Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-12, 21:51
Medlem
LongJons avatar
Om dessa människor skulle påstå att det är hett att ha sex med sina barn, djur osv, skulle de då få rätt?

EDIT: Vad gör något rätt och något annat fel? Är det majoriteten som avgör?

Kom även ihåg Aristoteles "The law of excluded middle", dvs. det får inte vara två sanningar till ett svar som säger emot varandra. Dvs. att säga "det som är rätt för dig kan vara rätt för mig och tvärt om". Det är fel.
Senast redigerad av LongJon 2010-09-12 kl. 21:59.
Citera
2010-09-12, 21:53
Bannlyst
Är ju accepterat inom Islam, så varför inte.
Citera
2010-09-12, 21:53
Bannlyst
Då är det ju PK.
Citera
2010-09-12, 21:54
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Beror på vem du frågar, enligt mig: Nej. Enligt dom: Ja.
Citera
2010-09-12, 21:55
Medlem
Dexxys avatar
Min åsikt beror på om jag ingår i de där sex miljarderna eller inte.
Citera
2010-09-12, 21:56
Medlem
LongJons avatar
Vad gör att något är rätt och något annat är fel?
Citera
2010-09-12, 21:56
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vilka 6 miljarder då..?
Citera
2010-09-12, 21:57
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongJon
Om dessa människor skulle påstå att det är hett att ha sex med sina barn, djur osv, skulle de då få rätt?
Om det skulle va "hett" att ha sex med barn eller djur är ju upp till var och en, vad man tycker är hett.
Hade frågan däremot varit om det var "Rätt", så skulle jag förstår din frågeställning bättre...

Annars är det som att ha en folkomröstning för om rotmos är gott...
Citera
2010-09-12, 22:02
Medlem
Idiotpods avatar
Bara för att 6 miljarder gillar en grej så kan de fortfarande vara totalt dumma i huvudet och en jävligt idiotisk sak de säger.

=)
Citera
2010-09-12, 22:46
Medlem
fillefilosofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongJon

EDIT: Vad gör något rätt och något annat fel? Är det majoriteten som avgör?

Kom även ihåg Aristoteles "The law of excluded middle", dvs. det får inte vara två sanningar till ett svar som säger emot varandra. Dvs. att säga "det som är rätt för dig kan vara rätt för mig och tvärt om". Det är fel.
Folket avgör vad som är rätt och fel! Rätta in dig i ledet och bli PK. heil..folket..Smila in dig och tyck till som alla andra, håll med och smörj alla chefer och omgivning med dina medhåll. Då gör du "rätt". Ha ingen egen åsikt, din åsikt kan kopieras ur PK-högen så att den kan återanvändas på ett miljövänligt sätt utan att vara kontroversiell.
Citera
2010-09-12, 23:13
Medlem
ceterus avatar
Miljarder flugor måste ha rätt, skit är gott!

Tror nog att man kan säga att det stämmer för människor också. Miljardtals människor kan tycka eller tro en viss sak, men jag behöver inte hålla med dem och det betyder inte att de har rätt.

Vad som är dumt är väldigt subjektivt, folk får tycka vad de vill men vi vet ju att majoriteten av mänskligheten är "dum" i jämförelse med de mer intelligenta människorna som är en väldigt liten minoritet (fast det beror ju på vart man drar gränsen för "mer intelligenta människor"). Kanske är det snarare så att om fler tycker en viss sak, ju större sannolikhet är det att det är falskt och de bara tycker/tror en sak för att det "är så man gör" i det området/den kulturen, finns massvis med områden då det ter sig så här som t.ex. inom religion och politik.
Citera
2010-09-13, 03:52
Medlem
Lifelovers avatar
Jag resonerar lite som så att vi alla bör har rätt till vår egen kropp och frid. Man skulle kunna säga att vi människor är som villor med tillhörande tomt. Att någon får sin tomt/villa invaderad mot sin vilja (såvida personen inte i sin tur har invaderat någon annans tomt) kan inte bli rätt, oavsett om 6 miljarder människor säger motsatsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in