2010-09-12, 17:23
Medlem
Tjena!

Det är så att jag enbart har 1 kastrull och 1 teflonpanna till mitt förfogande.

Det jag undrar nu är om det är möjligt att tillaga felix chili con carne (konserv alltså) i min teflonpanna? Måste ha kastrullen till att koka riset i.
Citera
2010-09-12, 17:25
Medlem
anooonyms avatar
Jag brukar göra det i alla fall. Och min panna funkar fortfarande
Citera
2010-09-12, 17:25
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag tillagar alltid chili con carnen direkt i teflonpannan, finns det något annat sätt att göra det på?
Är det på konserv så handlar det ju bara om uppvärmning så jag skulle nog ha i lite vatten i botten så det löser upp sig bättre i pannan och värmen fördelas bättre.
Citera
2010-09-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag tillagar alltid chili con carnen direkt i teflonpannan, finns det något annat sätt att göra det på?
Är det på konserv så handlar det ju bara om uppvärmning så jag skulle nog ha i lite vatten i botten så det löser upp sig bättre i pannan och värmen fördelas bättre.

Ja, det står att man ska göra det i kastrull på sidan av konserven, men jag tänkte att det borde ju inte vara något problem i pannan heller, fast var lite osäker.

Men jag ska testa köra lite vatten i botten, ska ju inte tillaga hela burken då jag är ensam så :P

Tack för hjälpen!
Citera
2010-09-12, 18:10
Medlem
Kan meddela att det funkade utmärkt och att det smakade gott, tack ännu en gång för snabba svar
Citera
2010-09-12, 20:18
Medlem
Haeckels avatar
skaffa en flickvän så slipper du bekymra dej över liknande problem i framtiden.
Citera
2010-09-12, 21:59
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haeckel
skaffa en flickvän så slipper du bekymra dej över liknande problem i framtiden.

Är det inte billigare o skaffa sig en till kastrull?
Brukar förövrigt alltid göra min chili con carnage i stekpanna...
Citera
2010-09-12, 22:00
Medlem
johnCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Måste ha kastrullen till att koka riset i.

Ris??????

Man har väl inte ris till chili con carne. I chili con carne är det bönorna som fyller den funktionen som ris gör i andra rätter.
Citera
2010-09-12, 23:09
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnCotton
Ris??????

Man har väl inte ris till chili con carne. I chili con carne är det bönorna som fyller den funktionen som ris gör i andra rätter.
Ganska vanligt i sverige att ha ris till. Men en *äkta* chili con carne med nästan sönderkokta nötköttsbitar och med brytbröd är inte fy skam.
Citera
2010-09-13, 00:16
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnCotton
Ris??????

Nu är ju inte svenskar och andra länders mattraditioner bästa vänner. Jag kommer t ex själv ihåg hur fundersam jag blev när jag insåg att en brödbit med olivolja, en respektabel bit hård ost, lite kött och en sallad ansågs vara en måltid i Italien. "Vafan, potatis, sås och smör då", tyckte jag
Citera
2010-09-13, 00:45
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Nu är ju inte svenskar och andra länders mattraditioner bästa vänner. Jag kommer t ex själv ihåg hur fundersam jag blev när jag insåg att en brödbit med olivolja, en respektabel bit hård ost, lite kött och en sallad ansågs vara en måltid i Italien. "Vafan, potatis, sås och smör då", tyckte jag
Samma här, när jag arbetade i Spanien. Följde med de spanska arbetarna på nåt lunchhak, pekade på en köttbit i glasdisken sen kom dom ut med den köttbiten tillredd. Till det fick man bröd och nån sallad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in