• 1
  • 2
2010-09-13, 13:01
Bannlyst
Tjenare!

Brukar inte hänga här men undrar vad ni har för åsikter gällande extremt billiga kläder men med godkänd kvalité.

Exempel 1

Exempel 2

Nu har jag inga sådana kläder själv men skulle kunna tänka mig att gå i de utan problem.
Som fattig student är ju höga priser på kläderna inte alls kul och inte ofta går det att köpa kläder man vill ha .

Vad tycker ni om lågpriskjedjornas kläder och att köpa något på "outlet" är ju uteslutet då det är fabrikationsfel på skiten.
Citera
2010-09-13, 13:06
Medlem
AngelAvGlass avatar
Kör på det!! Man får rätta mun efter matsäck. O det är absolut inget fel på dom kläderna. Har själv bara ett par långkalsonger från jula och dom är det super kvalite på, riktigt slitstarka och sköna!

Testa!! Är det skit så vet du ju det till nästa gång, o är dom lika bra som mina långkalsoner har du gjort ett KLIPP
Citera
2010-09-13, 13:06
Medlem
Degerlundens avatar
Jag köper typ 80% av mina kläder på outlet..

Tror du själv att det säljer felgjorda prylar där?

Det är ju föregående års kollektion de säljer till reducerat pris.

ÖB, turkiet, thailand mfl säljer felgjorda saker
Citera
2010-09-13, 13:07
Medlem
Verdess avatar
Det är väl inget fel på kläder från en outlet? Anledningen till att de är billiga är att affärer beställt för mycket, sortimentet går ut och de gör sig av med det sista som producerats av den särskilda modellen. Men något fel är det inte på dom..

Men ja du får köpa vad plånboken klarar av och är detta kläder från Jula så får det väl vara så. Dock tycker jag att kläderna är ganska fula, snarare kläder man har på jobbet som snickare eller liknande.
Citera
2010-09-13, 13:08
Medlem
Det är ju coolt att handla kläder på lågprisvaruhus, särskilt om man hottar upp dem med accessoarer (du behöver ju inte se ut som om du ska kratta löv). Har du självförtroende kan du bära allt, det ger däremot ett ganska ängsligt intryck om man lägger alla sina pengar på rätt märken.
Citera
2010-09-13, 13:10
Medlem
Ummids avatar
Jag brukar köpa Jula kläder för att ha på jobbet, jag tycker de okey kvalle på deras kläder.
Citera
2010-09-13, 13:13
Medlem
SmeagolXXXs avatar
Troligen är "skiten" på outlet's bättre än dina förslag.

Varor säljs på outlet av högst varierande anledning. Fabriksfel förekommer, men även udda storlekar och udda färger. En annan anledning är att det kan vara förra säsongens modell.

Dina förslag är billiga just därför att de är maximalt prispressade, och då får du den kvalitet du betalar för, dvs sämsta tänkbara.

Därmed inte sagt att dessa kläderna inte "fungerar", men du ska inte tror att de är bättre än kläderna på en outlet.
Citera
2010-09-13, 13:14
Medlem
AngelAvGlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
. Dock tycker jag att kläderna är ganska fula, snarare kläder man har på jobbet som snickare eller liknande.

Man kan ju fixa till sig lite, Den huvtröjan med ett par snygga jeans o ett par nice skor så blir det riktigt fint.

Har du huvtröjan, skor med stålhättor och snickarbyxor så skulle det ju se väldigt "gå till jobbet stuk" Man får ju ta andra kläder och verkligen häva fram den stil man vill ha.

Jag kan ha ett skit sexigt linne och ett par missfärgade jeans o okammat hår o så ut som skit.

Jag kan ha en vanlig tröja ett par tajta jeans, lite snyggt sminkad och håret fixat o bli en pingla.
Citera
2010-09-13, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Det är väl inget fel på kläder från en outlet? Anledningen till att de är billiga är att affärer beställt för mycket, sortimentet går ut och de gör sig av med det sista som producerats av den särskilda modellen. Men något fel är det inte på dom..

Men ja du får köpa vad plånboken klarar av och är detta kläder från Jula så får det väl vara så. Dock tycker jag att kläderna är ganska fula, snarare kläder man har på jobbet som snickare eller liknande.
Vad skönt att höra, jag har bara hört att outlet kläder är märkeskläder med mindre fabrikationsfel.

Men jag tycker inte det är ekonomiskt försvarsbart att köpa jeans för 1000(!)spänn och en tröjja för 600kr så då blir det tyvärr att man måste jaga billiga kläder.

Även tips mottages
Citera
2010-09-13, 14:11
Bannlyst
Om jag träffade en person med kläder från jula/rusta så hade jag skrattat åt dem... bättre att gå till en second hand butik isåfall.
Citera
2010-09-13, 14:18
Medlem
Forbliranonyms avatar
Kör på det, dom som dömmer dig på dina kläder är ju IDIOTER, du kan ju oxå gå på second hand finns mycket fint där ju.
Citera
2010-09-13, 14:30
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Kör på det, dom som dömmer dig på dina kläder är ju IDIOTER, du kan ju oxå gå på second hand finns mycket fint där ju.

Lite fel har du allt: första intrycket brukar baseras på ytliga attribut som utseende, kläder och klädstilen, direkt synligt beteende osv. Går du en grå, säckig luvtröja utan form, är lite blyg och stammar så kommer folk associera dig med just dessa saker även om din personlighet är guld och du är en outtömlig källa av kunskap.

Så jag röstar för outlets och second hand: bra kläder med möjligtvis smärre defekter (inga bra kedja som värnar för sitt varumärke kommer sälja kläder som har riktiga missar) istället för kläder som utgår ifrån lågpris konceptet redan från början.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in