
Medlem
Terror828s avatar
Hatesong

den där 24åring är en pajas från trakten bollnäs , som har gått ner sig helt i drog träsket
Senast redigerad av Terror828 2011-04-05 kl. 23:32. Anledning: Fel
Citera
2011-04-05, 23:35
Medlem
Nu har även jag läst hela fup:en och jag måste säga att det var det värsta jag nånsin har läst och jag har läst relativt många fup:ar.

Det står alldeles klart för mig att det var JF som började hugga CL, sen tog DJ över och sedan AC, slutligen skar DJ av honom halsen. JF säger ju att det var DJ som skar halsen av offret, DJ säger inget om det (vad jag kan minnas) och AC förnekar att halshuggning ägt rum. Eftersom AC genom hela sin utsaga försökt skydda DJ kan vi utgå ifrån att det var DJ som skar halsen av honom, annars hade väl både DJ och AC sagt att det var JF.

Sen är det så att dessa killar kommer att få fängese, rättspsyk kommer inte på fråga. Även om man lider av psykisk sjukdom kan man faktiskt vara medveten om sina handlingar. Det är medvetandegraden man i rätten kommer att titta på, var alltså killarna medvetna om sina handlingar? Svaret är JA! Det framgår med all önskvärd tydlighet i förhören. De var målmedvetna och de hade uppsåt i förhållande till dödandet och alla övriga rekvisit i lagbudet. Därmed begick de inte brottet under inflytande av en allvarlig psykisk störning, ty deras medvetandegrad om sina handlingar är ju normal.

Det blir fängelse, jag tror de kan få minst tio års fängelse.

Och jag hoppas av hela mitt hjärta att de brinner i helvetets eldar i evigheters evighet.
Citera
2011-04-06, 00:09
Medlem
Terror828s avatar
Den som hotat vittnet är L-n-S M-rb-r-g
Inte första gången han döms till fängelse

http://img141.imageshack.us/i/n53905106919184711080.jpg/

http://img846.imageshack.us/i/clarstrmlinus.jpg/
Clahrström till vänster, Längst till höger L.n.s M.hr.e.g.

Facebok
https://www.facebook.com/profile.php?id=539051069&ref=ts
Citera
2011-04-06, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror828
Den som hotat vittnet är L-n-S M-rb-r-g
Inte första gången han döms till fängelse

http://img141.imageshack.us/i/n53905106919184711080.jpg/

http://img846.imageshack.us/i/clarstrmlinus.jpg/
Clahrström till vänster, Längst till höger L.n.s M.hr.e.g.

Facebok
https://www.facebook.com/profile.php?id=539051069&ref=ts

Tackar!

Obeskrivligt sjukt och vidrigt hela grejen, från början till slut, ex ur "huvudprotkollet" sidan 786 eller
sidan (797 i själva pdf):

"Johan tar då upp huvudet
och står med det i handen och petar i ögonen på huvudet. Johan säger under tiden något
liknande "jag har alltid undrat hur det känns att peta ut någons ögon". Dennis och Andreas
säger då åt Johan att skärpa till sig. Dennis tror även att Andreas går iväg en bit och spyr.
"
En bonus iaf att AC verkar spy!
Citera
2011-04-06, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-harry
"Johan tar då upp huvudet
och står med det i handen och petar i ögonen på huvudet. Johan säger under tiden något
liknande "jag har alltid undrat hur det känns att peta ut någons ögon". Dennis och Andreas
säger då åt Johan att skärpa till sig. Dennis tror även att Andreas går iväg en bit och spyr.
"
En bonus iaf att AC verkar spy!

Jaa, det är så overkligt jävla vidrigt!! Vilka otroligt sjuka människor det finns... Man spyr nästan av att läsa den där FUP'en
Citera
2011-04-06, 08:35
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koolkat
Jaa, det är så overkligt jävla vidrigt!! Vilka otroligt sjuka människor det finns... Man spyr nästan av att läsa den där FUP'en
Man får nästan känslan att dessa ungdomar ingår i ett kollektiv utan vuxnas inblandning
Är nog en del som rannsakar sig själv och undrar hur det kunde gå så här
Citera
2011-04-06, 08:41
Medlem
Liivs avatar
Det känns inte som några piller till ett värde av 500kr skulle behöva leda till något sånt här.
Poliserna i förhören försöker också få fram om det är någon annan anledning till varför C blev torterad och mördad.

Är det verkligen bara 500kr i piller som orsakade det här?

Var det A som sa i förhöret att han pratat med J efter mordet och att J hittat sina tabletter efter att han hittat en lapp med ett M på? Var inte pillren stulna från början alltså? Var det därför C inte kunde ge tillbaka dem eller säga vart de fanns? För vad har han för anledning att inte ge tillbaka dem? Speciellt efter misshandeln och tortyren i vardagsrummet.
Citera
2011-04-06, 09:24
Medlem
Awa92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
Det känns inte som några piller till ett värde av 500kr skulle behöva leda till något sånt här.
Poliserna i förhören försöker också få fram om det är någon annan anledning till varför C blev torterad och mördad.

Var det A som sa i förhöret att han pratat med J efter mordet och att J hittat sina tabletter efter att han hittat en lapp med ett M på? Var inte pillren stulna från början alltså? Var det därför C inte kunde ge tillbaka dem eller säga vart de fanns? För vad har han för anledning att inte ge tillbaka dem? Speciellt efter misshandeln och tortyren i vardagsrummet.

Jag har hört att C tänkte spöa JF när han dök upp utanför dennes dörr. Kan vara ett löst rykte men det har hängt i ett bra tag nu i alla fall.
Citera
2011-04-06, 10:17
Medlem
laserlasses avatar
kan man ladda ner FUBen någon stans?

Kan man få en länk?

tack på förhand
Citera
2011-04-06, 11:08
Medlem
poffansoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv

AC säger i förhör att JF hittade burken med piller som CL ska ha tagit i något mittenskåp hemma hos JF, efter mordet. Dessutom påstod JF att CL hotat honom med kniv samma dag eller om det var dagen innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in