Japp, ska förklara mitt problem ganska kortfattat.
Gick till Clas Ohlson och köpte mig en cam (äntligen!) till datorn. jag fastnade för den här
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=152539918 och traskade hem för att kunna få den att spela, men nej nej, det vore ju för lätt.
huvudsyftet med camen var msn, och enligt instruktionsboken behöver man inte installera den medföljande cd-skivan med drivrutinerna för att man ska få det att fungera. jag har både installerat och avinstallerat drivrutinerna ett antal gånger utan att lyckas få camen att funka till 100%.
Problemet är det blir helt vitt i min cam ruta när den andra personen har accepterat inbjudan om att starta den. jag kan alltså skicka inbjudan men bilden kommer inte upp. den inbyggda mikrofonen funkar, testade den via videosamtal så den är inget problem med. Jag installerade som sagt drivrutinerna och fick då det medföljande programmet för att spela in och ta kort, men även där blir det jätte knas. När jag trycker på "ta kort", så blir mitt kort alltid grönt.
Tittade på deras hemsida och camen ska fungera med SP2, medans jag sitter på SP3, gör detta någon väsentlig skillnad? vill helst inte installera SP2 i med att Windows slutat uppdaterat det osv osv....
och ja, jag är rätt oteknisk så hjälp skulle uppskattas jätte mycket.