Citat:
Ursprungligen postat av CuSO4
Leif GW pratar ju i inslaget om att det är vanligt att personer med "kriminell bakgrund" beter sig på det här sättet. Har inte hört något direkt om gärningsmännens tidigare brottsbakgrund, förutom att de var typ hobbyknarkare? Nån som vet?
För övrigt tycker jag att Leif GW verkar han lägga fokuset kring "brutaliteten" här åt fel sida av mordet. Det mest brutala ligger väl inte i att de styckar kroppen i rädsla över att åka fast, utan i att de inte nöjer sig med det utan också lyfter upp ex. huvudet och skrattar åt det eller ex. frågar kroppen "vart har du huvvet då". Visst är det brutalt bara att mörda och stycka, men att i detta först plåga offret och sedan håna liket..
De jag vet är att DJ slog till någon rejält helt utan anledning med knog-järn för ca 2årsen, killen han slog till var en blyg och liten kille på en nattklubb som inte skulle kunnat döda en fluga. Killen fick ett skapligt ärr på pannan som han fick sy. Killen anmälde DJ och DJ fick samhällstjänst och böter (tror jag).
Varför han slog till denna oskyldiga personen var en missuppfattning av DJ enligt honom själv.
Många säger att DJ använde rätt mycket droger under gymnasiet.
EDIT: Vet dock själv knappt vem DJ är, har sett han på stan bara. Men hälsingland är litet, man hör mycket. Så ta inte DJ info som 110% sanning, men det är till 98% säkert då jag känner killen som blev slagen.