2010-09-12, 19:30
Medlem
Jag kan till exempel starta en musikfil, hör ljud, kan stänga av datorn utan att cold boota om den osv. Jag ser bara inte vad jag gör. Jag har precis installerat om Windows och har inga drivrutiner förutom Windows standarder installerade. Det händer oregelbundet och utan att jag gör något särskilt. Vad kan det vara för fel?
Citera
2010-09-12, 19:43
Medlem
Bookes avatar
Vadå e skärmen svart eller?
Citera
2010-09-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booke
Vadå e skärmen svart eller?

Nej, den bara fryser. Det ser ut som att musen är stilla och att datorn inte svarar på några kommandon, men egentligen så gör den det... Bara det att skärmen inte visar det.
Citera
2010-09-12, 21:49
Medlem
Bookes avatar
Hmm kolla all hårdvara!
Citera
2010-09-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Booke
Hmm kolla all hårdvara!

Hmm, jo du

Jag hade lång diskussion igår också som du kan hitta här:

https://www.flashback.org/t1293250

Idag bestämde jag mig för en clean installation av Windows för att testa ifall mitt x-fi ljudkort och NVIDIA grafikkort stod i konflikt med varandra. Hade läst på nätet om att de kunde göra det... Det visade sig dock inte vara fallet för mig utan mina problem bestod. Så det kanske är så att det här konstiga symptomet kanske bara är Windows VGA driver's sätt att hantera samma problem som NVIDIA's driver, nämligen för dålig strömtillförsel. Känns lite långsökt kan jag tycka eftersom datorn inte ens varit utsatt för arbete och då borde klara 500W helt lysande... Men det är den enda förklaringen jag kommer på.
Citera
2010-09-12, 23:21
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belgrythaz
Hmm, jo du

Jag hade lång diskussion igår också som du kan hitta här:

https://www.flashback.org/t1293250

Idag bestämde jag mig för en clean installation av Windows för att testa ifall mitt x-fi ljudkort och NVIDIA grafikkort stod i konflikt med varandra. Hade läst på nätet om att de kunde göra det... Det visade sig dock inte vara fallet för mig utan mina problem bestod. Så det kanske är så att det här konstiga symptomet kanske bara är Windows VGA driver's sätt att hantera samma problem som NVIDIA's driver, nämligen för dålig strömtillförsel. Känns lite långsökt kan jag tycka eftersom datorn inte ens varit utsatt för arbete och då borde klara 500W helt lysande... Men det är den enda förklaringen jag kommer på.
Varför startar du en ny tråd?
Citera
2010-09-13, 02:10
Medlem
För att jag ursprungligen trodde det var två orelaterade problem. Och om det är det eller inte kan jag fortfarande inte känna mig säker på.
Citera
2010-09-13, 02:52
Medlem
500W inte säger oss ett skit.
Tex Corsair 550W = 1000W från en DÅLIG tillverkare. Ace och Hiper agg å andra sidan är skräp oavsett hur många watt det står på dom. Skriv ALLTID tillverkare (modell och ålder) om det inte redan står i tråden. Jo jag såg vad du hade från länken.

Installera drivrutiner till att börja och ladda ned dom senaste från tillverkarna om det finns för du kan inte alltid lita på Win 7 eller Windows Update.

Misstänker du ljudkort, USB prylar/kablar osv som testar du utan dom. Kan vara bra att ta bort deras drivrutiner samtidigt om du tror på drivrutins konflikt.
Senast redigerad av panpo98 2010-09-13 kl. 03:00.
Citera
2010-09-13, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
500W inte säger oss ett skit.
Tex Corsair 550W = 1000W från en DÅLIG tillverkare. Ace och Hiper agg å andra sidan är skräp oavsett hur många watt det står på dom.

Ja som du läste i den andra tråden så är det Antec Earthwatts 500W. Räknas Antec vara en bra eller dålig tillverkare av nätagg?

Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Installera drivrutiner till att börja och ladda ned dom senaste från tillverkarna om det finns för du kan inte alltid lita på Win 7 eller Windows Update.

Misstänker du ljudkort, USB prylar/kablar osv som testar du utan dom. Kan vara bra att ta bort deras drivrutiner samtidigt om du tror på drivrutins konflikt.

Menar du att jag ska ta ut komponenterna fysiskt ur datorn också, eller bara ha dem disabled? Jag har nämligen jobbat så hittills att jag inte har installerat drivrutiner för någonting förutom grafikkortet, och det har ändå blivit problem. Symptomen är som ovan beskrivet om det är Windows VGA driver, och som i den andra tråden om jag använder NVIDIA's driver. Så det är därför jag nu tror att problemen trots allt är relaterade.
Citera
2010-09-13, 17:09
Medlem
Man bruka ta bort fysiskt. Lättast att börja så eftersom du inte lagt in drivrutinerna ännu. Tänker du testa med grejerna kvar i datorn så ska du HELST ha drivrutiner också om det finns.

Mins tyvärr ej detaljerna. Bara att andra skrev tex att det var ljudkortet/USB hub och tackade för hjälpen så såna saker om inte tänker på kan orsaka fel.

Om du är säker på att det är NVIDIA drivrutiner som bråkar får du testa äldre eller nyare och inte glömma att ta bort gamla NVIDIA drivrutiner som du lagt in själv. Sånt får du tag på NVIDIAs hemsida.

Antec nätagg vet jag ingenting om. Vissa gillar inte dom, det finns bättre och de aldrig nämns när man frågar vilket nätagg man ska köpa.

När jag ville köpa ett Antec Earthwatts för flera år sen (mins ej antal watt) varnade försäljaren att bättre grafikkort som NVIDIA 8800 kort som var populär då INTE skulle funka. Köpte varken nätagget eller grafikkortet så jag vet inte om det var sant eller om han bara ville sälja ett dyrare nätagg.
Senast redigerad av panpo98 2010-09-13 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in