2010-09-13, 18:17
Medlem
Blinkits avatar
Står på konsum nu och letar efter "cooked red peppers" som jag behöver för ett recept som är på engelska. Har inte hittat något sådant. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter heller men när jag frågade här så visste dom inte. Jag undrar nu om det finns något svenskt ord för detta eller om jag kan byta ut det mot något vanligare som finns i butiken. Har hittat "red jalapenos" som är rätt lika men det betyder ju inta att dom har samma smak. Mitt batteri håller på att ta slut på mobilen så jag har inte all tid i värden
Citera
2010-09-13, 18:20
Medlem
Helhetens avatar
Är inte det sådana där paprikor i burk typ?

edit: typ en glasburk med paprika och någon olja/vätska, tror inte det står cooked red peppers på burken dock.
Citera
2010-09-13, 18:30
Medlem
Blinkits avatar
Japp sådana är det. De som var mest lika var ju "red jalapenos" men är inte säker på om dom smakar likt över huvud taget. Om jag inte hittar vad jag ska ha kan jag kanske testa dem. Annars slopar jag hela den här iden och köper nån färdigrätt
Citera
2010-09-13, 18:36
Medlem
dePauls avatar
Det är med största sannolikhet vanlig paprika som först grillas/svedes varefter man avläsnar skinn och därefter lägger in. Det handlar alltså inte om jalapeño. Oftast ligger paprikan i olja men ibland också i ättisklag.

Vad är det för rätt som kräver denna ingrediens? Du kan ju själv fixa paprikan, det är inte speciellt svårt.

http://2.bp.blogspot.com/_p8XPBeFa6h...PepperJars.jpg

~Paul~
Citera
2010-09-13, 22:12
Medlem
Blinkits avatar
Det är Jamie olivers "rigatoni arrabiatta". Jag skippade att göra det idag utan det får bli en annan dag men tack för svaret, hade ingen aning om vad det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in